15. 2. 2011

Novinkovač (1. - 15. február 2011)

Okolnosti sa zase raz spikli kvôli mne, a donútili ma založiť novú rubriku :-)
Doteraz sa nestalo, že by som sa na blogu venovala čerstvým novinkám - úspešne na túto funkciu krátkych odkazov zneužívam stránku LR na Facebooku, a tak to plánuje aj zostať. Na druhú stranu, mám pocit, že tento blog tým o oveľa ochudobňujem, a preto prichádza Novinkovač - najzaujímavejšie novinky posledných 15 dní.
Samozrejme, všetky informácie nemám ani zďaleka sama. Zoznam tým, ktorým som za ne vďačná, nájdete v pravom stĺpci pod kolónkou Určite navštíviť :-)

V Čechách majú nového domáceho autora...
...a preto si ho treba na rukách nosiť :-) Jeho, respektíve jej meno znie Lucie Adamová, a prvá časť Odstínů života vyrazí do kníhkupectiev v apríli. Do propagandy skočila rovnými nohami Syki, a na jej blogu nájdete kompletnú 11-týždňovú Teaser Tour.

E-knihy nie sú dielo diablovo
Aj keď ich mnohí zaň pokladajú. Český Fragment ako jeden z prvých prichádza so zaujímavou akciou - ku každej klasickej knihe e-kniha zdarma. Krátku aktuálku si prečítajte priamo na Fragment.cz.

L.J. Smith dáva zbohom Upírskym denníkom.
Vyhodili ju z nich.

Čo sa vlastne stalo? Oficiálna verzia znie, že sa vydavateľstvu HarperCollins nepáčil spôsob, akým Smithová sériu vedie, a tak sa rozhodlo vymeniť autora. Holt, vie to málokto, ale práve Smithová bola a stále je osoba, ktorej slovo má ohľadom Upírskych denníkov tú najmenšiu váhu. Ako na všetko vraví ona sama - neviem. Ja mám na starosť len písať. Ako je teda známe, v poradí tretiu trilógiu (The Vampire Diaries: Hunters) dopíše namiesto Smithovej iný autor.

Tajný kruh na televízne obrazovky
Záhada ohľadom vydania Zasvěcení odhalená - po Upírskych denníkoch bude televízny seriál aj z ďalšieho Smithovej počinu, The Secret Circle. Opäť pod taktovkou CW, a opäť je možné, že vzťahom ku predlohe v rovnakom merítku, ako The Vampire Diaries.

Alex Pettyfer kam vrhneš pohľadom
Je-li libo Jaca z The Mortal Instruments? Peetu z Hier o život? Hlavnú postavu The Last Apprentice, Beastly alebo Som číslo štyri? Skrátka, buď Alex už rolu v týchto filmoch má, alebo sa o ňom do nich vážne špekuluje. Raz sa vraví, že rolu nechce on, raz, že ho do role nechcú producenti, všetci sú už z toho popletení jedna radosť a nikto nevie, čo a ako. Každopádne, Alex kam sa len pozrieš.

Kto chce Pád?
Judit zase raz rozdáva knihy - tentokrát horúcu novinku tejto zimy, Pád od Lauren Kateovej. Vyplňte formulár, odpovedzte na otázku - a možno budete mať šťastie práve vy.

RC v Česku
V zahraničí bežné, u nás stále novinka. Český Knižní klub stavil v prvej vlne na YA tituly - a úprimne, vôbec ma to neprekvapuje :-) Leviatan, Nádherné bytosti, Inkarceron a Smečka - viac sa dozviete priamo na stránkach vydavateľstva.



AnimeSHOW a my
Na AnimeSHOW sa síce chodí za anime, ale už klasicky, vypraviť sa môžete aj za krstami kníh. Pre tento rok sa dá zatiaľ rátať s novinkou od Fragmentu Krásni a mŕtvi, ale podľa mojich skúseností sa zoznam ešte určite rozšíri.

Čo budeme vysoko očakávať...
Halo alias Ozvena by sa po novom mala volať Záblesk (čo sa mi ako názov zdá presne rovnako nevýstižné, ale budiž). Informáciu priniesol Martinus, ale keďže Ozvena prednedávnom zmizla aj zo stránky vydavateľstva, celkom som náchylná tomu veriť. Martinus uvádza dátum vydania 17. 5. 2011.

V máji ešte zostaneme. Vydavateľstvo Slovart naň predbežne ohlásilo tretie pokračovanie Nesmrteľných. Tretí diel - Shadowland - vyjde pod názvom Krajina tieňov.

Do tretice s májom - pod názvom Nádherné tvory by sa mal počas neho objaviť prvý diel série Caster Chronicles. V Česku kniha vychádza už o mesiac skôr, a ak ste pozorne rozklikli všetky odkazy, poznáte už aj jej obálku.

Čo sa ďalších vysoko očakávaných titulov týka, pripravte sa na dve novinky: prvou je Paranormalcy od Kiersten White, ktoré by malo vyjsť ako v češtine, tak aj slovensky - a tou druhou prvá časť trilógie The Forest of Hands and Teeth od Carrie Ryan - pod názvom Les rukou a zubů by sa mala v češtine objaviť už v marci. Viac si o nej povieme v mesačnom Vysoko očakávané.

Vysoko očakávať budeme aj siedmu Školu noci menom Spálená - a to určite s väčším entuziazmom, než kolegovia spoza hraníc. Až uvidíte na ich obálke slovo Vyhořelá, skúste sa, prosím nesmiať príliš hlasno...

Ja versus blog versus celý svet
Do konca februára by mohli klapnúť dve nasledujúce recenzie - Cryer's Cross od Lisy McMann a Blúdenie od Marje Holecyovej. Naveľa naveľa som včera otvorila prvú časť The Mortal Instruments a zatiaľ som nadšená, recenzia bude v dohľadnej dobe takisto.
Malé prekvapko v súvislosti s mojou osobou vás čaká v dohľadnej dobe na blogu u Syki :-)
Pokiaľ sa niekto chystáte tento rok na AnimeSHOW, určite mi dajte vedieť. Ak sa nič nepokazí, neprejde ma električka (ako vravievame v Považskej, kde električky nemáme) alebo mi nespadne lietadlo na hlavu, je veľmi pravdepodobné, že by som sa tam mohla ukázať. Rada sa s vami stretnem :-)
A my sa zatiaľ vidíme pri ďalšom Novinkovači o dva týždne.

4 komentáre:

  1. že Vyhořelá :D odpadávam a nemám slov :D....

    na Záblesk, budem to radšej volať predbežne Halo lebo názov sa mi NEPAČI, netrpezlivo čakám

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Výborná aktuálka :D Naprosto jsi mě pobavila! A na to překvápko se těším :D :D

    A abych začala chodit kanálama, když už se o mně píše i v souvislosti s nějakou propagandou :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyhořelá.. nevím, ale evokuje mi to nápady autorek, které už nevědí, kdo s kým kde a za jakých okolností :D
    Jinak dobrej nápad na článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nápodobne, ak ma neprejde električka alebo moja mama nezačne šalieť, tak spojím príjemné s príjemným (AS a krst Mariotových 3) a odoberiem sa z môjho milovaného a ďaleko-od-civilizácie východu na ASko :D Možno sa stretneme :D

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates