Knižná reťazovka  

Posted in

Keby som nebola lenivá, bol by tu v tejto chvíli článok s mesačným preview. Keby som nebola lenivá, nebrowsovala by som na internete. Keby som nebola lenivá, neobjavila by som túto fantastickú reťazovku. Ako dobre, že som lenivá :-)

Milí blogeri, reťazovka spočíva v 55 bodoch o vás a o knihách. Na začiatku som si vravela, že to je predsa moc, ale ako som tak čítala meme dokonca, neodolala som. Ku pôvodnému autorovi som sa nedopátrala, a niekoľko otázok (5) som si dovolila zmeniť - no pokiaľ máte pocit, že vám otázka "Vaša obľúbená kuchárska kniha" bude chýbať, pokojne vytvorte bod 56 :D

Pokiaľ vás otázky zaujmú, budem nadšená, ak si ich vezmete a vyplníte (button je tu pre vás tiež :)). Ak sa rozhodnete do toho ísť, ohromne rada si vaše odpovede prečítam, len mi nechajte v komentároch link. Nechcem, aby mi to ušlo :-)

AKTUALIZÁCIA 04/04/2011: Vôbec som si nevšimla, že sú tam dve otázky (12 a 22) rovnaké, takže číslo 12 mením na: Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Pokiaľ máte chuť, môžte si to prepísať (mrzí ma, že som si to nevšimla), pokiaľ nie, nechajte tak :)


(ušlo mi tam omylom veľké R-ko... opravila by som to, ale nešťastnou náhodou som si zmazal súbor, damn it :-/)

1. Obľúbená kniha z detstva?

Harry Potter, prvý diel som čítala, keď som mala osem. Lavičku, na ktorej som vtedy v ten prvý krát sedela, už rozožrali červotoče, ale spomienky zostali. Okrem toho nostalgické starinky ako Medzi nami dievčatami, Dvojčatá Pat a Izabela, Slávna päťka a Traja pátrači.

2. Čo práve čítaš?
Konečne som sa dobojovala ku poslednému dielu Kingovej Temnej veže, Temná veža :-D Popri tom mám rozčítaných Nevídaných akademikov od Pratchetta.

3. Máš práve nejakú rezerváciu v knižnici?
Rezervácie v našej knižnici stoja 50 centov - to je dostačujúci dôvod, aby som si počkala, kým sa kniha vráti sama.

4. Knižný zlozvyk?
Ani asi nemám. Možno len, že milujem tráviť čas v kníhkupectvách, aj keď si nič nekúpim.

5. Čo máš práve požičané z knižnice?
Momentálne nič, mám hromadu kníh doma (videli ste MCH, však).

6. Máš čítačku e-kníh?
Bohužiaľ, nie. Čakám hlavne na to, kedy sa trh trochu rozhýbe, a ceny pôjdu dole - no rozhodne po nej túžim.

7. Preferuješ čítať len jednu, alebo viacero kníh naraz?
Rozhodne viac. Len jednu knihu som nečítala už niekoľko rokov. Ak ma kniha nebaví, potrebujem prepnúť na iný príbeh. Mám len jednu zásadu: 7 a dosť! :-)

8. Zmenili sa tvoje čitateľské návyky odkedy si začal blogovať?
Čítam viac YAF, a... čítam všeobecne viac.

9. Najhoršia kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Angela's Ashes, memoáre Franka McCourta. Na druhom mieste Prom and Prejudice od Elizabeth Eulbergovej.

10. Obľúbená kniha, ktorú si tento rok prečítal?
Across the Universe od Beth Revis.

11. Ako často čítaš knihy mimo svojho obľúbeného žánru?
Celkom často. Vlastne mám pocit, že môj žáner tvorí tak polovicu z toho, čo prečítam.

12. Čítaš niekedy tú istú knihu viac krát?
Kedysi často, dnes už len málokedy. Ešte pred pár rokmi tvorili moju knižnicu iba veci, ktoré som si kupovala na to, aby som ich čítala viac krát, od založenia blogu už toľko času nemám.

13. Dokážeš čítať v autobuse?
Áno, a celkom rada. Bohužiaľ, aj keď trvá cesta dlho, málokedy sa nájde miesto na sedenie. Veľmi si užívam čítanie vo vlaku, hlavne, keď sedím pri okne, vonku svieti slnko, a je tam tak krásne teplúčko...

14. Obľúbené miesto na čítanie?
Zadné schody nášho domu, hlavne v lete. Respektíve, jedine v lete, pretože pokiaľ nie je nad 25°, sú nepoužiteľné (rozumej: studené). Mám aj obľúbený letný rituál - každý rok spácham re-reading nejakej mojej obľúbenej romantickej klasiky.

15. Zásady pri požičiavaní kníh?
Rada požičiavam knihy mojim známym - pokiaľ mi ju nevrátia ožužlanú, ulepenú, potrhanú alebo inak zdeformovanú. Staraj sa o ňu, ako by bola tvoja vlastná! - to je asi jedná zásada.

16. Robíš knihám somárske uši?
BARBARSTVO!

17. Píšeš si na okraje strán poznámky?
Nikdy. Pokiaľ si potrebujem niečo z knihy poznačiť, napíšem si číslo strany na extra lístok, a dodatočne dohľadám.

18. A do učebníc?
Iné ako jazykové učebnice vôbec nemám, a na jazykoch si musíte čo-to poznačiť.

19. V ktorom jazyku čítaš najradšej? V koľkých dokopy to zvládneš?
Pravdepodobne v češtine, ale nezanevriem ani na slovenčinu. Viem plynule čítať anglicky; so slovníkom a 100 rokmi času by som dokázala nemecky. Keby sa veľmi snažím, prečítam aj poľsky, ale môj problém s týmto jazykom je, že potrebujem slová počuť, napísané mi nedávajú zmysel :-) Poľské texty doteraz čítam tak, že si slová nahlas vyslovím. Učím sa aj španielsky, ale tu som si na knihu ešte netrúfla.

20. Čo musí kniha mať, aby si si ju zamiloval?
V posledných mesiacoch mám pocit, že kniha u mňa stojí a padá na postavách. Úžasný, originálny a napínavý príbeh dokážu slabé postavy utopiť mávnutím prútika. Naopak, dobré postavy akýkoľvek tuctový background často podržia. Druhá vec, ktorú mám rada, je originálny setting.

21. Čo musí kniha mať, aby si ju odporučil ďalej?
Nezabudnuteľný feeling, ktorý po nej zostane.

22. Obľúbený žáner?
Zrejme fantasy a historická fikcia.

23. Žáner, ktorý čítaš najmenej (ale chcel by si viac)?
Ani neviem povedať. Zo žánrov asi čítam z každého rožku trošku, neviem si vybrať, z čoho najmenej.

24. Najväčšmi inšpiratívna kniha, ktorú si tento rok čítal?
Phew. Zrejme žiadna.

25. Obľúbená svačinka ku čítaniu?
Čistá voda. Čaj mi vždy vychladne :-D

26. Ako často vyberáš knihu podľa obálky?
Nie veľmi. Skôr je to tak, že keď vidím peknú obálku, zafixujem si knihu do pamäte, a keď ju potom uvidím znova spolu s nejakým názorom, siahnem po nej.

27. Ako často súhlasíš s negatívnou knižnou kritikou?
Prvá vec, ktorú pri negatívnej kritike potrebujem vidieť/počuť, je iná kritika, na knihu, ktorú som kritizovala aj ja, aby som si porovnala postrehy - ak dotyčný vyzdvihuje veci, ktoré ja zhadzujem, treba sa aj na tú ďalšiu kritiku dívať z iného pohľadu :-) Tiež je iné porovnávať môj názor s názorom človeka, ktorý za celý život prečítal sotva desať kníh, a päť z toho bola mainstreamová upírska knižnica - je to trochu prehnané, ale zmysel ste snáď chytili :-) Ak sa jedná o odpohľadu rozumnú, a dopredu nezaujatú osobu, nemám problém jej názor uznať, aj pokiaľ moju obľúbenú knihu zvozí pod čiernu zem.

28. Čo písanie negatívnych recenzií?
Na svete nie sú len dobré knihy. Zmierte sa s tým. Ja už som sa.

29. Ak by si mohol čítať v ďalšom cudzom jazyku, ktorý by si si vybral?
Asi by som zdokonalila nemčinu a španielčinu, ale keby to mám brať čiste od základov - japonsky by bolo fantastické.

30. Najväčšia knižná výzva?
Hájnikova ženááááááá, uáááááááá! Všeobecne stredoškolské povinné čítanie bolo ťažký kaliber.

31. Najväčšia knižná výzva, do ktorej sa stále bojíš ísť?
Klasická literatúra, obzvlášť ruská. Chcela by som ju skúsiť, ale vždy od police s ňou zutekám ani neviem ako.

32. Obľúbený básnik?
Moje cesty s poéziou sa schádzajú len na hodinách literatúry. Nemám.

33. Koľko kníh si zvyčajne požičiavaš z knižnice?
Toľko, koľko nájdem. Nájdem jednu, beriem jednu. Nájdem jedenásť, beriem jedenásť. Som dievča z malého mesta, máme maličkú knižnicu.

34. Vrátil si už knihu do knižnice bez toho, aby si ju prečítal?
Je to možné, ale určite som sa pre ňu zastavila neskôr.

35. Obľúbená knižná postava?
Luna Lovegoodová. Obľúbených je veľa, ale ona je ten TOP.

36. Obľúbený knižný záporák?
Fakt, že toto meme píšem už tretí deň v kombinácií s tým, že je táto kolónka stále prázdna svedčí, že zrejme žiadny.

37. Knihy, ktoré si zvyčajne beriem na prázdniny?
Nechodím na prázdniny -_- Nikdy som nemusela riešiť dilemu, čo si na ne zobrať. Pokiaľ niekam cestujem, beriem si práve to, čo mám rozčítané, neriešim, o aký žáner sa jedná.

38. Najdlhšia doba, ktorú si nečítal?
Určite nie veľa, maximálne mesiac. Mala som obdobie, kedy som čítala veľmi málo, ale určite sa vždy niečo našlo.

39. Kniha, ktorú si nedokázal/nemohol dočítať?
Mám pravidlo, že knihy vždy dočítam, nech sa deje čo sa deje. Takže dočítané boli všetky, problémových boli stohy. Najnovšie si spomínam na Angela's Ashes, už po sto stranách som sa cítila ako po maratóne.

40. Čo ťa najskôr dokáže pri čítaní vyrušiť?
Hluk. Rozhovor. Televízia. Nedokážem čítať, pokiaľ nie som v tichu.

41. Obľúbená filmová adaptácia?
Ťažká otázka. Zrejme by sa ich našlo veľa. Fandím Potterovkám a Pánovi prsteňov, obe ságy môžem vždy a všade. Nedávno som videla skvelé seriálové prevedenie Jany Eyrovej (BBC 2006), a posledná pratchettovská - Zaslaná pošta - bola fenomenálna!

42. Adaptácia, ktorá ťa totálne sklamala?
Musela by som si asi nejakú vyhľadať. Z princípu som ale doteraz nepozerala Zlatý kompas, pretože som čítala reakcie a nechcela som, aby mi ten film zážitok z tej série (mimochodom, jedna z mojich obľúbených) pokazil.

43. Ako často čítaš spoilery?
Pokiaľ mi na ságe záleží - nikdy. Pokiaľ je to firma Noelová, Castová alebo Meyerová - no problem :-)

44. Najviac peňazí, ktoré si na jeden krát minul v kníhkupectve?
Ťažko povedať. V kamennom to určite nepresiahlo 30€, v e-shope možno okolo 50€.

45. Ako často knihu pred čítaním prelistuješ?
E-booky - nikdy. Toto nemá pre mňa zmysel, ešte by som sa začítala a niečo si vyspoilerovala :-D Klasické knihy - pred zakúpením vždy. Jedna kamarátka sa na mne naposledy výborne bavila, pretože som v kníhkupectve prechádzala od knihy ku knihe, každú vytiahla a prelistovala :-) Dokonca som sa dočkala hysterického upozornenia: ,,Iva, veď oni sú vo vnútri všetky rovnaké!"

46. Dôvod, pre ktorý by si v polovici knihu vzdal?
Nikdy neprestávam čítať. Možno na pár dní odkladám, ale nakoniec dočítam. Pauzu si dávam pokiaľ je kniha nudná, pokiaľ nemá nič, čo by ma volalo, aby som ju otvorila a pokračovala.

47. Máš rád knihy usporiadané?
Áno. A rada by som to praktikovala - ale, bohužiaľ, nemám na to dosť miesta, takže pchám knihy kdekoľvek, kde sa dá, usporiadanie-neusporiadanie.

48. Zvykneš knihy skladovať, alebo ich po prečítaní posúvaš ďalej?
Skladovať. Plánujem však knižnú súťaž, takže konečne niečo aj posuniem :-)

49. Sú knihy, ktorým sa vyhýbaš?
Vyhýbam sa nekonečným x-dielnym ságam. Je treba veľa presviedčania, aby som sa vrhla na niečo, čo nie je dokončené, a je jasné, že ešte niekoľko desaťročí nebude :-) Z konkrétnych titulov - asi nič.

50. Kniha, ktorá ťa rozosmiala?
Tých bolo veľa. Za posledného pol roka som sa najviac nahlas smiala na Hex Hall a Vampire Academy, ale pousmievam sa nad knihami často.

51. Kniha, ktorá ťa rozhnevala?
Tu si spomínam len na jednu - bolo to pred siedmimi-ôsmimi rokmi, jednalo sa o Gričskú čarodejnicu a ja som nemohla rozdýchať to, ako nespravodlivo Neru v Komtese mučia.

52. Kniha, ktorá ťa rozplakala?
Zo štvrtého dielu Vampire Academy si doteraz pamätám hlavne to, ako strašne som tú prvú polovicu prežívala.

53. Kniha, od ktorej si nemal žiadne očakávanie, ale nakoniec sa ti páčila?
Veľké stohy kníh. Z poslednej doby - Vampire Academy a Mariotovi dediči. Z minulosti - Rozum a cit od Jane Austenovej, dokonca som bola varovaná o tom, aké strašne nudné to je. Doteraz je to jedna z mojich najobľúbenejších.

54. Kniha, od ktorej si očakával veľa, ale nakoniec sa ti vôbec nepáčila?
Detto, nesmierne veľa kníh. Z poslednej doby - Ghostgirl. Z minulosti - Súmrak. Ak by som zadanie upravila na "Kniha, z ktorej sú všetci nadšení, ale teba neoslovila" tak by sem pasovalo aj Matched.

55. Obľúbené čítanie na odreagovanie?
Historická fikcia. Philippa Gregory, Odviate vetrom, Jane Austenová... a Terry Pratchett :-)

***

This entry was posted on sobota, apríla 02, 2011 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

60 komentárov

tak toto je paráda. Idem vypĺňať a tak na budúci týždeň to snáď bude pripravené k zverejneniu :)
Môžeš byť častejšie lenivá, ok?

super k tomu sa pridám :)

to je skvělá řetězovka, během týdne si jí taky vyplním!:)

Perfektné! :) A o tvojich odpovediach ani nehovorím, nad nejednou som sa musela pousmiať... máš skvelý štýl vyjadrovania :D :) A určite si to vyplním aj ja, je to perfektné. Som zvedavá, ako dlho mi to bude trvať :)

http://elliwinchester.blogspot.com/2011/04/retezovka.html
taky tady posílám odkaz na moje odpovědi v řetězovce jestli si budeš mít chuť také počíst:D tyhle věci mě hrozně baví:)doufám, že se brzo někde objeví nějaká další:D

Juhú! :) Ďakujem za záujem, idem na blogwalking všetko pokomentovať :)

najhoršia kniha Angela's Ashes??? prečo, preboha??? ja som počúvala audioknihu v češtine a bola skvelá. hodne smutná a depresívna, ale páčila sa mi.
chcem recenziu! :-)

páči sa mi to :-) na viacero bodov máme rovnaký názor.
otázka znie, myslíš, že by som si takúto reťazovku mohla urobiť aj ja ako stará korčula? prečítal by si ju niekto napr. z tvojich fellow-blogger čitateliek??? ;-)

Neviem, nejako som sa cez ňu nemohla prehrýzť. Čítala som originál (...írske dialekty...), ktorý nemal ani úvodzovky, strašne ťažko sa rozlišovalo, kedy si Frank niečo myslí, a kedy niekto hovorí, a vôbec to bolo napísané veľmi kostrbato, v preklade to mohlo vyznieť lepšie :) Viac by sa mi to páčilo ako zbierka krátkych príhod, veľmi ma to v takej ucelenej forme nenadchlo :)

Robiť reťazovku? Bez debaty, že áno, nie je to limitované na nič iné, len na chuť ;-) A nevidím dôvod, prečo by sa baby nezastavili na ňu pozrieť :) Ja budem nadšená, ak do toho pôjdeš :)

http://lucindinblog-luce.blogspot.com/2011/04/jedneho-pekneho-dna-ked-sa-luu-nudila.html

no ja som sa zapojila a úplne som zabudla to sem hodiť ... hanbím a naprávam to

http://t-m-r.blog.cz/1104/55-kniznich-otazek-aneb-retezak-pro-pokrocile

je to výborný nápad :)

Táto reťazovka ma dostala, chodím po blogoch a čítam si ju :D
Luu, ak by ťa to zaujímalo, vyplnili si ju aj nezávislé blogy: http://chantal-prym.blogspot.com/2011/04/retazak.html a http://nazovnazov.blogspot.com/2011/04/knizna-retaz.html

hm...myslela som nezávislé na knihách :D

tak už aj u mňa :-) http://riddicksrealm.blogspot.com/2011/04/knizna-retazovka.html

Paráda, ste úžasní :-) Vytvorím som na konci príspevku zoznam a všetkých autorov, čo poslali link, popridávam :o)

Pch, môj blog je možzno nezávislý na knihách, ale ja ne! Och, strašne som sa bavila, napríklad keď u iných ľudí nájdem navlas rovnakú odpoveď, akú som dala ja :-)
Mimochodom, Luu, máš krásny design blogu.

Konečně jsem se k tomu dostala. http://imaginarywhispers.blogspot.com/2011/04/knizni-retezovka.html
Parádní nápad, mimochodem :)

Chantal - aj mňa to ohromne dostalo, ako trefne občas ľudia odpovedajú na veci, o ktorých by som povedala, že si ich myslím sama :D A ďakujem :)

Idem vás pridať, dievčatá :)

Taky jsem se do řetězovky zapojila :) ->http://dreaming.over.cz/retezovka.html
Jinak se mi líbí tvůj blog a recenze xD

Luu, nemohla som odolať a založila samostatný topic aj na FS-sku... :)
neskutočne sa mi páči tá myšlienka.. idem vypĺňať.. :D (vieš, kde to nájdeš) ;-))

Skvělá řetězovka, její vyplňování mě hodně bavilo a docela mě přinutila zamyslet se nad svou knižní minulostí:D Výborný nápad.

http://my-bookaddiction.blogspot.com/2011/04/knizni-retezovka.html#more

Rozhodně se zúčastním, jen ještě nevím, jestli to bude ještě dnes, ale rozhodně to někdy bude!
willinda-books.blogspot.com

taky se zúčastním, jen si nejprve promyslím odpovědi, ať to psaní pak šlape :)))

nikkifinn-bookdiary.blogspot.com

No já se taky musela zúčastnit. Tahle řetězovka je vážně moc dobrá - http://kathsworldofbooks.blogspot.com/2011/04/knizni-retezovka-od-luu.html

http://my-own-little-space.blog.cz/1104/knizni-dotaznik#pridat-komentar

:)

Ďakujem vám všetkým, idem si to všetko prečítať :)

Včera jsem náhodou na tenhle řetězák narazila a hned jsem se do něj pustila... :)
http://gumeedek.blog.cz/1104/knihy-knihy-knihy-1-cast
http://gumeedek.blog.cz/1104/knihy-knihy-knihy-2-cast

Tenhle nápad se mi tak stranšě zalíbil, že jsem musela hned přispět :D
http://ameliahouse.blogspot.com/2011/04/knizni-retezovka-1.html

Super napad. :)
http://psano-krvi.blog.cz/1105/55-kniznich-otazek

Super řetězovka, aspoň jsem se trochu zamyslela :D
http://kates-reading-diary.blogspot.com/2011/05/knizni-retezovka.html

Zaujímavé.:)
http://neliss.blogspot.com/2011/06/knizna-retazovka.html

Výborné :
http://fall-in-books.blogspot.com/2011/06/knizna-retazovka.html

:D

Tak jsem se také zapojila: http://knihy.blog.cz/1107/knizni-retezovka

Terka

Sice později, ale také jsem se přidala, kdyby si to náhodou chtěl někdo přečíst, tak tady jsou odkazy:

http://etteleadragons.wordpress.com/2011/08/12/knizni-retezovka-01/

http://etteleadragons.wordpress.com/2011/08/13/knizni-retezovka-cast-druha/

Odkaz šťastne nahradený linkovačom :) Už viac nemusíte písať do komentárov, zapíšte sa priamo hore ;)

Ahoj. Také jsem se zúčastnila. Odkz je zde:
http://fantalight-cd.blog.cz/1108/knizni-retezovka

Je to velice dobrý nápad. děkuji :).

tak jsem jí taky vyplnila, a tady je odkaz: http://ctenarsky-denik.blog.cz/1108/knizni-retezovka :)

http://fantasy-world-by-ells.blog.cz/1110/knizni-retezovka

Také jsem se zapojila, výborný nápad, moc se mi to líbilo a hodně mi to i dalo, takhle zavzpomínat :-).
http://berry.commixture.com/index.php?entry=entry120131-120724

Zapojím se také, hodně mě to zaujalo :) Toto je pro mě skvělý odpočinek a na takové otázky zodpovím ráda :) Zvlášť tě obdivuji, že jsi to dokázala natáhnout na 55 otázek ;) Skvělá práce, výborný nápad :)

http://eternally.blog.cz/1203/knizni-retezovka :)
Užasný projekt :)

Pozdě, ale přece :)
http://bestiar.blog.cz/1210/knizna-retazovka

Taky se připojím ;)
the-bling-ring.blogspot.com

Taky jsem se zapojila :) Odkaz: http://alanine.blog.cz/1305/knizni-retezovka

ú-ž-a-s-n-é!! Som unesená. Z tvojoho blogu aj z tejto reťazovky. Pridala som sa, vyplnila som ju za necelú hodinku a idem sa vrhnúť aj na ostané odpovede.

P.S.: S blogovaním začínam, venujem sa cestovaniu, ale neskôr chcem aj knihám a tak, veciam, ktoré ma bavia. Ak budeš mať chuť, klikni si na môj blog: EverithingWhatKatyLoves

Super! Uložila som si vás všetkých do Bloglovinu a budem sledováááááť >:D

Já jsem se taky připojila, muselo to dát makačku, toto vymyslet, pěkné otázky.

Přidávám svůj link :)
http://spacewithbooks.blogspot.cz/2013/07/tag-knizni-retezovka.html

Ahojk , mohla yb som sa tiež azpojiť ?

Tak už jsem zapojená i já... Trvalo to dlouho ale mám to ! :D

Wee - jasnacka, je to pre kazdeho :)

Ostatni, vitajteee :D

Wow , určite vyskúšam , asi to hneď dám na blog :D

http://ell-amaterasu-dei.blog.cz/1309/knizni-retezovka-1-cast
Taky jsem se připojila :) Nevadí, že to udělám po částech? :)

Vôbec nie - rozdeľ na toľko častí, ako ti bude najlepšie :)

Přidala jsem se! :) www.klarinyknihy.blog.cz

http://klarinyknihy.blog.cz/1408/knizni-retezovka-no-1

http://klarinyknihy.blog.cz/1408/knizni-retezovka-no-1

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...