Meme: Top týždňa (2)  

Posted in ,


Top týždňa - začni týždeň topkou kníh!
Viac informácií priamo na blogu.

Filmové spracovania

Zhodneme sa na tom, že Harry Potter a Pán prsteňov sa dajú pozerať donekonečna a pozrime sa ďalej.


Kedykoľvek natrafím na niekoho, kto čítal Janu Eyrovú, snažím sa ho automaticky ukecať na BBC seriál z roku 2006. Lebo v BBC vedia, ako na to. Na začiatku som bola veľmi skeptická - malá Jana alias Lucy z Narnie mi práve dvakrát nesadla - ale postupom času sa dojem obrátil o 180 stupňov. Presne si totiž pamätám moment, kedy som sérií prepadla - je to scéna, v ktorej Jana hľadí za kočom, ktorý ráno odváža zraneného Berthinho brata. Herečka, ktorá Janu hrala, vyzerala tak strašne zúbožene, a pod očami mala také čierne kruhy, že naozaj vyzerala, ako keby reálne celú noc nespala. Od toho momentu - milovala som ju.

Druhá vec, ktorú nechce nikto pozerať? BBC Pýcha a predsudok z 1995. Toto je moja Lizzie, toto je moja Jane, toto je môj pán Collins. Šesťdielna séria nasleduje udalosť za udalosťou, nevynecháva nič podstatné, a ešte aj poskytuje pohľad, ktorý sa v knihe nenachádza. No, a ehm, tonu fanservisu, zahŕňajúcu mokrého Darcyho.
Porovnajte si len tie scény: tanec a tanec. No kde to vrie viac?

Verzia Anny zo zeleného domu, pri ktorej môžu ostatné blednúť závisťou? Akage no Anne. Je to anime. Je to veľmi staré a veľmi dlhé anime - má okolo 20 hodín čistého času. A je to pre mňa najlepšie spracovanie Anny, aké som kedy videla - žiadna hraná verzia pre mňa nenavodila ten istý pocit, ako táto.
Vypočujte si ukážku soundtracku.

A čo takto ďalšia japonská adaptácia? Howl's Moving Castle! Bez výhrady odporúčam všetkým romantickým dušiam - áno, je to anime, ale ak ho aj náhodou neznášate, preneste sa cez to. Výsledkom ostanete ohromení. Viac ako z knihy.


A niečo "nám" bližšie? Málokedy sa mi adaptácia modernej YA knihy páči, lebo všetci sa priveľmi snažia a všetci to nekonečne zbabrú. Napriek tomu dodatočne dopĺňam tri, ktoré sa mi páčili: Zlodejka kníh bola nádherne atmosferická, Skúška ohňom pre mňa zaškatuľkovala Hry o život ako sériu so zaručenou kvalitou a Divergencia bol prvý z tejto rady YA-filmov, ktorý by som si pozrela znovu.

This entry was posted on pondelok, mája 23, 2011 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

6 komentárov

<3 Howl, teď čtu knížku a musím říct, že se mi dost líbí, i když Howl je tam ještě větší primadona než ve filmu xD

xD 100% si to cez leto prečítam (mám leto už teraz, juhú!) - špeciálne som vyberala taký obrázok, kde bude zobrazená... no... táto Howlova stránka xD Bála som sa, že to bude zlé, ale ak hovoríš opak, tak sa už celkom teším :D

Na Austenovou jsem já úplně zapomněla:). Jo a byla bys tak hodná s připsala mě k zúčastněným:-)dík

Strixy, použi to tlačítko Add your link ;)

Jej, cítím se poněkuď trapně :-[

To je v pohode, ja by som tiež nevedela, kebyže to vidím prvý krát :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...