Meme: Top týždňa (3)  

Posted in ,


Top týždňa - začni týždeň topkou kníh!
Viac informácií priamo na blogu.

Knihy z detstva

Mojich 10 najobľúbenejších kníh (sérií), ktoré som čítala v detstve - a milá číselná náhoda, dokonca všetky do veku 10 rokov.


Verneovky - žiadna iná kniha pre mňa nikdy taký istý feeling, ako Verneovky. A rozhlasové hry? Ani nehovoriac. Moje najobľúbenejšie, ktoré som čítala niekoľkokrát, boli 20 000 míľ pod morom, Päť týždňov v balóne, Tajomný ostrov, Pani Branicanová, Pätnásťročný kapitán a veľa ďalších.

Lastovičky a amazonky - medzi mojou generáciou už asi tiež dosť neznámy počin, pretože som bola pred internetom široko-ďaleko jediná, kto to čítal. Takže objasním - skupinka súrodencov (Ak sú hlúpi, tak sa utopia, ak hlúpi nie sú, tak sa neutopia.) sa na plachetnici Lastovička vydáva plaviť na jazero, uprostred ktorého stojí ostrov. Ibaže, ten si už pre seba zabrali iní námorníci, sestry na lodi Amazonka. Medzi Lastovičkami a Amazonkami nastáva vojna o ostrov, ktorá končí zmierením, a dobrodružstvami v nespočet ďalších pokračovaní. Fantastická séria plná dobrodružstva, táborenia v divočine, výprav na severný pól a totálnej letnej pohody.

Traja pátrači - ako knihu ešte zo svojho detstva mi ju odporúčala moja mama, a zdá sa mi, že sa táto séria stále nestráca. A samozrejme, prvých 20 častí je tých najlepších :)

Sedem labiek za Penny - Thomas Brezina je skvelý detský autor - a jediná jeho preložená séria bola táto. Dodnes ju podozrievam z toho, ako veľa mojich kamarátok chcelo byť v tej dobe zverolekárkami... :)

Denník princeznej - dnes už taký veľký fanúšik Cabotovej nie som - ale vtedy, oooo, bolo to také americké, a americké = iné = dobré!! Vydané boli síce iba tri časti, ale pre všetky dievčatá bol Denník princeznej najlepšia séria, akú sme kedy čítali.



Malé ženy - Malé ženy a ich pokračovania ste hádam niekedy na Vianoce na STV už stretli :D Objavila som ich v knižnici len náhodou, a nič som si od nich nesľubovala - o to viac som bola nimi aj celou sériou nadšená.

Malá princezná - konečne kniha, o ktorej sa netreba veľa rozpisovať :D Nejaké to filmové spracovanie snáď už videl každý - Sara síce nie je princezná, ale zo všetkých síl sa ňou snaží byť, aj keď to niekedy nie je ľahké.

Medzi nami dievčatami - americké. A-me-ric-ké. Stredná škola a hromada tých úžasných vecí - výlety, školské divadlá, športové krúžky, skrinky na chodbách... Z dnešného pohľadu ma ale stále prekvapuje jediné - séria má 40 dielov plus, a nikde sa neriešia vzťahy a chlapci a romantika. Všetko je to o "nudnom" živote, a pritom strašne zábavné. Ja som mala najradšej Katie, a vy?

Dvojčatá Pat a Izabela - oh, God. Túto sériu som milovala. Milovala som takmer všetko, čo Enid Blytonová napísala. Predstava pre tých, ktoré s Dvojčatami nemali tú česť - sestry Pat a Izabelu zapísali rodičia na internátnu školu St. Clare's, kam sa dievčatá vydali len s veľkou neochotou. Postupne spoznávajú, že nie je všetko také zlé, ako sa zdá. Zoznamujú sa s ostatnými obyvateľkami, pripravujú tajné polnočné hostiny, zažívajú kopu skvelých zážitkov a na konci semestra vždy smutne odchádzajú domov.

Nikdy som žiadnym knižným postavám nezávidela tak, ako im. Milovala som ich vtipné príhody, milovala som to spektrum zábavných postáv, milovala som francúzštinárku Mamzel a smiala som sa tak, až mi tiekli slzy a bolelo ma brucho, kedykoľvek si hrdinky spravili žartík na jej účet. A čo, kecám - nie len že milovala, milujem ich až dodnes.

Harry Potter - ako inak, kniha mojej generácie. Zatiaľ čo pre dospelých bol len slušnou fantazijnou knihou do radu, toto bola modlaaaa! A bez všetkej tej mánie, ôsmich filmov a internetových komunít to bolo niečo v zmysle: "Ty poznáš Harryho Pottera? Tak to sme teraz kamaráti :D"

This entry was posted on pondelok, mája 30, 2011 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

7 komentárov

Niektoré poznám ešte aj ja.:) Od Brezinu som toho prečítala hrozne veľa aj hento, denník princeznej, Medzi nami dievčatami som tiež tak dodatočne hrozne žrala.:D A Pat a Izabela som tuším tiež čítala... No a HP bez komentára.:)

Ja som mala neskutočne rada Alyson :) (alebo Alison? už si nie som istá :D) A Sabrina ma vždy dokázala pobaviť :)

Brezinu som potom dočítavala neskôr, keď som mala tak 12-13, a začali vychádzať aj ďalšie série... výborný detský autor, prakticky všetko od neho je super :))

Stormy, Allison :D Aj Sabrina bola super - vlastne, všetky boli super ♥

Souhlasím s Deníky princezny :)) a hlavně s Malými ženami! ♥ U nás je opravdu málo lidí, kteří je znají ) ten film dávali as před deseti lety naposledy a už jsem ho nikdy v programu neviděla. Ale miluju ten příběh! Bylo to mé dětství a nedávno jsem tu knihu četla znovu a... ♥ ach, krásná nostalgie. Napsala jsem si taky seznam knih z dětství. :)) ale Malé ženy tam nedala, protože jsem o nich mluvila již v oblíbených postavách, kdy jsem si vybrala Jo. :)

Konečne niekto kto pozná Ransoma a Vlaštovky a Amazonky... tá séria je úžasná. Najradšej mám Boj o ostrov a Nechtěli jsme na moře <3, keď sa nám Boj o ostrov stratil (požičali sme a nevrátil sa :( ) tak som z toho bola neuveriteľne smutná pretože sa to nedalo zohnať. Až o dva či tri roky neskôr sme náhodou na to narazili v jednom kníhkupectve.
Traja pátrači sú klasika aj keď tie najnovšie diely už nie sú nič moc... záhady a ich vyriešenie sú stále dobre vymyslené ale ten štýl napísania ma dosť otravuje, no to bude tým, že je to určené deckám asi 10 až 15 rokov mladším (a môjmu frajerovi :D)
Medzi nami dievčatami som tiež mala strašne rada, ale myslím, že sa mi nepodarilo prečítať všetky diely, lebo v knižnici to bolo tak všelijak usporiadané až som stratila prehľad o tom, ktoré som čítala a ktoré nie..
Séria o dvojčatách patrí tiež medzi moje najobľúbenejšie, najviac som im závidela polnočné hostiny :D
No a HP je kapitola sama o sebe... bez neho by nebol môj život taký aký je :))

Konečně někdo, kdo četl Vlaštovky a Amazonky! Když jsem byla malá, četla mi je babička a potom jsem všechny, co měla doma, přečetla i sama :) Ráda bych si ale dočetla i ty, co neměla, takže se chystám na na kompletní re-read až bude čas :) Srdcovkou ale pro mě určitě zůstanou díly jen s Vlaštovkami a Amazonkami :)
A Verneovky, Harry Potter... to je prostě klasika :) Nejspíš nejsem úplně HP generace, ale zase - babička mi ho četla a já od malička žila s Harrym, nikdy nezapomenu, jak jsem byla nadšená, když jsem dostala Kámen mudrců na videokazetě k Vánocům... :)

Och, to som dostala aj ja :) Najkrajší darček v ten rok :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...