6. 6. 2011

Meme: Top týždňa (4)


Top týždňa je týždenné meme organizované priamo na tomto blogu.
Čo-kde-kedy-ako a vôbec všetky potrebné informácie nájdete -tu-.


10 kníh z odporúčania

Aj keď to môže znieť čudne, aj ja mám so zostavovaním vlastných rebríčkov trochu problém :) A akokoľvek som sa bála, že sa narozmýšľam aj tu... no, bola som hotová behom 10 minút, a ešte mi 6 extra kníh v ponuke zostalo. Očividne veľa dám na názor iných :)

10# Zlodejka kníh (Kto: CELÝ INTERNET)
Viem, že kniha vyšla už pred rokom, ale ja som ju čítala pred pár týždňami. Prečo? Nikdy som si nemyslela, že by ma mohla zaujať. A napriek tomu som ju vídala všade. Snáď nebolo internetovej diskusie, kde by ju niekto neodporúčal ako výborné čítanie.
Určite odporúčam ďalej, 500 strán padlo za dva dni.












9# Mercy Thompson (Kto: recenzia v Pevnosti)
Vždy som mala strašne utkvelý pocit, že by ma táto séria nebavila. Nie že by som sa urban fantasy vyhýbala, ale proste, nikdy ma veľmi neoslovila. Och, akú chybu som robila.
Výborná hrdinka, premyslený dej, skvelé postavy... fantastický pohľad na vlkolakov, upírov a faeries = naozaj chytľavé čítanie, diel od dielu lepšie.











8# Gričská čarodejnica (Kto: mama)
Moja mama má mizerný vkus na knihy. Ale s touto sa trafila - a ja som ňou v priebehu dvoch rokov nakazila všetky moje kamarátky. Nenápadná kniha - veľmi kvalitné čítanie.















7# Jane Austen (Kto: kamarátka)
Po 90% historickej klasiky som nesiahla dobrovoľne, spadla mi do lona sama od seba. Preto som napríklad dodnes nečítala Búrlivé výšiny alebo nič od Charlesa Dickensa, a v Knižnej reťazovke som spomínala, že Rusko je zemou mne knižne neznámou.
Kamarátka videla film (Pýcha a predsudok 2005), ktorý mal v tej dobe premiéru. Kúpila si knihu. Prečítala knihu, a nadšene mi ju požičala. A mňa zvyšné Austenovej knihy napokon chytili viac, než ju :-)









6# Temná veža (Kto: kamarátka)
Stephena Kinga čítam. Ibaže, zohnať všetkých 7 dielov v knižnici v malom meste za dobu kratšiu ako jeden rok... no, je umenie. Moje kamarátky však boli také posadnuté, že som mala knihy donesené špeciálne pre mňa až zo Žiliny, len aby som si ich prečítala. Večná sláva im :-)











5# Hry o život (Kto: recenzia v Pevnosti)
Na túto knihu (knihu, druhý diel nebol vonku ešte pár mesiacov) som narážala neustále. Nikdy som sa nezastavila a neprečítala pár slov - možno ma neoslovila obálka (ktorú spätne vidím vzhľadom na dej ako úplne geniálnu, ale tak, kto to mal vedieť vtedy), možno som nikdy poriadne neprečítala anotáciu... všetko zmenil jeden článok v Pevnosti. Zašla som si na oficiálny český web, a ešte som nedočítala ani jednu stranu z ukážky, a už som bola rozhodnutá, že toto MUSÍM MAŤ!









Možno, že ku všetkým týmto by som sa niekedy dostala. Nasledujú však štyri, ktoré by som bez toho správneho doporučenia v ten správny čas neotvorila nikdy.

4# Fever (Kto: Judit? Judit a Triss?)
To, čo sa dialo na Goodreads... to by stiahlo každého :-D Obe zmienené dámy rozprúdili len medzi sebou takú nadšenú debatu, že sa NEDALO odolať. Celú päťdielnu sériu som zhltla za necelé dva týždne, a pri mojom celkovom hodnotení 24/25 hviezdičiek... no, mali by ste aj vy.













3# Zaklínač (Kto: známy)
S touto sériou kníh som mala veľké šťastie. Bola som ubezpečená, že je to naozaj skvelé, a že by som si to rozhodne mala prečítať - a dokonca som dostala knihy požičané. Všetko v dobe, keď sa séria nikde nedala zohnať.
V týchto týždňoch vychádza celá séria v novom paperbackovom vydaní, takže ak ste túto povinnú fantasy jazdu ešte neabsolvovali, neváhajte. Prvý diel je už zase vypredaný.











2# Vampire Academy (Kto: Judit)
Niekde cestou som nabrala pocit, že to bude ďalšia hlúpa Škola noci.
OMYL.
Táto séria klame telom, a to naozaj poriadne - a mne na moju škodu trvalo hrozne dlho, kým som to zistila. Nebiť Juditinho skvelého nápadu so spoločným čítaním všetkých častí, ktorý som za žiadnu cenu nechcela vynechať (zažili ste niekedy spoločné čítanie??), asi by som pred ňou bočila dodnes.








1# Zeměplocha (Kto: známy)
Zamilovať sa do tejto série sa mi podarilo až na druhý krát. Ako prvú som čítala jednu z tých úvodných častí (a v slovenskom preklade), a až keď som bola svätosvete uistená, že je to potom lepšie, rozhodla som sa dať už v tedy 30+ dielnej sérií druhú šancu.
Len si to predstavte. Ja, čo mám hrôzu už zo slov rozpísaná trilógia.
Nikdy som neoľutovala.









***

Téma na budúci týždeň (13. 6.)

5. Najväčšie potvory
Och áno. Príde v druhej časti a všetko medzi nimi pokazí. Má blond vlasy a uniformu roztlieskavačiek. Alebo je to krutá teta, ktorá pošle úbohú neter na výchovu do sirotinca? Či už má 15 alebo 55, vždy to bude potvora. Ktorým (10) by ste sa na mieste hrdinov radšej vyhli?

A zároveň, téma na ešte ďalší týždeň (20. 6.)

6.
Najväčší kreténi

Kto by nemal rád bad boys? Či už sa jedná o niekoho, kto len hrdinom strpčí život, záporáka maskovaného pozlátkom kladnosti, niekoho, z koho sa nakoniec vykľuje hrdina najkladnejšieho zrna, alebo rovno hrdinkin objekt záujmu - všetko sú to hrozne protivní muži. Či už ich milujete alebo nie...

***

Do linkovača môžte zapísať vami vyplnené meme. Neodkazujte na úvodnú stránku blogu, použite rovno link na príspevok. Ostatní si tak budú môcť rýchlo pozrieť, aké rebríčky ste zostavili ;-)





V prípade, že blog nemáte, a chcete sa zúčastniť, môžete vaše rebríčky písať dolu do komentárov :-)

10 komentárov:

  1. Luu, ja ti strašne odporúčam Jonathana Strangea a pána Norrella. Ak si ju ešte nečítala, verím, že ťa strhne ako všetkých ľudí, ktorým som ju neustálymi chválami vnútila ...a o rok sa možno aj moje meno zaskvie medzi odporúčateľmi :-)
    http://riddicksrealm.blogspot.com/2011/05/susanna-clarkova-damy-z-grace-adieu.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. a potom ešte Baránka, na toho sa nechala namotať kamoška a po prečítaní vyhlásila, že patrí do jej top! :-)
    http://riddicksrealm.blogspot.com/2010/08/baranok-evanjelium-podla-biffa.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gričská čarodejnica je úžasná kniha..čítala si od Zagorky aj Plamene inkvizície a Gordanu?
    Ak nie, určite sa ti to bude páčiť.
    Je to na ten istý štýl ako GČ.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jaktože jsem v likovači první? :-O A to to píšu pozdě. :D Bod pro mě:D
    Prvního Pratchetta mám doma, ale nějak nmě to k němu netáhne. O Gričské čarodějce jsem taky slyšela samou chválu. A zlodějka knih... Četla jsem ji asi před rokem a padla ve stejném čase jako u tebe. Nádherná kniha.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anet, Jonathana Strangea som čítala, a súhlasím, bolo to fantastické ♥ O tom Baránkovi som už počula, pozriem sa aj na to :)

    Angie, čítala som len tie Plamene (a sú tiež skvelé, aj keď Neru mám radšej :D). Čítala som celú poličku, kde sme v knižnici Zagorku mali, a dostali sa mi do rúk také skvosty ako Večná Ambra alebo James Clavell, ale Gordana tam asi ani nebola :-/

    Mish@, linkovač bol pokazený, nahadzovala som ho až dnes ráno - ale tak, bod pre teba :D :D Prvých pár Pratchettov je IMHO hodne slabých, ja odporúčam začať niekde v druhej tretine série. Oh, ak máš rada historické romány (a nie také v štýle brainless červená knižnica), tak Gričská čarodejnica je povinnosť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja sice nemam blog o knihach ale knihy milujem a hadam nevadi ked sa zapojim :)

    Jonathan Strane som sa pokusala citat ohurena mnozstvom oceneni ktore tak kniha ziskala ale bola som sklamana. Pre mna cista nuda :( pritom to ma potencial, len trochu nakopnut dej.

    Ze Rusko knizne nezname? To faakt?? Ani Lukjanenko, Glukhovsky? Chyba chyba… :)

    T. Pratchett je moj no.1 kazda dalsia kniha je lepsia a lepsia a I shall wear midnight je najlepsia! Panovi P. drzim palce v boji s chorobou, neviem si predstavit ze sa uz raz nebudem moct testit na dalsiu Zemeplochu.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Jasné že nevadí :) A toho Jonathana celkom chápem, ono to nie je kniha pre každého... ja som ju čítala naozaj statočne dlho, aj keď sa mi páčila :D

    No mám doma Metro 2033 - idem naň cez leto - ale inak sa mi do ruky nedostalo asi nič... teda, nie že by som nechcela, skôr nemám šťastie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. No ja prudko odporucam hlavne Lukjanenkovu hliadkovu seriu vyhladat a urychlene precitat. Filmove spracovanie tiez nezaostava. Skoro zavidim kazdemu kto to este necital :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Hliadky si túžim prečítať už niekoľko rokov... len sa stále nejako nedarí :( Tiež mám taký pocit, že to všetci čítali, všetci milujú, len ja som ako outsider :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates