Tabitha Suzuma: Zakázaná láska  

Posted in , ,

Ľudia baštia zakázanú lásku už od čias Willa Shakespeara, ale odkedy je v móde dvojica on-predátor/ona-obed, je ťažké prísť s niečim ešte zakázanejším. A to máme to najväčšie tabu rovno pred nosom. Maya a Lochan sú súrodenci.

Whitelyovci sú smutný príklad totálne disfunkčnej rodiny: otec ich opustil už dávno, matka žije len pre chľast a vzťah so ženatým mužom, za ktorým odchádza z domu na noc čoraz častejšie a častejšie... až sa ráno prestane vracať úplne. Päť súrodencov - Lochan, Maya, Kit, Tiffin a Willa - sú odkázaní sami na seba.

Ak by na to niekto prišiel, deti by šli do domova - a dvaja najstarší súrodenci si to uvedomujú. Preto sa Maya s Lochanom snažia udržať všetko v tajnosti. Zvládať neposlušného pubertiaka a dve malé deti, vyrovnať sa s nedostatkom peňazí, chodiť do školy, mať dobré známky, vyhovárať sa, že mama je práve preč.

No a zrazu - z priateľstva sa zrodí láska. Obaja súrodenci sa snažia toho "zlého a zvráteného" zbaviť - ale napokon sú donútení priznať, že to nedokážu. Prichádzajú prvé nežné bozky a dotyky, kradnutie každej voľnej chvíle jeden pre druhého... a skrývanie sa pred zvyškom sveta.

Zakázaná láska nie je taká romanticky červená, ako obálka naznačuje. Predstavte si ju ako tú veľkú rodinnú drámu, kde mladší súrodenci nechápu, čo sa vlastne deje, a starší súrodenci toho majú zrazu na pleciach viac, ako dokážu zvládnuť. A zrazu dôjde na lásku a všetko je ešte horšie. Čo ak na to niekto príde? Čo ak rodinu rozdelia a pošlú do domovov? A hlavne - prečo ja? Prečo môj brat? Stalo by sa to, keby naša rodina bola iná? Môže za to mamina výchova? Narodili sme sa takí? 

Tabitha Suzuma je britská autorka. Ak stále dokola čítate sladké romantiky z Ameriky, spadnete pri Zakázanej láske na zadok, pretože britské autorky kašlú na všetky puritánske klišé, ktoré americké knihy majú, a keď do podobnej témy zatnú, dotiahnú ju až do konca. Pripravte sa na to, že bude sex, ktorý nebude zhrnutý do "a potom do mňa vnikol a vyniesol ma do výšin". Ak ste YA od britských autoriek nečítali, máte príležitosť zistiť, ako vyzerá naozaj dobrá sex scéna, ktorá sa neskrýva za romantické klišé, ale predsa je intímna a romantická.

Tabitha Suzuma sa s novou knihou nikdy neponáhľa a to čakanie stojí za to - pretože je to vždy úžasne napísané. Jediná chybička na kráse je lacný epilóg, ktorý akoby autorka napísala na kolene na žiadosť vydavateľa - ale nie je nič ľahšie, ako tváriť sa, že tam proste nebol. Vnútorné dilemy, láska, otvorenosť, dráma. Sľubujem vám, že ste takúto knihu ešte nečítali, a že na ňu tak skoro nezabudnete.

This entry was posted on utorok, júna 28, 2011 and is filed under , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

10 komentárov

Slovenksý alebo český preklad sa nechastá? ... Vyzerá to (napadá ma len český výraz) zatracene dobre ...

Skvelá recenzia. Pripomína mi tou zakázanou láskou Kvety v podkroví, ktoré som čítala ako malá.
Mať ešte tak čas si to prečítať :)

Triss..práve som išla napísať presne to isté..že mi to pripomína Chrisa a Cathy :)
A ináč recenzia úžasná...asi si túto knižnu zaobstarám :D

Asi prvých sto strán som si na tie Kvety často spomínala, dokonca to so staraním sa o mladších súrodencov... rozhodne to nie je plagiát, ale zaujímalo by ma, či to autorka nečítala :)

Preklad asi ťažko... aj keď... nikdy nehovor nikdy :)

Parádní recenze, Luu ;)

teda ja sa na túto knihu neskutočne teším... ale v nemčine vyjde až v auguste :(

ajajajaj...ako to dopaldooo???..:):):):):)

je tá angličtina veľmi ťažká? Knihu by som si veľmi rada zaobstarala, no bojím sa. Hoci sa angličtinu učím 5 rokov a pozerám dosť veľa vecí po anglicky, toto by bola moja prvá kniha v angičtine.

veľmi by som si túto knihu chcela zadovážiť, avšak bojím sa, že nebudem rozumieť. Je angličtina v tejto knihe veľmi ťažká? Anglicky sa učím 5 rokov a pozerám dosť vecí po anglicky.

Pokiaľ pozeráš veci po anglicky, tak nebudeš mať taký problém, ako sa môže zdať :) Treba skúsiť a nenechať sa zastrašiť prvými 10 stranami. Nepatrí to medzi tie najjednoduchšie knihy, na začiatok je lepšie vybrať si niečo s veľa dialógmi, ale chcenie je vždy najlepšia motivácia, takže ja by som sa nebála a skúsila :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...