10. 1. 2012

Hurá, idem blogovať! alebo Postrehy (nie len) pre začínajúcich nadšencov

Tento článok - božechráň - nie je žiadnym návodom. Zaobíde sa bez obligátneho zdôrazňovania, že recenzie majú mať istú formu, a že kombinácia písma v ostrej zelenej a pozadia v krikľavej ružovej nebude najlepší nápad.


Z voľného času ku Full-time job

Hrozím sa dňa, keď sa mi blog stane povinnosťou. Blogovanie je najmä o zábave, o trávení voľného času pri niečom, čo ma baví. Článok denne nikdy neberiem ako povinnosť, za ktorej nedodržanie sa musím ospravedlniť.

Rýchlik do cieľovej stanice veľký blog...
...nejazdí. Neviem, či sa môžem za veľký blog považovať (štatistika hovorí, že publikovaných je len niečo viac než 150 príspevkov*), ale ak nie, nevadí. Odkedy som blog založila, robila som všetko veľmi pomaly - môj prvý recenzný výtlačok prišiel po necelom roku, a súťaž po takmer roku a pol. Môj kľúč ku všetkému je "cítiť sa na to." Nemyslím, že som niečo zmeškala.

* už vás vidím, ako všetci bežíte porovnávať ku sebe :)

Meme et cetera
Drvivú väčšinu meme nečítam.
A tipujem, že nie som sama.

S hlavou v oblakoch
Isteže. Ja som na seba sakramentsky pyšná. Dopekla, ťahám najstarší knižný YA blog na Slovensku, sú ľudia, ktorí mi povedali, že som ich priviedla k čítaniu a blogovaniu, a robím na projektoch, o ktorých som ani neverila, že sa mi môžu prihodiť - vy by ste na mojom mieste pyšní neboli??
Ale je to iba blog. A...

Nie je to o mne
Blog je nič bez svojich čitateľov. Nič.

V tejto hre nejde fazuľky! Tu ide o jabĺčka!!
Čísla návštevnosti sú super (TopList ukazuje 43000 unikátnych návštev, krása!). Ale ja milujem komentáre. Debaty, diskusie, odporúčania... milujem, keď to pod článkom žije.

Die, spoiler, die!
Recenzia obsahuje spoiler?
U mňa nikdy, nikdy, nikdy.

Knihy zadarmo, hurá!
Možno je vám trochu známe, ako je to v Česku - ak chcete knihy zdarma, nie je lepší spôsob, ako začať blogovať a vypýtať si recenzný výtlačok. Nedávno som na túto tému čítala skvelý článok u Nory (a vy by ste mali teraz tiež).
No aby bolo jasné, slovenských blogerov sa to zďaleka netýka. Ak idete na Slovensku blogovať iba kvôli knihám zdarma, môžte to rovno otočiť (najlepšie za hranice). Recenzný výtlačok je viac výnimočná, ako pravidelná udalosť. Treba na to myslieť.

Vtedy a dnes
Stala som sa strašne paranoidnou. Paranoidnou voči slovám YA. Za posledný rok sa pojímanie toho žánra posunulo od... vlastne ani neviem, odkiaľ kam. Kedykoľvek dnes vidím túto skratku, cítim predsudky - ha ha, banda tínedžerov, čo číta YA knihy, čo sú všetky rovnaké (= rovnako blbé), a o kvalitnej literatúre (= tá, ktorú čítam ja) nemá ani šajn.
Ako vravím, stala som sa paranodinou.
Oprávnene alebo nie?

A pointa tohto článku? Dnes je moje druhé Blogoversary (čo znamená dva roky od založenia - a prvý článok z 10. 1. 2010 -nájdete tu-). V podstate je to pre mňa strašný deň - jediná rada, ktorú vám v tomto článku nakoniec dám, je nezakladať si blog v období, ktoré o pár rokov neskôr vyjde na skúškové :-)

Ku Blogoversary patrí súťaž. Pôvodne som chcela určiť ceny trochu inak, ale nakoniec som vybrala jednu YA knihu, ku ktorej sa na Slovensku tak ľahko nedostanete:

Looking for Alaska od Johna Greena



Táto kniha patrí ku tomu najlepšiemu, čo som kedy - nie len v YA - čítala, ja ju od srdca milujem a vy by ste možno mohli tiež :-) Bohužiaľ je recenzia zatiaľ len v pláne, ale všetko krásne vystihla Triss. Bežte si prečítať, o čo sa jedná, a potom sa vráťte naspať :)

Platia úplne klasické pravidlá:
  • hrá sa o jednu knihu Looking for Alaska objednanú z kníhkupectva BookDepository.com (teda v angličtine alebo v nemčine)
  • súťaž je otvorená pre ľudí zo Slovenskej aj Českej republiky
  • mladší ako 13 rokov sa zúčastňujú len so súhlasom rodičov
  • súťaž končí o dva týždne, 24. 1. 2012
  • výherca bude vylosovaný stránkou random.org
  • nemusíte byť mojim nasledovníkom
  • do súťaže vstúpite vyplnením súťažného formulára

Tak na ďalší pekný rok :)

13 komentárov:

  1. Ach!! nemám ešte prečítaný celý článok, ale všímam že máš dnes blogrodeniny! Takže všetko naaaaaaaaaaaj veľa článkov, čitateľov a chuti do blogovania! rýchlo nech to stihnem ešte dnes... a idem dočítať :D :-*

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No dobre už som dočítala aj formulár som vyplnila tak som späť :D
    dnes som mimoriadne otravná :D :D
    ehm keď budeš čítať čo som ti napísala, tak sa ti chcem dopredu ospravedlniť za tie moje žvásty, snáď ťa to neunudí na smrť, lebo by som za tebou veľmi plakala! A no je noc (hlboká!) takže tie moje žvásty tak aj vyzerajú... aj tie vo formulári aj tie tu... sorry!
    krásny článok :) dobre sa čítal :) a súhlasím asi so všetkým... no neviem či si paranoidná *blush* v tom sa zas až tak nevyznám... ale budem ti veriť, lebo ty si odborník :P
    dobre už končíííííím... arrivederci! (snáď je to napísané dobre)... aka do skakavenia priatelia!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Happy blogday to you, happy blogday to you, happy blogday dear Luu and Little Ramblings, happy blogday to yoooooooooooou :)

    po ránu mi začína mierne preskakovať ale nevadí ... do budúce roku blogovania ti prajem vela napísaných článkov a nasledovateľov, aby ťa blogovanie baviť aspoň tak ako doteraz a keď nie tak aj viac, aby si z toho mala radosť a ak náhodou sa nájde osoba, ktorá povie čo i len jedno negatívne slovo na LR, nech si ma neželá :) a ty to ber s úsmevom, lebo ľudia závidia :)

    Aká náhoda :D Včera som bola v Eurobooks a čo tam nevidím Looking for Alaska, a ja že hurray, ale moje nadšenie opadlo v momente, ked mi teta predavačka povedala, že si ju niekto objednal, a tak krásne sa na ňu pozeralo, ach :D a to som tam šla s cieľom kupiť si Chasing Brooklyn ... ked človek nekúpi prvýkrát druhýkrát odíde na prázdno a tak som si namiesto toho vzala Anna and the french kiss, Mister Monday (hurray konečne som niekde našla Nixa) a Clockwork prince a tým som svoju mesačnú kvotu pre knihy vyčerpala, uff zase trepem hlúposti nevadí :) späť k tvojmu článku :)

    súhlasím s každým bodom, ktorý si napísala. Aj ja patrím medzi ľudí, ktorí vďaka tebe začali blogovať a za to som ti veľmi povďačná. Pamätám si ako som objavila tvoj blog a každý deň ho sledovala aj niekoľkokrát, call me a stalker :P a potom som si blog založila pre zábavu, ved prečo by som si mala nechávať svoje myšlienky o knihách len pre seba :) a tak vďaka tebe a Little Ramblings vznikol Secret world of a deep soul :)

    uff človek ked sa vykecáva :D tak to aj dopadne :) pekný dník ti prajem a pevné nervy pri učení :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pravidelné návštevníčka tvojho blogu som už pekne dlho. Spolu z blogom Judit ste pre mňa bohyne slovenského blogového neba. Inšpirovali ste ma k založeniu vlastného blogu (alebo aspoň ste určili jeho smerovanie, pretože blogy som mala na rôznych serveroch už pár rokou) Vaše recenzie sú svieže, príjemne sa čítajú a sú asi jediné, ktoré čítam naozaj vždy. K blogovím narodeninám gratulujem. S článkom súhlasím.
    A k meme. Okrem top týždňa nečítam naozaj žiadne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Luu všetko naj naj naj k 2. (panebože!!!) výročiu! Milujem tvoj blog, milujem tvoje články, milujem celý tvoj prístup k blogovaniu.

    Hej, a ešte milujem prudent.wolf :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak to přeji Tvému blogu krásné narozeniny a Tobě gratuluji, že máš takovou výdrž :) Článek je milý a vtipný :) A já ráda meme, ale takový ty, kde píšeš třeba o sobě nebo něco, meme typu napiš jednu větu nebo tak vůbec nečtu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vážně jako? Dva roky? Není už čas přesedlat na jiného koně??! :DD
    Všechno nejlepší k výročí tobě i blogu a doufám, že jich budeš slavit ještě opravdu hodně!! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Páni. :) Dva roky. :) I já gratuluji. Jde vidět, že si odvedla spoustu práce! :) Tvůj blog patří mezi mé nejvíce oblíbené. :))
    Doufám, že budeš blogových narozenin slavit ještě spoustu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak, Luu, už sa s tým zmierme, si STARÁ.
    Čiže mi neostáva nič iné, ako ti zaspievať
    Živijó, živijó, živijó!

    Dúfam, že budeš otravovať v našej blogosfére, nespoilerovať, nečítať meme a postovať články pomenej a nepravidelne, pretože aj toto je lepšie ako o teba prísť.

    Gratulujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Robila som čo som mohla, menej (príspevkov) sa už nedalo :):)

    Ani neviete, ako vám ďakujem za komentáre :) Neviem ani, čo odpísať, obyčajné ďakujem sa mi zdá málo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Luu, všetko najlepšie :) Páni, dva roky... :) Nech sa ti na blogu darí a prajem veľa nových a nových čitateľov ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. opožděně přeju vše nejlepší a samozřejmě jen tak dál!:)
    Tvé příspěvky čtu moc ráda a vždycky se na ně těším, takže sobecky doufám, že se z nich budu moci ještě dlouho těšit a bavit:D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Všetko najlepšie blogu, dúfam, že tu budeš aj o rok + zaujímavý článok + vďaka za giveaway, po tej recenzii od Triss si knižku musím prečítať. Toľko k tomu, ide sa vypĺňať form.:)

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates