Meme: Top týždňa (18)  

Posted in ,


Top týždňa je týždenné meme organizované priamo na tomto blogu.
Čo-kde-kedy-ako a vôbec všetky potrebné informácie nájdete -tu-.

6 obľúbených klasík

# Jane Austenová
I'm an Austen junkie. Hlavné romány mám prečítané všetky (a niektoré viac krát), a moje obľúbené sú Rozum a cit a obligátne Pýcha a predsudok.














# Odviate vetrom (Margaret Mitchellová)
- A prečítaj si to...
- A nie mama, to je dlhé a staré, to nebude dobré.
- A veď si chorá, prečítaj si to...
Prečítala som, prvých 50 strán len z trucu. A napokon za tie asi štyri dni, čo som ležala chorá, obe časti.








# Vtáky v tŕní (Colleen McCulloughová)
Toto leto išiel na niektorej slovenskej televízií film - zase. Ani raz som ten film ešte nevidela, ale bolo leto, po maturite, ďaleko pred vysokou, a ja som nemala čo robiť. Šup do knižnice, pre zaujímavosť, o čom tie Vtáky v tŕní vlastne sú.
Dnes ten film už ani vidieť nechcem, kniha bola napísaná tak, že by mi dojmy asi pokazil :)










# Gričská čarodejnica (Marija Jurić Zagorka)
Snáď jedna z prvých historických fikcií, ktoré som kedy čítala (mala som asi 10) - a mimo toho, že ma naučila mená detí Márie Terézie, bola vážne dobrá a vždy sa ku nej rada vrátim.














# Malá princezná (Frances Hodgson Burnettová)

Úžasná Malá princezná, čo viac povedať?
















# Emily z Nového mesiaca (L. M. Montgomeryová)
Emily je mladšia a u nás oveľa menej známa "sestra" Anny zo Zeleného domu. Anne som neholdovala ani zďaleka tak, ako úbohej Emily, takže ak možno Annu nemáte radi, odporúčam namiesto nej toto :)













***
19. Top z roka 2011

Keďže veľa blogerov už pomyselnú TOP 10 z roka 2011 urobilo, nechám tentokrát voľnosť. Môžte vymenovať TOP čohokoľvek, čo súvisí s knihami prečítanými v roku 2011: najlepšie knihy, najlepšie obálky, najväčšie prekvapenia, najlepšie knižné debuty, najzaujímavejšie postavy, najlepšie filmové spracovania - hocičo. Jediná podmienka: aby ste knihy, o ktorých budete písať, prečítali práve v roku 2011.

20. Top očakávaných kníh na rok 2012
Či už vyšli v minulosti a vy sa na ne len chystáte, alebo napäto čakáte na vydanie v roku 2012 - ku ktorým knihám upierate najväčšie očakávania?

***

Do linkovača môžte zapísať vami vyplnené meme. Neodkazujte na úvodnú stránku blogu, použite rovno link na príspevok. Ostatní si tak budú môcť rýchlo pozrieť, aké rebríčky ste zostavili ;-)






V prípade, že blog nemáte, a chcete sa zúčastniť, môžete vaše rebríčky písať dolu do komentárov :-)

This entry was posted on pondelok, januára 02, 2012 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

20 komentárov

Neviem si predstaviť nikoho, kto by nemal rád Jane Austenovú :)
Odviate vetrom som čítala dávno, veľmi sa mi to páčilo.
A ak sa ti páčila Gričská čarodejnica, odporučila by som ti od Zagorky ešte Plamene inkvizície (ted ak si ich nečítala), moje najobľúbenejšie Zagorkino dielo. A potom ešte Gordanu ( máme doma asi prvých 14 dielov, ale potom som to už vzdala ) a Gričškú zvonárku :)

Ja som teraz dočítala Malé ženy, tak by som do klasiky zaradila ešte aj túto knihu.
:)

Každý má rád Jane Austenovú :) Niečo na tom bude :) Plamene inkvizície mám samozrejme tiež prečítané, aj keď Čarodejnicu stále zbožňujem viac, milujem tie časti, kde sú vo Viedni u kráľovnej ^^

A hroma, Malé ženy som zabudla! Čo už, ale tiež som ich čítala, a tiež ich mám rada :) Hlavne nikdy nedokážem nepozrieť sa na film, keď ide v televízií :D

Tak to vidím, že si Čarodejnicu v blízkej budúcnosti prečítam znovu :)

Luu môže tých top z 2011 byť viac? :) lebo som chcela si robiť také rebríčky pri rôznych témach ale toto mi príde celkom fajn :) že by som to využila v top týždna :)

No jasné, rob, ako chceš a potrebuješ :)

My máme doma od Zagorky snáď všetko :D Plamene inkvizície - to som prečítala prvú knihu, k druhej som sa nedostala, ale ja to raz prečítam! :D Je to krásne :D Aj Gričskú čarodejnicu.

AJ ODVIATE VETROM! :D

Stormy...tie Plamene inkvizície určite dočítaj...milujem ten príbeh :)

Gričská čarodejnica tak to by som si velmi rada prečítala myslela som si že to nájdem u babky v knižnici no márne som ju hľadala asi sa niekam vyparila :)

Luu, ešte otázočka :) a musím TT postovať iba v pondelok? :)

Fúúha, to sú moje obľúbené knihy. Odviate vetrom (mám tú knihu práve rozčítanú, po štvrtýkrát), Emilzy (mám ju práve požičanú z knižnice), Malá princezná (minulý mesiac som si ju chcela požičať) a práve čítam Northangerské Opátstvo. Nie je hanba, že sa mi Emma páči viac ako Rozum a cit? Chystám sa na Annu Elliotovú a hoci je to na moju hlavu ešte väčšia hanba, ešte som nečítala Pýchu a predsudok, ale chystám sa na to :) Vtáky v tŕní poznám z počutia a poslednú knihu nepoznám, ale... :D

Vraj, že Emilzy- máme dve počítače a nikdy neviem kde je y a kde z. :D

:D Ja teraz náhodou tiež sedím za druhým počítačom, a tiež stále opravujem y a z-tká :D Btw, nedávno bolo Odviate vetrom v televízií, a ja, čo nevydržím ani televízne noviny, som pri tom bez pohnutia presedela 4 hodiny, tak to už je ozaj láska... :D :D S tou Emmou to je celkom časté, veľa ľuďom sa páči úplne najviac, ale to vôbec nevadí, hlavne, že máme všetci niečo od Austenovej radi :):):) Oh, a pri Anne Elliotovej sa mi zdalo, že to je totálny mix všetkých osttaných kníh - hlavná hrdinka je smutná ako Elinor, odohráva sa to z časti v Bathe, sú tam šľachtici, robí si na ňu nároky jej bratranec, a hlavný hrdina na konci dôjde k presvedčeniu, že sa strašne splietol, a že ju vlastne miluje :D

Sue - hocikedy, v prvom príspevku je viac organizačných info, kukni to :)

Júj, dievča, mne ešte zatiaľ neprezrazduj dej :D Ale Emma nie je obľúbená- zatiaľ asi vyhráva Northanger. Ja nemám rada český dabing na Odviate vetrom- zvykla som si na maďarský- Rhett má úžasne lotrovsky dobrý hlas a Scarlett... Whuhuúúú :D
Ale aby si mohla overiť pravosť mojich slov, dávam ti odkaz na moju obľúbenú scénu :
http://www.youtube.com/watch?v=XRVF6QOt4Fg
Môj nekonečný boj y s z je vlastne moja súkromná občianska vojna. Y je teraz Sever a Z je juh, ale dokedy?

Pekný zoznam, hoci priznám sa, že všetko z neho som ešte nečítala :) Ale chcela by som sa spýtať na tie Vtáky v tŕní, o čom to je, prečo sa ti to tak páčilo? Je mi to tak trochu blbé priznať, keďže to máš v tom svojom rebríčku, ale nikdy som o tom nepočula... :)

Každú chvíľu to chodí v televízií, už si to isto aspoň v reklame zachytila :D Hlavná hrdinka je jediné dievča - dcéra - z obrovskej rodiny. Celú túto rodinu na začiatku príbehu pozve teta z Austrálie bývať ku nej do sídla. Tam tá hrdinka, ešte ako maličké dievčatko, stretne miestneho farára. A ako ide čas, tak sa hrdinka a ten oveľa starší farár do seba zamilujú, ale samozrejme nemôžu byť spolu :) Tá kniha je takou ságou tej rodiny, odkedy je tá hrdinka malá, až keď má vlastné deti, a potom čo robia tie vlastné deti (vždy sa dej stáča tak, že má všetko so všetkým niečo spoločné), a končí až v jej starobe. A odohráva sa to na konci 19. a v prvej polovici 20. storočia :) Páčilo sa mi hlavne, ako to bolo napísané, tá autorka má perfektný štýl, a keď som sa dostala tak cez prvých 150 strán, hltala som to jedno cez druhé :) A samozrejme to je nezvyčajné tou zápletkou a prostredím, odohráva sa to na Novom Zélande a v Austrálií, vždy som sa divila, prečo bola zima v júli a v auguste :D

Whooooa, Scarlett! :D Ten dabing je úžasný, nerozumela som síce ani slovo, ale musela som si to pozrieť celé! :D

Ten názov mi znie tak trochu známo, ale to je tak všetko, vážne som o knihe nič nevedela. :) Ďakujem za objasnenie, ak to nájdem v knižnici, tak si to určite prečítam. A tiež by som sa konečne mohla dokopať k Odviate vetrom, lenže aj keď verím, že sa mi bude páčiť, tak ma neustále odradzuje tá dĺžka :)

A pokiaľ ide o Austenovú, akurát včera som si kúpila Sídlo Mansfield, keďže to je jediná kniha od nej, ktorú nemajú v knižnici.

Simcsa:
Vy musíte mať úžasnú knižnicu- v našej nie je ani jedna jediná kniha od Jane Austenovej- je tam len literatúra pre deti, mimočítankové čítanie, sekcia +15 a sekcia +18. Občas tam nájdem nejakú úžasnú knihu, ale väčšina kníh, čo chcem čítať, tam nie je...

Ani jedna jediná kniha od Austenovej? Jej knihy by mala obsahovať každá jedna knižnica, veď sú absolútne úžasné a plus je to klasika!! Súcitím s tebou :)

Ale zase tá naša knižnica tiež nie je bohvieaký zázrak, kopu vecí tam nemajú, ale všetka česť, že v poslednej dobe začali nakupovať aj nejaké novinky, aj keď nakupujú väčšinou to, čo sa mi nepáči, no veď čo už, nemôže byť všetko perfektné... Ale celkovo som zo svojou knižnicou celkom spokojná, pretože som schopná prečítať skoro každý žáner, keby napr. čítam len a len fantasy, tak by som veľmi rýchlo skončila.. :)

Ani jedna jediná :)
Sú tam DVE knihy od Agathy Christie a už spomínané mimočítankové čítanie a pár kníh svetovej literatúry. Ale aká svetová literatúra, keď tam nie je Oscar Wilde, Emily Bronte, Charlotte Bronte, Dickens, Austen, Mitchell... Ja tam samý Jack London. Plno Vernoviek. Mayoviek. Aáárgghhh. Ale za to, mám akýsi cit, odhaliť dobré knihy... A dobrá kniha, hoci kúpená pred pätnástimi rokmi a s rozpadajúcim sa obalom, je bohatá literárna strava. A preto chodím do dvoch knižníc. Hoci druhá je ešte chudobnejšia ako prvá.

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...