9. 1. 2012

Meme: Top týždňa (19)

Top týždňa je týždenné meme organizované priamo na tomto blogu.
Čo-kde-kedy-ako a vôbec všetky potrebné informácie nájdete -tu-.

Top 10 z roku 2011
10 najlepších ne-YA kníh


Pretože presne takéto niečo na tomto YA/MG-only blogu občas potrebujem :-)

# Battle Royale (Koushun Takami)
Pred nejakou dobou visela na nejakom veľkom serveri (Amazon?) recenzia, ktorá veľmi nahnevane prirovnávala Hry o život ku japonskému fenoménu Battle Royale, v ktorom vláda každoročne unesie triedu stredoškolákov a prinúti ich navzájom sa vyzabíjať. A bola som zvedavá. Vykradla Suzanne Collinsová Battle Royale?
Moja odpoveď znie nie. Okrem toho jediného faktu nemajú obe knihy spoločné zhola nič - no i tak sú skvelé. Obe.









# Nevídaní akademikové (Terry Pratchett)
Kedysi som čítala úplne iné knihy. Oveľa viac fantasy - klasickej, rýdzej fantasy. Uviazla som pri jednom žánri a celkom mi tie "staré časy" chýbajú :) Aspoň ten Pratchett mi to vynahradí :)













# Jonathan Strange a pán Norrell (Suzanna Clarke)
Pri tejto knihe som zlomila môj osobný rekord, pri akom som bola schopná mať rozčítanú jednu knihu (bolo to na roky a bolo to v množnom čísle).
A pritom je to úžasná kniha a som rada, že som ju čítala.













# Vtáky v tŕní (Colleen McCulloughová)
Veľká klasika, ktorú som vylovila v maminej poličke... a bolo to úžasné. Povinná jazda pre milovníkov historických románov.














# Sídlo Mansfield (Jane Austenová)
(všetci milujú Jane Austenovú)
Milí fanúšikovia Austenovej, nezdá sa vám, že je táto kniha akosi prehliadaná? Pýcha a predsudok, Emma, Rozum a cit... ešte aj útle Opátstvo Northanger dostáva viac pozornosti, ako hrubočizný Mansfield. Vždy som si myslela, že pre to, že je strašne slabý, ale... mne sa zaradil na pozíciu mojej tretej najobľúbenejšej "austenovky."











# Fever (Karen Marie Moning)
Nedá sa mi z tejto päťdielnej série vyčleniť len jediná kniha. Ú.Ž.A.S.N.É. Tajomné. Akčné. Originálne. Fae. Írsko. Wow. Od konca tretej knihy som sa až po záver série nezastavila.















# Temná věž (Stephen King)
Ten koniec. Ten koniec.
Prosím potlesk pre dámu, ktorá bola taká úžasná, že mi postupne zohnala jednu knihu za druhou (čo by sme mne s mojim systémom náhodného chodenia do knižnice nikdy nepodarilo), a ja viem, že tento blog tajne špehuje :P You are awesome. A teraz si musíš bežať pozrieť Doctora Who :)










# Spider's Bite (Jennifer Estep)
Na Shelfari som si pred prechodom na Goodreads zvykla zakladať poličku s knihami, na ktoré som narazila, zaujali ma, ale neboli vtedy k dispozícií. Medzi nimi Spider's Bite, ktorý zrejme vyhľadávať vypľul spolu so sériou Study od Marie V. Snyder. Hlavná hrdinka nájomná vrahyňa? Prečo nie?
Na sériu som zabudla, až pokiaľ som niekedy v lete neuvidela nový cover ku asi šiestemu dielu. Skúsila som, a neoľutovala - táto detektívna urban fantasy putovala ku inej sérií, a to...







# Železný polibek (Patricia Briggs)
...Mercy Thompson na mentálnu poličku "na čítanie, keď potrebujem zmenu." Milujem Mercy. Ale dávkujem si ju veľmi opatrne v momentoch, keď mi YA ide až ušami :) A každý diel si vychutnám.













# Zlodejka kníh - Markus Zusak
Databázy sa rozchádzajú v tom, či je alebo nie je Zlodejka kníh YA - ja sa pre tentokrát prikloním ku nie. Takmer 500 stranová kniha mi ubehla za dva dni - možno poznáte ten pocit, keď knihu odložíte, idete niečo robiť, a ani neviete ako, a ste znovu pri nej :) Krásne, pútavé... výborné :)












***

20. Top očakávaných kníh na rok 2012
Či už vyšli v minulosti a vy sa na ne len chystáte, alebo napäto čakáte na vydanie v roku 2012 - ku ktorým knihám upierate najväčšie očakávania?

***

Do linkovača môžte zapísať vami vyplnené meme. Neodkazujte na úvodnú stránku blogu, použite rovno link na príspevok. Ostatní si tak budú môcť rýchlo pozrieť, aké rebríčky ste zostavili ;-)






V prípade, že blog nemáte, a chcete sa zúčastniť, môžete vaše rebríčky písať dolu do komentárov :-)

1 komentár:

  1. Takmer polovicu z tu menovaných kníh by som veľmi rada prečítala :) Mansfield, Vtáky v tŕní, Norell... :)

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates