Kupujete čítačku? Moje skúsenosti s Kindle 4  

Posted in

Mám pocit, že všetci, čo sa ma na Kindle 4 pýtali, si už dávno čítačku kúpili, ale trochu osvety nikdy nezaškodí :) Ja a moja čítačka (familiárne zvaná Punťo) zdieľame spoločnú domácnosť od konca januára tohto roku, a tu sú nejaké postrehy z používania:

Ako veľa kníh sa zmestí?
Momentálne mám z 1GB pamäte použitých asi 200MB. Ak sa vám zdá, že 1GB pamäte je málo, a potrebujete minimálne 5 a slot pre pamäťovú kartu, tak si myslím, že je to zbytočná obava. Momentálne mám v čítačke 400 kníh. Jedna kniha v .mobi zaberá okolo 500kb (300-700, záleží na dĺžke a obrázkoch - napríklad na úvode ku kapitolám).

Ako dlho to vydrží nabité?
DLHO. Od januára som nabíjala asi 7 alebo 8 krát, a na jedno nabitie toho prečítam pomerne veľa. Ťažko sa mi odhaduje, koľko kníh zhruba, ale tie 3-4 týždne mi čítačka vydrží. Ak za mesiac prečítate 2-3 knihy, rátajte s tým, že vám možno vydrží aj štvrť roka :)

Ako sa nabíja: v krabičke dostanete USB káblik, ktorým buď môžete nahrávať do čítačky súbory, alebo prostredníctvom neho nabíjať. Pokiaľ vyslovene nechcete nabíjať cez zásuvku, adaptér si nemusíte kupovať (vraj sa dá použiť aj nabíjačka, ktorá sa dodáva k najnovším mobilným telefónom). Cez počítač sa nabíja okolo 3-5 hodín.  

Váha, pohodlie pri čítaní...
Fantázia. Bez podpery udržím prístroj okolo 20 minút, kým mi začne v ruke oťažievať. Keď si vo vlaku dám lakeť na opierku, vydržím aj celú cestu (teda pre mňa 2,5-3 hodiny). V MHD som postojačky dosiaľ čítať neskúšala, ale vo vlaku mi postojačky - hlavne v zime, keď nosíte hrubé bundy a v uličke sa okolo vás každú chvíľu niekto pretláča - padne tenký kúsok plechu na čítanie oveľa lepšie, než kniha.

Kindle teda môžete držať a používať jednou rukou. Mám celkom malé ruky (celá som pomenšia, meriam 162cm :P), ale aj tak čítačku ako-tak oblapnem, čiže v tomto by problém mať asi nikto nemal.

Teraz v lete som nekonečne docenila jednu vec: čítanie na slnku. Neudržím na slnku pohľad na papieri dlhšie, ako pár minút - pokiaľ mi na papier dopadá priame svetlo, nedokážem čítať, začnú mi slziť oči. Na Kindle obrazovke sa mi to ešte vôbec nestalo - nezáleží od intenzity žiarenia, na obrazovku sa stále dobre pozerá. Čo sa týka opačného extrému, pri slabšom svetle sa tiež lepšie číta z čítačky, ako z papiera.

Zbytočné obavy
Mala som pred kúpou obavy z dvoch vecí: že displej bude príliš malý, a že z púzdra bude prístroj vypadávať.

Displej sa ukázal akurát. Prvých možno 50 strán som ho plne vnímala, odvtedy sa nad jeho veľkosťou nepozastavujem - a ešte sa mi zdá, že väčší by bol možno horší.

Čo sa týka púzdra, doteraz som neprišla na to, ako z neho Kindle vybrať.

Cena? Poštovné?
Keďže zrejme každý objednávame iné púzdro, uvidíte výslednú cenu až pri nakupovaní na Amazone. Od výšky ceny tovaru sa odvíja výsledná cena, teda ak si kúpite len čítačku, bude iná, ak to bude čítačka + púzdro, alebo čítačka + iné púzdro. Platba prebieha dopredu. 

Ako dlho trvalo dodanie?
V mojom prípade sa trochu zdržal na colnici a spolu to bolo okolo troch týždňov. Pokiaľ bývate v Bratislave a môžte si to na colnici vybaviť osobne, tak to snáď bude o polovicu menej.

E-papanie?
E-knihy do čítačky dostanete troma spôsobmi:
1) Kúpite na Amazone - systém vám ich "zašle do čítačky" - jediné, čo musíte urobiť, je pripojiť sa na Wi-Fi a stiahnuť si ich.
2) Cez pribalený USB káblik - pichnete do PC, otvoríte ako nový hardware, prekopírujete súbory z počítača.
3) Necháte si ich poslať na e-mailovú adresu (meno@kindle.com) ako obyčajné prílohy, nabehnete do Wi-Fi signálu a stiahnete.

V poslednej dobe robí Amazon často akcie na knihy self-published autorov, ktoré nájdete za 0,00 dolárov/eur. Ich dodanie je bezplatné.

Jediný problém je, že čítačka nepozná formáty .doc a .epub, čiže si ich treba pred pridaním skonvertovať. Takisto - v súčasnosti - často nepochodíte ani v slovenských e-shopoch, na Martinuse si knihu do Kindle nekúpite.

Celková spokojnosť
Asi pred mesiacom sa mi snívalo, že sa mi čítačka pokazila, a, teda, brrr. Odkedy mám čítačku, čítam oveľa viac, ako predtým. Čítačka sa ľahko prenáša, a keď si vezmete, koľko času denne strávite nezmyselným čakaním (v radách, na zastávke, v MHD, vo vlaku, v škole medzi hodinami...) tak knihu prečítate ani neviete ako. A pokiaľ máte zvyk čítať viac kníh súčasne, neexistuje lepšia voľba. V podstate si teraz môj čitateľský život bez čítačky neviem predstaviť, a to ohľadom spokojnosti hovorí samo za seba :)

This entry was posted on pondelok, júna 25, 2012 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

19 komentárov

Tak a som rozhodnutá :D Ide sa čo najrýchlejšie šetriť a nakupovať. Už nad kúpou uvažujem cca dva mesiace a stále sa nevie rozhodnúť. No podľa článku idem nakupovať :D

poškuľujem po nej už dlho :D najprv som myslela že si ju kúpim za skúšky ale nejako mi do toho prišiel vodičák...no ale pri najbližšej možnosti kupujeeeem :))))

Zabudla som spomenúť slovník, a už to nejdem editovať :E Podľa toho, do akého jazyka si Kindle nastavíte (anglicky, nemecky, španielsky...) sa vám nainštaluje výkladový Oxford Dictionary. Keď nejakému slovu nerozumiete, nabehnete si nadeň kurzorom, a na obrazovke sa vám zobrazí výkladová definícia :)

A ešte - všade vo free Wi-Fi sa tiež zdá zdarma pripojiť na internet, ale surfovanie je veľmi nepohodlné, pretože kurzor ovládate tlačítkom. Na Kindle Touch vraj nie sú problémy, ale tu je to pomerne otravné.

Hej to s tým nabíjaním cez mobilovú nabíjačku si nerobíš prdel, ono to fakt funguje!

Práve si mi zlepšila kvalitu môjho života, nakoľko keď som nabíjala cez pc tak mi nešlo Kindle čítať. Nech som vyskúšala čokoľvek.

Milujem ťa. Ale to ty vieš.

Ide citat aj ked nabijas cez PC, len treba ho odpojit od PC a nechat kabel zapnuty. Da sa to bez problemov. Mne to aspon funguje.
Inak odporucam citacku, ja ju mam asi dva tyzdne a neviem sa od nej odlepit. Cita sa tak akurat, ako keby si knihu v ruke mala.
Skvela vecicka!

Ja som pred mesiacom dostala PocketBook Toutch. Je trošku drahšia ako Kindle ale okrem všetkých výhod čo si spomínala úplne dokonale číta Doc a PDF a v podstate všetky formáty ktoré som tam vopchala :)

E-papání... to je hezký :D
Já si budu muset čtečku konečně koupit. Pořád váhám, ale po tomhle tvém článku do ní prostě MUSÍM jít!
Bohužel vždycky když mám peníze jdu okolo nějakýho knihkupectví... :D

Ja som si ju práve dnes ráno objednala, tak dúfam, že dorazí čo najskorej. Už sa neviem dočkať.

My creative attempts

Ee mne to práveže ani tak nejde. To som skúšala ako prvé ale proste mi to nepovolí čítať Kindle nech sa aj rozkrájam.

tak ale ziadna slovenska ani ceska kniha sa do kindlu neda kupit??..to je skodaa...

Judit - nebude to tým, že máš Kindle 3? Na tomto sa to už dá, dokonca pri nabíjaní je oznam: Ak chcete čítať, odpojte od PC ale nevyťahujte kábel.

Anonym - nie všetky, ale väčšina. Napríklad Palmknihy.cz čiastočne Kindle podporujú. Ja som v tomto celkom optimista, o pár rokov možno bude situácia vyzerať opačne :)

Luu aj na mojom je to napísané keď sa nabíja. Ale keď odpojím tak to aj tak nejde. Kamoška má ten istý problém ale zas ďalšej kamoške čo má presne ten istý starý typ to ide v pohode. Ťažko povedať čím to bude :D

Anonym - no väčšina nie a ja som práve preto pri kúpe neuvažovala nad Kindle pretože anglické knihy nie sú vôbec moja šálka kávy. Ale PocketBook prečíta všetky knižky, ktoré kúpiš v ktorom koľvek kníhkupectve. Ich zoznam môžeš nájsť na v tomto mojom článku http://pw-books.blogspot.sk/2012/06/su-elektonicke-knihy-buducnostou.html

Ja mám čítačku BeBook Neo, rozozná všetky formáty knižiek, aj knihy chránené DRM, takže si do nej v pohode kupujem knihy na ereading.cz. Mám ju druhý rok a za nič na svete by som ju nedala :)

je podla teba lepsi dotykovy alebo s tlacitkami?? ja si zrovna setrim na novu citacku a stale som si nie ista tym dotykovym ...

Hej, nezabudnite zvážiť, ako ste na tom s čítaním v angličtine. Ak nečítate anglicky, je lepšie si tých 30-50€ priplatiť, ako mať nefunkčný prístroj.

Miša - hm, ja za seba by som si vybrala ten s tlačítkami - jediné, kde mi ten "touch" chýba, je surfovanie na internete, ale to nie je primárna funkcia čítačky, čiže to nie je taká hrôza... Odporúčam si pozrieť videá, takto sa narába s Touch - http://www.youtube.com/watch?v=j1RzS45BJU8 a takto s bežnou 4 - http://www.youtube.com/watch?v=Pl4XpYJstoc&feature=related. Ale Touch som sama neskúšala, tak nemôžem povedať, s ktorým by sa pracovalo lepšie :-/

A v akom formáte máš knihy a kde ich konvertuješ? Čítala som že podporuje AZW ale program na skonvertovanie do azw som nenašla...

Používam Calibre, je to free konventor, a najlepšie sa zobrazuje MOBI. AZW je formát Kindle kníh, čiže doňho bežne neskonvertuješ :)

Čítačku mám doma, ešte by som ku nej chcela dokúpiť puzdro... a neviem sa rozhodnúť. Našla som aj jednoduchú a aj s lampičkou a ja neviem, čo je lepšie, či by som tú lampu zas až tak často využívala. Nevieš ako je to s tou lampu? Ďakujem

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...