31. 7. 2012

2x MINIRECENZIA: edícia Leto na rozlúčku

Pod aký spoločný názov zastrešiť túto dvojicu? Obe knihy sú úplne odlišné od rovnice leto = pohoda a zábava, obe knihy sa potýkajú s duchom "posledného leta" a obe knihy mi dali niečo úplne iné, ako som od nich čakala.

Wendy Wunderová: Zázraky sú možné
Campbell sa už sedem rokov trápi s rakovinou. Keď jej doktori oznámia, že prechádza krátkym zlepšením pred úplným koncom, tak jej skôr odľahne. Ešte jedno leto a všetko to skončí. Pokiaľ sa nestane zázrak.

O mestečku Nádej sa vraví, že sa v ňom zázraky dejú. Cam je o letnom výlete do 2500-kilometrov vzdialeného mesta skeptická, pretože ona predsa vie, že zázraky neexistujú. Do toho sa však pripletie dávno stratený Zoznam vecí, ktoré chce Cam pred smrťou zažiť, ktoré si Campbell kedysi dávno spísala. Žeby toto leto predsa len zázrak prinesie?

Čo som čakala: Nežný, smutný, trpkosladký a najmä dojemný príbeh. Možno s posolstvom, že život treba prežiť naplno a nenechať si ho ujsť pomedzi prsty.
Čo som dostala: CHAOS.

Od knihy ako toto by som čakala SILU. Silný príbeh, alebo silné postavy alebo silné posolstvo. Nezabudnuteľný zážitok. Autorka mi nedopriala ani jediné. Po sľubnom začiatku sa príbeh zvrtne do akéhosi neurčitého prešľapovania na mieste a žiadna udalosť už kolesá neroztočí. Postavy sú akoby len do počtu - na Goodreads som popri čítaní žartovala, že jediná z nich, ku ktorej som si vytvorila vzťah, bol "zdomácnený" homár. Do toho prichádza hlavná hrdinka a neprestajná melodráma "umieram a preto vidím svet inak a lepšie, ako vy ostatní," kde sa autorke vymyká z rúk už úplne všetko a konečný výsledok je nereálny a chvíľami otravný.

Štýl Wendy Wunderovej je ako žuvať chlpatú deku. Tretia osoba narobila viac škody ako úžitku a okrem nešťastnej hlavnej postavy tomu nepridáva ani úbohá romantická línia. Pokračovať v obrazných prirovnaniach - nudila som sa ako na rodinnej oslave, kde všetkých účastníkov dávno poznáte, nič sa nestane a nikoho to neprekvapí, a vy len čakáte, až celá udalosť skončí.


Morgan Matson: Second Chance Summer
V detstve zvykla Taylor tráviť každé leto v letnom domčeku na brehu jazera. Časom však vždy plány na leto pri jazere niečo skazilo a napokon nikto nerátal, že sa sem ešte niekedy vráti.

Ibaže Taylorin otec umiera. Doktori predpovedajú, že mu zostávajú tri mesiace života a tak sa rodina vyberie stráviť posledné leto spolu. Taylor má na letá pri jazere len tie najlepšie spomienky - až na to úplne posledné. Kedy sa všetko pokazilo...

Taylor sa teda vracia s náladou pod bodom mrazu. Nie len že sa musí dívať, ako je jej otec zo dňa na deň slabší, ale v prázdninovom "mestečku" nemá žiadnych priateľov, všetci jej bývalí známi ju ignorujú a jej detská láska nenávidí... Taylor vie, že po otcovej smrti sa sem už nikdy rodina nevráti, a toto leto je poslednou šancou, kedy s otcom stráviť čas... a dať do poriadku všetko, čo pred piatimi rokmi napáchala.

Čo som čakala: Silný príbeh o strachu blízkeho človeka. Na druhej koľaji nejakú vedľajšiu líniu o sile priateľstva a lásky. 
Čo som dostala: Úplný opak.

O nešťastnom lete spred piatich rokov sa dozvedáme prostredníctvom flashbackov a hlavný príbeh je o jeho následkoch. Väčšina z knihy sa zaoberá tým, ako sa vzťahy Taylor opäť snaží nadviazať vzťahy, ktoré sa kedysi prerušili. Čo sa vlastne stalo? pýta sa však človek neustále, pretože Taylor na osudné leto spomína ako na koniec sveta. Konečné odhalenie je však dosť sklamaním.

Second Chance Summer je len autorkina druhá kniha, ale jej štýl je paráda. Ibaže je prevážne o vzťahoch, ktoré nie sú ničím doteraz nevideným. Malé sklamanie je aj úloha, ktorú nakoniec zohráva otcova choroba, pretože po dve tretiny o nej takmer nie je zmienka. 100 strán pred koncom akoby sa autorka spamätala, že jedna z jej postáv umiera, a príbeh venovaný Taylor a jej priateľom akoby utlo. Ak by autorka udalosti viac vzájomne poprepletala a z 500 tak 100 strán vyškrtala, bola by Second Chance Summer perfektná kniha. Takto ostane "len" dobrá.

3 komentáre:

  1. Ani jedna z kníh ma obzvlášť neláka.. Nad SCS som uvažovala, keďže by mala byť dobre napísaná, ale ten príbeh ma nezaujal, takže nič. Aj tak mám v TBR vyše 400 kníh, to než prečítam. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mimochodom, je to Campbell nie Cameron. Mestečko sa volá Nádej. Ale to súvisí s prekladom. Ale prosímťa je to Campbell. -_-

    OdpovedaťOdstrániť
  3. o.O V tom je nejaký chaos :D Tú Cameron som si nevymyslela, pogooglila som a vyzerá to tak, že v ARC verziách, čo som čítala ja, sa volala Cameron, a vo vydanej knihe sa to zmenilo na Campbell. Moja chyba, že som si to neoverila, nenapadlo mi, že by postava mohla zmeniť meno :D Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates