Best of 2012: Dystópia a post-apo  

Posted in ,


Štvrtý a posledný zo žánrových rebríčkov - s príbehmi, na ktoré som nemala tento rok veľké šťastie.

Dnes: Dystópia & post-apo

#3 Ally Condie: Crossed
Ak ste náhodou čítali moju recenziu na Dokonalý pár, vydedukujete, že sa mi tá kniha vôbec nepáčila - podľa mňa bola nudná, priemerne napísaná, zdĺhavá... druhá časť vyšla v angličtine ešte minulý rok a všetci, čo ju vtedy čítali, ostali sklamaní - pretože sa vraj celý čas nič nedialo. 

Presne nechápem, čo ma naviedlo po dvojke siahnuť, keďže mala byť ešte horšia, ale akákoľvek vyššia moc to bola - ĎAKUJEM! Crossed je diametrálne odlišné od prvej časti (nebudem opisovať, aké, pretože tá otrávená polovica so mnou nebude súhlasiť) - čo možno sklame tých, čo prvú časť milovali, ale môže potešiť skupinu, ktorej sa Dokonalý pár až tak nepáčil.









#2 Beth Revis: A Million Suns
Ja a trilógia Naprieč vesmírom máme až priam romantický vzťah. Ktorá iná séria je u mňa schopná hneď po vydaní zrušiť celý svet okolo, kým si ten ďalší diel neprečítam? 

Napriek tomu som pri tomto pokračovaní dosť vlažná. Jednotka bola úžasná, prepracovaná a nezabudnuteľná. Dvojku napísala autorka na žiadosť vydavateľstva za pár mesiacov. A bohužiaľ, je to na knihe vidieť A Million Suns by veľmi potrebovalo, keby si ho Beth Revis nechala niekoľko mesiacov uležať v hlave, spätne sa k nemu vrátila a doleštila do dokonalosti. Stále to je dobré čítanie (skončilo druhé v tomto rebríčku!) ale mohlo byť oveľa lepšie. 









#1 Gathering Blue od Lois Lowry
Knihy zo série The Giver Quartet boli lepšie, než všetka ostatné, čo som zo žánra čítala, ale ak mám zo série štyroch príbehov vybrať jeden, vyberám si Gathering Blue. Hlavná hrdinka Kira má fyzické postihnutie - kríva na jednu nohu. Fyzické nedokonalosti sa v Kirinej spoločnosti neakceptujú a keď Kirina matka zomrie, chcú dedinčania Kiru vyhnať preč. Pritom krívajúca Kira nemá žiadnu šancu v divočine plnej príšer okolo dediny prežiť...

...ibaže všetko sa zvrtne úplne nečakaným smerom, na klišé a schematickosť môžete zabudnúť. Ak máte na výber medzi 10 novými "dystópiami" ktoré vyšli tento rok a knihou zo série The Giver - vyberte si to druhé. Bude to výhra po všetkých stránkach - skvelo napísané, úžasné postavy, originálne nápady (a zároveň si prečítate niečo, čo si ten titul dystópia zaslúži)... Rozpisovanie si nechám na recenziu, ale verte, toto sa fakt oplatí.




26. 12. - Top obálky 
27. 12. - Top contemporary
28. 12. - Top paranormálne
29. 12. - Top dystópia a post-apo
30. 12. - Top knihy roka

This entry was posted on sobota, decembra 29, 2012 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

6 komentárov

Tímhle jsi mě navnadila jak na Crossed, tak na The Giver. Dokonalý pár se mi "až tak docela nezdál", takže třeba se mi dvojka bude líbit víc... :)
A The Giver - to je jedna z těch knih, co mě naprosto nelákají, což by mohlo znamenat, že to bude moje nová oblíbenkyně (ani nevím, proč jsem začala číst Divergent, a hle, jak se mi to vyplatilo).
Million Suns bylo, pravda, o něco horší než jednička. Mělo to ovšem tak skvělý konec, že i když bych kvůli němu autorku nejradši zabila, jsem knize schopná odpustit hodně. :) Jsem zvědavá, co sakra objeví ve trojce, neumím si to představit.

The Giver je strašne dobrý skrytý poklad, práve preto, že takmer nikoho neláka :-/ Štvorka je taká strašne zvláštna, akoby sa z toho snažili spraviť knihu, ktorá rozpráva udalosti z minulých dielov ale tak, aby sa to dalo čítať ako stand-alone, čo dopadlo... rozpačito. Ale tie prvé diely sú skvelé a geniálne napísané :)
Na trojku AtU sa teším, tiež hlavne preto, že netuším, čo tam bude :D

Ani jednu z týchto kníh som nečítala. Čítala som Naprieč vesmírom, no to sa mi zdalo len také obyčajné. (okrem toho zmrazovania, to bolo hnusné. :D) Dokonalý pár sa mi páčil poriadne, ale pokračovania ešte nevyšlo a nejak sa nechcem do toho hrnúť po anglicky. O poslednej knihe som ani nepočula, ale fakt mám teraz chuť po nej siahnuť. Asi to aj urobím. :)

Ja som presne v tej skupine, že sa mi Crossed páčilo menej ako Matched, ale Reached dojem napravilo, bola to podľa mňa the best časť.:D
Na pokračko AtU sa akosi... nechystám.
Nuž a posledné sériu nepoznám, ale vyzerá to faaakt zaujímavo.^^

...čo sa týka toho posledného, o sérií ste určite počuli. Len stačilo vymeniť obálku a napísať niečo o druhom, nie prvom príbehu z cyklu O:)

Dokonaly par MILUJEM ... takže moc si ma nenavnadila :D

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...