TPP-T's End Of Year Book Survey 2012  

Posted in

Mám veľmi rada dotazníky! (hlavne, ak ich nemusím vymýšľať sama). Na koniec roka mám pripravené vlastné odmeňovanie najlepších kníh, ale táto "End Of Year Book Survey" sa tak rozmohla po zahraničných blogoch, že nemôžem odolať. 
Nájdete tiež na domovskej planéte The Perpetual Page-Turner.


Najlepšie knihy roka 2012
1. Najlepšia kniha, ktorú ste v roku 2012 čítali (ak chcete, rozdeľte to na žánre):
Cha a neprezradím! Počkajte si o pár dní.

2. Kniha, na ktorú ste sa najviac tešili, ale nakoniec sa vám až tak veľmi nepáčila:
Pravdepodobne Rezistenia od Veronicy Roth. Čakala som po skvelej Divergencií trochu viac, než len postávanie na mieste a riešenie ľúbostného života, ale kope ľudí sa to páčilo viac, než jednotka, čiže neviem, kde sa u mňa stala chyba.

3. Najprekvapivejšia kniha tohto roka (v dobrom slova zmysle):
Neviem sa rozhodnúť medzi Why We Broke Up, Nerve a Dead Beautiful

4. Kniha, ktorú ste tento rok najviac odporúčali:
Niekoľko mesiacov som na každého v mojom okolí škriekala Medený jazdec od Paulliny Simmons!

5. Najlepšia séria, ktorú ste tento rok objavili:
Ak berieme do úvahy len série, z ktorých som čítala aspoň dva diely, tak určite The GiverHowl's Moving Castle a Sweep (ktorú niekto tento rok premenoval na Goodreads na Wicca).

6. Noví obľúbení autori, ktorých ste tento rok objavili:
Och, toto je ťažké. Zrejme všetci autori tých lepších kníh, ktoré som tento rok čítala. Hm, koho vypichnúť? Paullina Simmons, Jerry Spinelli, Darren Shan, Lois Lowry, Josie Bloss, Yvonne Woon a renomé si u mňa napravila Megan McCafferty. Viac o pár dní. 

7. Najlepšia kniha zo žánra, ktorý zvyčajne nečítate alebo ste s ním ešte nestretli:
Haha, tak tu vôbec nemusím rozmýšľať - Bared To You alias Obnažená od Sylvie Day ako zástupca erotiky sem padne ako uliata. 

8. Najstrhujúcejšia kniha, ktorá sa proste nedala odložiť:
Okamžite mi príde na myseľ Nerve (musím, musím, musím na to napísať recenziu!), kde som čítanie prerušila iba raz, aby som to šla oznámiť internetu. 

9. Kniha, ktorú ste čítali tento rok, a ktorú si najpravdepodobnejšie znovu prečítate ten ďalší:
Určite The Fault in Our Stars.

10. Obľúbená obálka knihy, ktorú ste čítali tento rok:
Aj na toto si počkáte do samostatného príspevku.

11. Postava, ktorá sa vám najviac vryla do pamäti:
Uf, tak toto je vážne ťažké. Asi Stargirl z knihy... Stargirl.

12. Najkrajšie napísaná kniha, ktorú ste tento rok čítali:
Ťažké, tentokrát ťažké v zmysle zúžiť to len na jednu. O prvé miesto sa bijú Medený jazdec, The Fault in Our Stars a Sold od Patricie McCormick.

13. Kniha, ktorá na vás mala najväčší dosah:
Nemyslím si, že ma nejaká obzvlášť poznačila, ale najviac na mňa zapôsobili vyššie menované Sold a The Fault in Our Stars

14. Kniha, pri ktorej neveríte, že ste s čítaním čakali až do tohto roka:
Asi Kým dopadnem od Lauren Oliver. A Sloppy Firsts od Megan McCafferty

15. Obľúbená pasáž/citát z knihy, ktorú ste tento rok čítali:
Sometimes, you read a book and it fills you with this weird evangelical zeal, and you become convinced that the shattered world will never be put back together unless and until all living humans read the book. And then there are books like An Imperial Affliction, which you can't tell people about, books so special and rare and yours that advertising your affection feels like betrayal.
Bez váhania, The Fault in Our Stars by sa sem dalo odcitovať celé.

A pretože sa neviem rozhodnúť, tu je ešte jedna, ktorá mi utkvela v pamäti. Medený jazdec, hlavná hrdinka Tatiana odpovedá na otázku, čo je to láska.
It took Tatiana a few moments to get her breath back. Finally she said, “Love is . . .” And with a pulsing heart she thought about what she could say and what would be a big lie. What would be the truth? Partial truth, whole truth? How much could she give right now? Knowing who was listening. “Love is,” she repeated slowly, looking only at Dasha, “when he is hungry and you feed him. Love is knowing when he is hungry.”

16. Najkratšia a najdlhšia kniha, ktorú ste tento rok čítali:
Najkratšia bude určite nejaká novela, čiže cca 60-80 strán. Najdlhšia je podľa Goodreads Don Quijote, necelých 1000.

17. Kniha so scénou, ktorá vás úplne dostala, a pri ktorej ste umierali túžbou sa o nej s niekym porozprávať (WTF moment, veľké odhalenie, vášnivý bozk, etc - pozor na spoilery!):
Mám dve - v The Selection od Kiery Cass som vyvaľovala oči pri... no, vlastne, takmer stále.
Ale ak to je myslené v dobrom slova zmysle, tak koniec The Umbecoming of Mary Dyer bol úplne psycho.

18. Obľúbený vzťah z knihy, ktorý ste tento rok čítali (láska, priateľstvo...)
Cenu za najlepší romantický vzťah si doma môžu vystaviť Tatiana a Alexander z Medeného jazdca.

19. Obľúbená kniha, ktorú ste tento rok čítali od autora, ktorého knihy ste už čítali v minulosti:
The Fault in Our Stars od Johna Greena. John Green je jeden z mojich úplne naj-naj-naj obľúbenejších autorov, TFIOS som mala predobjednanú v pevnej väzbe. 

20. Najlepšia kniha, ktorú ste čítali LEN kvôli tomu, že vám ju niekto odporučil:
Medeného jazdca mi Judit vyslovene vtĺkla do hlavy.

Blogerský/Čitateľský život
1. Nový obľúbený blog, ktorý ste tento rok objavili:
Tak toto je problém, lebo ja už neviem, ktoré blogy som objavila tento, a ktoré ešte minulý rok O:) Ak mám vybrať jeden, tak Coccinelle

2. Obľúbená recenzia, ktorú ste tento rok napísali:
Podľa mňa na knihu Beta, ktorá je síce napísaná, len nie je zverejnená. Inak asi Personal Demons.

3. Najlepšia debata na blogu:
:D Možno o rok.

4. Najlepšia recenzia na zamyslenie alebo debata, ktorú ste čítali na blogu niekoho iného:
Nie je to síce recenzia, ale preletela som si, čo som tento rok odporúčala a vybrala toto. (Sleduješ, Judita, ako sa ti podlizujem?) O štyroch recenzných parazitoch.

5. Najlepšia akcia, na ktorej ste sa zúčastnili (autogramiády, festivaly, internetové akcie, meme, projekty...):
Myslím, že zlatú medailu dám s úškrnom na tvári nášmu blogersko-čitateľskému zrazu v Brne, z ktorého nám do Bratislavy meškal vlak... koľko, 5 hodín? ^____^

6. Najlepší moment v blogovaní v tomto roku:
Momenty v blogovaní tento rok? Z tých, čo som sa zúčastnila bližšie, mi na myseľ prichádzajú akurát nekonečné prepočítavanie účastníkov, vymýšľanie indícií, hľadanie vhodných poradí a ďalšie nervy stratené pri organizovaní Scavenger Huntu :) (taká tá súťaž, kde ste hľadali indície v recenziách). Ale inak - hoci to  začalo už minulý rok - založenie ÚSB.

7. Najnavštevovanejší príspevok, ktorý ste tento rok uverejnili na blogu (komentármi alebo zobrazeniami):

8. Príspevok, ktorý by si zaslúžil viac pozornosti:
Och, ja neviem. Blogovo som vyrástla v dobe, kedy boli čísla na štatistike zobrazení sotva dvojciferné, čiže som v podstate rada za každú pozornosť. Ale v porovnaní s ostatnými - možno Self-publishing.

9. Najlepší knihofilský objav (stránky o knihách, kníhkupectvá, etc...)
Prvá otázka, na ktorú musím odpovedať slovom nič...

10. Splnili ste nejakú čitateľskú výzvu, ktorú ste si predsavzali na začiatku roka?
Jasné, momentálne mám na 120% splnené ročné Reading Challenge na GR :)

Výhľad vpred
1. Kniha, ku ktorej ste sa tento rok nedostali, no v roku 2013 bude prvá na zozname:
Noo, buďme optimisti! Rok končí až o týždeň (a nejaké drobné) - možno sa ešte niečo postíha :) Určite ale ďalšie diely Medeného jazdca a série Jessica Darling

2. Budúcoročná kniha, ktorú najviac očakávate:
Hmm... Momentálne - kvôli tomu spomenutému šialenému koncu - The Retribution of Mara Dyer. Ale tiež sa teším na Shades of Earth (záver trilógie Naprieč vesmírom) a tretí diel spin-off série k Upírskej akadémií.

3. Jeden cieľ, ktorý by ste v čítaní/blogovaní radi dosiahli v roku 2013:
UVEREJNIŤ VŠETKO, ČO SOM TENTO ROK NESTIHLA!
Stále naivne verím, že sa nepotrebujem ospravedlňovať, ak som tento rok blogovala málo - aj keď som pevne plánovala, že budem viac. Mala som mizerný rok a niekedy sa plány proste pokazia (a tie moje veľmi často.) Paradoxne, nie som nespokojná. Veď sa niet kam ponáhľať :) 
Tak teda, hurá na ďalší - štvrtý! - rok blogovania!

This entry was posted on sobota, decembra 22, 2012 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

2 komentárov

Scavenger Hunt bol úžasný! 8D
Pekný dotazníček 8)

robila som si Mental Notes ku čomu všetkému sa chcem vyjadriť ale zabudla som to v momentke keď si môj príspevok zaradila medzi tie najsledovanejšie tohto roku... nechápem :D :D ale strašne mi to lichotí... aaaaa sa teším na tvoje naj 2012 čo chystáš :P a aj na ďalší rok tvojho blogovania :P

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...