24. 5. 2013

Ramblingový týždenník (1) - Kuriózna kombinácia romantika & smrť

Vyzerá to tak, že s myšlienkou nejakej viac-menej pravidelnej týždňovej rubriky sa pohrávam už od augusta minulého roka. Čože to máme dnes? Máj 2013? Ha ha há!

Milujem vaše mesačné zhrnutia, vážne milujem. Prečítam všetky, na ktoré narazím. (A rada by som robila vlastné, ale tak nejako... nevyjde to. Začne škola a mňa niekedy držia v autobuse pri vedomí len výtlky na ceste.) Ramblingový týždenník bude nejaký ten môj pokus o  upozornenie na ozaj skvelú knihu a minizoznam toho, čo sa chystám v blízkej budúcnosti čítať. Sama neviem, ako to celé dopadne - ale držím si palce!
Tri, dva, jedna...

KNIHA TÝŽDŇA

Verím tomu, že každý máme nejaké hriešne potešenie, ktoré zosobňuje všetko, čo na knihách neznášame. V mojom prípade naivné hlavné hrdinky, patetické ľúbostné problémy, milostné trojuholníky a Mary Sue Chudinky. Glamorous Illusions je VŠETKO toto a ešte viac - nádherné róby, maškarné plesy, nespočetne tancovačiek a romantický piknik vo Versailles. Bleh.

Bleh. A zároveň: aaasdfghj,totoboloúžasnééé!!! Glamorous Illusions má 416 strán. Takým ležérnym čítaním som sa za niekoľko dní prepracovala na 30%. Potom som si jedného dňa, asi o 23:45, ľahla do postele, že kúsok pred spaním prečítam.

Prvú kapitolu, ktorá nekončila nejakým šibnutým romantickým cliffhangerom, som našla o 1:40 na 80%. Dobre, spánok musí byť, povedala som si a knihu odložila.

O 2:30 som veľmi namosúrene znova svetlo zapla a TÚ. NEHORÁZNU. KNIHU. DOČÍTALA. Lebo som skrátka musela vedieť, či chce Pierre de Richelieu Coru len vyfúknuť jej pravej láske, chudobnému Willovi, alebo ju naozaj miluje. 

Obávam sa, že začínate mať predstavu. 
Príbeh sa odohráva v roku 1913, kde sa chudobná, nežná, citlivá, inteligentná Mary Cora Sue dozvie, že nie je dcérou chudobného farmára, ale nemanželským dieťaťom nehorázne bohatého podnikateľa, ktorý ju citovo dovydiera, aby strávila leto so svojimi nevlastnými súrodencami na takzvanej Grand Tour - "road tripe" po Európe. Cora väčšinu času príšerne trpí, pretože ostatní účastníci Tour sú rozmaznané nafúkané decká (všetci majú mimochodom okolo 20, je to New Adult), a ona jediná chápe, aké je to byť chudobný. Získa si Cora ich srdce...? Nájde lásku...? Bude Grand Tour leto snov, alebo jedna veľká hrôza...?

...v podstate sa môžete vrátiť na začiatok tohto pokecu a aplikovať už spomenuté. Môžete si spraviť "Klišé Drinking Game" a počas čítania sa spiť do nemoty. Verte mi, nie je to také nereálne.

Ibaže to, čo Glamorous Illusions odlišuje od tony ostatnej podobnej produkcie, je neuveriteľne dobrý štýl. Taký, že môžete s výrazom ♥__♥ vydávať neidentifikovateľné zvuky tipu Aaaaaaaaw a Juuuuuuuj kedykoľvek sa na seba Cora a ich "tour guide" Will  čo i len pozrú. Taký, že si môžete ten stret sveta farmárky a šľachty užívať. Takže až nabudúce budete potrebovať vyradiť mozog a nechať pracovať city - Glamorous Illusions a jej ďalšie dve pokračovania sú tu pre vás.

Z HLBÍN TBR
Dnes v troch častiach - a pevne dúfam, že aj nabudúce.

Rose Under Fire ešte nevyšlo, ale malo by to byť minulosťou 3. júna. Táto kniha je niečo ako "companion" ku Code Name Verity, po ktorej som sa cítila ako po zásahu panvicou do tváre. Samozrejme v dobrom. Inak by som nedúfala, že takú šupu dostanem ešte raz.

Čo kniha sľubuje: druhú svetovú vojnu a pilotku Rose, ktorá skončí v nemeckom ženskom koncentračnom tábore. Tu Rose spozná tri výnimočné ženy - francúzsku vdovu, ktorá mala tú smolu, že je židovka; sovietsku vojačku a mladé dievča, na ktorej Nemci testujú "zázraky modernej medicíny."
Čo očakávam: Elizabeth Wein má nervy spáchať svojim postavám ČOKOĽVEK, nepotrebuje romantiku a vie úžasne písať. Tri veci, ktoré mi absolútne stačia.

Ten Miles Past Normal už naopak vyšlo, a ešte aj celkom dávno.

Čo kniha sľubuje: Janie, ktorej rodičia sa jedného dňa rozhodli, že mestský život sa preceňuje a presťahovali sa na koziu farmu. Janie je všeobecne tak trochu nahlavu - asi ako každý, koho deň začína dojením kôz.

Čo očakávam: Anotácia sľubuje správne šibnutú hrdinku, ktorá prežije kopu šibnutých udalostí - stane sa členom hudobnej skupiny, pri práci na školskom projekte skončí vo väzení a napokon sa zamiluje do chlapca menom Monster. Oh, give it to me!

A do tretice pokračovanie! Temné diery. (Všetky dvojzmysly zdvorilo premlčím.) Les kostí ma až tak neohúril - ale z voľného pokračovania Pobrežie hrôzy som šla do kolien. Tak, že v závere som sa len nemohúcky zmietala na podlahe a zombícky opakovala: tretí diééééél, tretí dielééél... Veľmi rada by som si dala re-reading celej série. Nemá niekto trochu času na požičanie?

Čo kniha sľubuje: Napätie. Lásku. Zombíkov. Šibnutú autorku, ktorá je schopná 100 strán pred koncom zabiť hlavnú hrdinku. Nie že by to spravila. Ale verím, že je toho schopná.
Čo očakávam: Napätie. Lásku. Zombíkov. Čítanie, od ktorého sa nedá odtrhnúť.  Šibnutú Carrie Ryan. Šibnutú Carrie Ryan v tom najlepšom. Záver jedinej série, ktorá ma doteraz presvedčila, že zombíci sú vlastne fajn. Tak prosím, táto, hm, kniha so zvláštnym názvom, nesklam ma.

A na záver...
HLÁŠKA TÝŽDŇA

Je z knihy Croak. Ktorá sa mi až tak nepáčila, ale dobrých hlášok je v nej požehnane. Hlavná hrdinka Lex sa dozvie, že jej násilnícke sklony voči roztlieskavačkám, divadelnému krúžku a iným pochybným stredoškolským indivíduám nie sú prejavom puberty, ale dedičným génom. Lex je totiž smrť a okolnosti ju upracú do "Smrťtownu" menom Croak, odkiaľ vyrážajú dvojice smrťákov smrťovať. No a niekedy sa miesto v takej dvojici záhadne uvoľní: 

"A čo sa stalo tvojmu predošlému partnerovi?" vyzvedala Lex. "Samovražda, tipujem...?"
Zvraštil tvár. "Horšie - ekonomická univerzita."

8 komentárov:

  1. zombiekov zbožňujem 8P Ale Les kostí sa mi lúbil tak napoly, no malo to chyby...ale predsa zombíci, to ja môžem 8P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Rose Under Fire mě velmi zaujala :O .. už při zmínce o druhé válce a KT. Tohle já můžu. Trochu morbidní, řekla bych.... No.
    Budu držet palec, aby vyšel čas na napsání dalších týdeníků !! :)) protože je to beezva nápad:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. loool, hlaska tyzdna ma rozsekala, lebo to by bola super nadavka na moju skolu (EUBA) :D umrela som od smiechu

    OdpovedaťOdstrániť
  4. E_V_E - ani mne sa Les kostí až tak nepáčil, ale Pobrežie hrôzy to celé zmenilo. Teraz by som si znova prečítala aj ten Les, aj napriek Mary :D

    Dý - určite skús túto autorku - Freckles nedávno čítala Code Name Verity a bola unesená. Určite to stojí za to :)

    Kamcik - :D Presne takto som dúfala, že to ľudia pochopia, lebo aj keď je to vtipné samo o sebe, toto bolo prvé, čo ma počas čítania knihy napadlo :D (Aj keď teda na EUBE nie som O:))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Na Rose Under Fire se neuvěřitelně těším! Tvými slovy, z CNV jsem byla unesená, víc netřeba říct :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Žeby som dal tým zombíkom šancu? Prvý diel sa mi totiž vyslovene nepáčil... Ale možno by som si mohla pri najbližšom výlete do kníhkupectva začať čítať tú dvojku, že či z toho teda niečo bude aj pre mňa... :)

    A tie kozy a Monster znejú tak správne švihnute! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Budem sa opakovať, ale nemôžem než odporučiť - Pobrežie hrôzy je akoby autorke niekto pripravil zoznam toho, čo bolo na Lese kostí zlé, a ona šla bod za bodom a opravovala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Glamorous illusions beriem na vedomie a možno na ne niekedy bude nálada.:D

    Zásah panvice do tváre...:DDD Také niečo by sa možno hodilo, ja mám momentálne za sebou hlavne oddychovky.:D

    Ten Miles Past Normal vyzerá dobre.^^

    A, hm, Temné diery som čítala a... ehm moment mám trochu výpadok... ale myslím, že sa mi to páčilo. Veľmi.:D

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates