4. 6. 2013

Mesačná chvastačka (apríl & máj 2013)

Mesačné meme organizuje Judit.

Lebo minulý mesiac som si v študijnom ošiali nevšimla, že mesiac skončil.



Jé jé jé... Mrazivý bozk, pokračovanie Upírskej akadémie, ozaj dobrej a ozaj odporúčania hodnej série. (Všimli ste si tie mini lebôčky na obálke?) Začínam pochybovať, že ste sa s ňou ešte nikdy nestretli, ani ak ste sem dnes zavítali prvý krát, ale ak by predsa, nikdy nie je neskoro - Zoznámte sa s Upírskou akadémiou.

Čo sa stalo Mare Dyerovej? je veľmi, veľmi nezvyčajná kniha, ktorej cieľom je zneistiť vás natoľko, že budete pochybovať aj o vlastnom mene. Ak čítate paranormálnu knihu, obyčajne to od začiatku viete. Ak čítane normálnu knihu so šialenou hrdinkou, tak to obyčajne tiež viete (alebo sa to v závere dozviete). Ibaže pri Mare Dyerovej si až do konca druhého dielu nebudete istí, čo vlastne čítate - či sa naozaj okolo hrdinky točia nadprirodzené udalosti, alebo je chúďatko Mara niekde zavretá, pretože jej poriadne preplo. Odporúčam a sľubujem recenziu.

Zlodej z temnotyyyyy! Prvú časť, Lorda Zarmuta, som čítala takto pred rokom a odvtedy sa neviem dočkať pokračovania. Tentokrát plánujem re-readingnúť prvý diel a pokračovať celou sériou.

Mila 2.0 bol nečakaný darček v zmysle "zaberá mi to tu na poličke miesto - nechcela by si, aby zaberalo miesto na poličke tebe?" Takže ďakujem, šťastne zaberá. Sama neviem, ako túto knihu predstaviť, tak si pomôžem kúskom anotácie: An electrifying sci-fi thriller series about a teenage girl who discovers that she is an experiment in artificial intelligence.

Ak niekomu musím predstavovať Neila Gaimana, autora knihy Americkí bohovia... shame on you. Shame on you. Neil Gaiman je veľmi dobrý autor a k šťastiu mi už chýba... vlastne, mám Amerických bohov v slovenčine a u seba doma - nič mi k šťastiu nechýba!

RC Dvanástka, pokračovanie knihy Priechod, mi pristála v schránke úplne nečakane. Idem na ňu len čo doskúškujem.


Krásni, pokračovanie Škaredých, aj so špeciálnym spotlightom - milujem formát tejto knihy, je to niečo úplne iné od všetkého ostatného a vyzerá to fantasticky. A takmer rovnako ako predná strana ma tentokrát dostala aj zadná. Veľká škoda, že sa vo vydávaní končí - je to niečo ako povinná jazda medzi knihami, ktoré zmenili smer, ktorým YA kráča.

A napokon, úplne v rohu, Deadly Sting, ôsmy diel série Elemental Assassin, predobjednaný ešte tak dávno, že ešte nemal ani obálku. Séria v sebe spája kvalitný obsah s kvalitným hlavybôľom pre všetkých, čo majú radi svoje knihy v jednotnej úprave, pretože snáď každý jeden diel vyzerá z boku inak (môžete si to zväčšiť, aj keď sú na ňom iba štyri).

Odo mňa na tento mesiac všetko - snáď aj vy si každý mesiac nepríjemne uvedomujete, ako málo miesta v knižnici máte.

3 komentáre:

  1. Pekné knižky 8)
    Škaredí majú naozaj super formát aj nápad, ale to spracovanie mi už moc nesadlo.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto leto som odhodlaná prečítať Škaredých a Krásnych v slovenskom preklade. Tak som zvedavá, možno sa mi na druhé čítanie budú páčiť viac... ale každopádne škoda.

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates