Ramblingový týždenník (4) - Temná stránka veci  

Posted in

KNIHA TEJ VEĽMI DLHEJ DOBY, ČO UBEHLA

Dva mesiace fuč ako nič, ale vybrať najlepšiu knihu nebol vôbec problém. The Unfailing Light chytilo, ulovilo a nepustilo. Pokračovanie The Gathering Storm (-recenzia-) vylepšilo všetko - to, čo sa mi na jednotke páčilo, a aj to, čo nie. Zo spätného pohľadu vyzerá jednotka ako 300 stránok popísaných troma opakujúcimi sa písmenami: BLÁ BLÁ BLÁ. Autorka sa vypísala a dvojka je fantastická jazda.

Séria sleduje osudy fiktívnej ruskej šľachtičnej Kateriny cca v rokoch 1888-1890 a pokiaľ ste leniví na recenziu, prekvapí vás, že je to paranormány horor. Katerina je totiž nekromantka - aj keď si nie je presne istá, ako jej schopnosti fungujú. V priebehu času vychádza najavo, že nejakú nadprirodzenú schopnosť má v ruskej šľachte takmer každý, a že medzi držiteľmi "temných" a "svetlých" schopností panuje istá nevraživosť, čo pomerne zaujímavo komplikuje rodinné putá, etiketu a randenie. V prvej časti sa Katerinu snažili zjesť upíri z Čiernej hory (obzvlášť fešný, no naozaj bledý korunný princ); v tejto rieši Katerina ducha, ktorý straší na jej internátnej škole.

Skvelá hlavná hrdinka, zaujímavé prostredie, perfektný paranormálny svet (je to už druhý diel, nemôžem vám vykecať všetko!), romantika dávkovaná štýlom "jeden bozk a nabudúce až v ďalšej časti" - ak sa vám niekedy páčila paranormálna kniha, čo som odporúčala, určite skúste aj Katerinu. Prehrýzť sa prvým dielom za toto stojí.


MESIAC NA SLOVENSKU

Rozhodla som sa, že do prvého týždenníka v mesiaci pridám vždy ešte jednu "rubriku" - môj tip na knihu, ktorá vychádza tento mesiac v preklade pre tých, ktorí v angličtine nečítajú. A keď vravím odporúčať - myslím naozaj odporúčať, pretože som už knihu čítala a páčila sa mi.

Iróniou je, že na prvý príspevok si vyberiem český preklad (nie, na tú iróniu ešte počkajte) niečoho, čo už v slovenčine vyšlo. Niekedy v deväťdesiatych rokoch v bezkonkurenčne modernej dobovej úprave.

Anna je prvá časť rovnomennej trilógie o baletke (nečakane menom) Anne, ktorá po autonehode ostane na vozíku a musí sa zmieriť s tým, že už nikdy nebude tancovať. Ak by som to mala vyjadriť v jednej vete - Anna u mňa nastavila knihám o tancovaní takú vysokú latku, že ju ani po... veľa rokoch nič nepreskočilo. Možno mám dojmy trochu načisto zastreté nostalgiou, ale kedysi sa mi táto kniha veľmi páčila a celú trilógiu som zhltla ako lusk. Vlastný názor si napokon môžete urobiť sami - 16. 9.


T-B-R TIME!

Kedysi som na blogu písala, že mám TBR nastavený tak, aby najlepšie hodnotenú knihu ukazoval navrchu.

POKRAČOVANIE
Pokračovanie Throne of Glass (-recenzia-) sa volá Crown of Midnight a vyšlo práve v čase, keď som bola v Anglicku. A akonáhle som raz videla britskú obálku naživo... povedzme, že už len čakám, kým mi z BD v pondelok alebo v utorok dorazí.

Čo kniha sľubuje: Pokračovanie príbehov nájomnej vrahyne Celaeny a ak sa mám držať anotácie, voľbu medzi "láskou, povinnosťou a budúcnosťou celého kráľovstva." Čo je meh, ale niečo podobné sľubovala aj jednotka a hľa, ako pekne to dopadlo.
Čo očakávam: Zhruba to, čo v prvom dieli - veľmi kvalitný štýl plný veľmi ohyzdných klišé o kráse, cnosti, prefíkanosti a úžasnosti hlavnej hrdinky, ktorej všetci chlapi padajú k nohám. Ale ten prvý diel ma aj napriek tomu bavil, takže mi dajte trochu krásneho worldbuidingu a kvalitných romantických tancovačiek s korunným princom a budem si potichu nad knihou priasť.

"NOVINKA"
Angelfall je novinka asi toľko, že ju mám doma od mája 2011.

Čo kniha sľubuje: Anjelsku apokalypsu, temnú atmosféru, veľa akcie. Stačí mi.
Čo očakávam: Takmer 25 000 hodnotení a rating 4.29 = očakávam, že to bude dobré. Takmer všetci moji goodreadsovskí priatelia si knihu pochvaľujú ako drsné, temné a pútavé čítanie, takže dúfam, že kúzlo zapracuje aj na mňa, že hlavná hrdinka bude normálna a že si hneď pôjdem predobjednať druhý diel.






TEŠÍM SA NA
Pôvodne som na toto miesto chcela zavesiť vychádzajúce pokračovanie The Raven Boys, ale o tom sa tento rok ešte nameliem dosť, takže prednosť dostalo niečo neznáme. The Burning Sky a dátum vydania 17. 9.

Čo kniha sľubuje: Pomerne klišé príbeh o vyvolenej dievčine, ktorá musí zachrániť celé kráľovstvo s pomerne klišé romantickou zápletkou o mužovi, ktorý sa do nej nemal zamilovať. To tvrdí anotácia.
Ale keď si pozriete trailer alebo prečítate recenzie, máte pocit, že ste si pomýlili knihy.
Čo očakávam: Takže očakávam to, čo sľubujú externé zdroje: hlavná hrdinka sa prezlečie za chlapca a začne navštevovať anglický Eton (alebo jeho alternatívno-realitovú verziu), kde ju jej budúca láska začne zaúčať do mágie. Recenzie sa zhodujú, že hlavná hrdinka je skvelá, worldbuilding nápaditý a romantická línia slušná, takže ja do toho určite idem.


CITÁTOVÁ BODKA

Tento príspevok mi ležal v administrácií päť dní, pretože som nemohla nájsť citát, ktorý by sa mi v mojej momentálnej nálade páčil. Niekoľko krát som prepísala a zase zmazala moje výbery asi z troch kníh, kým som v zúfalstve zašla na Goodreads a zahrala na istotu - ako citátovú bodku si dáme múdre slová múdrych mužov, Johna Greena a Colina z An Abundance of Katherines:

Colin odjakživa uprednostňoval kúpanie. Jedna z jeho životných zásad znela nikdy nestáť pri niečom, čo sa dá pohodlne vykonať poležiačky.

This entry was posted on nedeľa, septembra 08, 2013 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

7 komentárov

Otevřu článek... Kouknu na obálku The Unfailing Light... Zamýšlím se... No ano! To mi to připomíná! Ale... co dělá Sabina Laurinová na obálce anglické knihy s příběhem z Ruska?
Při druhém pohledu mě napadlo, že ten korzet musel bolet.
Gratuluju k 100 návštěvníkům! Fakt mám tvé články ráda :)) I "tisíc obálkových úchylek" :)

Na Annu primabalerínu si pamätám - tuším to malo tri diely, čítala som to dávno pradávno, a keďže sa mi autorkine písanie páčilo, prečítala som si od nej aj inú dvojdielnu sériu... Kto vie, či by sa mi to páčilo aj teraz, keby som re-readovala?
Ale v spomienkach je to určite najlepšia tanečná séria.

Teď koukám, že jsem napsala ke 100. Samozřejmě, že jsem myslela 100 000 :) (Nebo jsem spíš nemyslela, že :D )

Jeee, nevedela som, že to je tá Anna, to som kedysi dávno čítala.:D Inak vyzerajú všetko tie knihy dosť dobre, tak uvidím, hádam sa k niečomu eventuálne dostanem.:D A ozaj... aké sú Katherines? Oplatí sa čítať? Prípadne čo od Johna Greena si ešte prečítať, okrem mojich milovaných TFiOS a Alasky?

Freckles - že si to ty, moja obľúbená česká blogerka, tak som tých chýbajúcich 99 900 z prvého komentára ospravedlnila :D Nad tým korzetom som sa pozastavovala aj ja, ešte keď tú obálku prvý krát vydali... dúfam, že možno sa taká narodila, ale ešte viac dúfam, že možno je to Photoshop.
Nie som si istá, či je povzbudenie do tisíc obálkových úchyliek to, čo práve potrebujem, ale som rada :) A ďakujem :) ♥

Lusu - presne tak, aj ja som čítala obe (Clara sa volala tá druhá, všakže) a vždy, keď teraz čítam tanečnú knihu, tak v duchu porovnávam s Annou. A presne pre to isté sa bojím čítať druhý krát, lebo čo ak by sa mi to nepáčilo? Nech sú radšej spomienky pekné :)

Neliss - Katherines sú plné takého suchého humoru, ktorý sa mne osobne páčil, ale je to zase niečo iné, ako ostatné Greenovky. Hlavný hrdina ide na roadtrip hľadať zmysel života a narazí na dcéru majiteľa fabriky na šnúrky do tampónov, ktorá dáva tour po hrobke rakúsko-uhorského panovníka :D Skrátka je to zmeska úplných bizarností a hlavný hrdina to tak sucho a flegmaticky komentuje - ako vravím, mne sa to páčilo, ale ľudia vravia, že sa pri tom nudia.

Hm, hm, hm, z uvedených knih jsem četla jen Angelfall a můžu vřele doporučit. Sice to není nic, z čeho by člověk musel padnout na zadek, ale ve srovnání s dnešníma klišoidníma přelazenýma paranormal fantasy - drsná slečna potká ještě drsnějšího sexy týpka, neustále se popichujou a naše drsná slečna se promění v zamilovanou bárbínu - je tahle kniha dost osvěžující. Je to prostě něco jinýho. Těším se na další díl. Četla jsem už pár tvých recenzí, takže si myslím, že se ti to líbit bude.

Už mi to tuším niekto spomínal, že by sa mi to mohlo páčiť, tak do toho vkladám celkom veľké nádeje. Dúfam :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...