28. 9. 2013

Ramblingový týždenník (5) - Dnes plný overených úžasností


Nechápem, ako sa v priebehu troch dní dokáže môj život otočiť hore nohami. Tuším, že to bude mať niečo spoločné s tým, že v škole sa uprednostňuje denný režim namiesto nočného, ale nechám tú ideu ešte pár dní postáť.

KNIHA TÝŽDŇA
Asdfgh, jasné, že Hurt. Ako každej dobrej knihe mu hodnotenie na GR klesá, *niekoľko minút listuje na GR a krúti hlavou nad všetkou tou nespravodlivosťou* ale nenechajte sa odradiť.

Máloktorá kniha ma dnes prekvapí - akonáhle začnem čítať, viem si zhruba do konca odviť, ako bude dej postupovať.

Hurt ma šokovalo.
Dvakrát.

Tabitha Suzuma si vymyslela niečo ozaj mega. Ako základ máme bežné klišé - Matheo sa zobudí so zablokovanou spomienkou, ktorá sa postupne derie von. Dokážete sa povzniesť nad všedné nepríjemnosti? Matheo zrazu nie. Radi sa stretávate s priateľmi? Matheo zrazu nie. Ste šampiónom v skoku do vody? (Okej, toto beriem s rezervou.) Matheo sa zrazu nedokáže postaviť na mostík a nemyslieť na všetky zlé chvíle, ktoré pri športovaní prežil.

Toto všetko sa stupňuje a stupňuje a keď konečne pohár pretečie a Matheo si spomenie... šok. A keď na konci vyjdu najavo všetky okolnosti... omfg, double šok. Kruto vážne.

Tabitha Suzuma má o depresiách info z prvej ruky a čítanie tejto knihy chvíľami fyzicky bolí. Nie je to až tak depresívne, že by ste sa potrebovali zabaliť do deky a vystrkovať ruky von len kvôli výmene kapesníka, ale je to veľmi presvedčivé, veľmi dobré, veľmi kvalitne napísané a ja úprimne odporúčam.

Totálne Brutálne Resty

Venujem sa práve re-readingom, takže dnes trochu obmena:


Mesto skla. Polovicu leta som snívala o tom, že prídem domov zo zahraničia a prečítam si Mesto kostí. Šla som do toho celkom s obavami, ale napodiv som nakoniec vymenila aj pravo-horné knižné odporúčanie - Mesto kostí ma bavilo, Mesto popola mi v rukách poležalo dva večery. Idris čaká.

The Raven Boys. Nič vám nepoviem. Užijete si dosť v TOP rebríčkoch na konci roka.

Throne of Glass.
Ja: ...no a vlastne ma tá jednotka až tak nebavila, ale...
E: A prečo ju potom čítaš znova?
Ja: Lebo som tie knihy videla v kníhkupectve naživo... a oni na mňa VOLALI!!!
*chvíľa ticha*
E: Tak teraz si vyzerala ako prvotriedny maniak.

VYCHÁDZAJÚCA HVIEZDA
Z The Rithmatist som bola namäko tak, že sa na Steelheart trasiem ako psychicky labilné želé.

Čo kniha sľubuje: Chicago, nad ktorým držia dystopickú ruku zlí superhrdinovia (superzáporáci?). Hlavný hrdina prišiel ako dieťa o otca a celý život žije pre pomstu: jedného dňa zabije Steelhearta, nezničiteľného superhrdinu, ktorého dotyk mení všetko na oceľ.
Čo očakávam: Veľmi vypísaný a kvalitný štýl, perfektne premyslený svet, skvelé zvraty, originálne postavy a sympatického hrdinu. Nie, vôbec si nemyslím, že sa prerátam.





HLÁŠKA TÝŽDŇA
Takže ako som spomenula, druhé čítanie Nástrojov smrteľníkov u mňa slávi úspech. Dá sa vôbec popri nich vybrať do citátovej sekcie iná kniha? 

Alec zbadal sestru a s badateľnou úľavou jej kývol, aby šla k nim. "Tam. A pozor na toho púku."
"Na púku?" zopakoval Jace a zadíval sa na chudého hnedého muža v zelenej kašmírovej veste, ktorý si pozorne obzeral Isabelle, keď popri ňom prechádzala.
"Uštipol ma, keď som popri ňom predtým prešiel," vysvetlil Alec odmerane. "Do vrcholne intímnej partie."
"Nerád ti to hovorím, ale ak má záujem o tvoje vrcholne intímne partie, asi nebude mať záujem o také partie tvojej sestry."

5 komentárov:

  1. Hurt vyzerá skvelo! Ak bude len z desatiny také dobré ako Forbidden, tak potom fakt stojí zato.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keby sme ta mohli odfotit alebo natocit ked povedala "oni na mna volali" :D :D tie vypulene oci a totalne maniakalny pohlad :D :D to fakt stalo za to :D
    Sanderson!!! musim precitat aj toto
    Hurt - akoze vsetci ste z toho taki odvareni a ja sa to bojim zacat citat :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jaj a totalne brutalne resty je bohove :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Hurt určite stojí za to, neváhajte a bežte na to! :D (A bude to určite hodnotnejší zážitok, ako môj maniacky vizuál :D)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja sa teším na Hurt, len ešte neprišiel ten správny čas aby som to začala čítať :D A dúfam, že tie tajomstvá budú fakt šokujúce, nieže to odhalím po pár stranách

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates