5. 11. 2013

Tieto veci obyčajne nerobím, ale Vampire Academy Book Tag je neodolateľný...

Z dielne Our little library. Mrhať čas na tliachanie o Upírskej akadémii, to sa dá vždy.


1. Ako si túto sériu objavila?
Na fóre o upíroch, ale to nechcete počuť.
Keď Judit začínala blogovať, blížilo sa v angličtine vydanie záverečnej časti. Judit vymyslela fantastický projekt, ktorý odvtedy nemal na žiadnom slovenskom ani českom blogu obdoby - cieľom bolo týždeň po týždni čítať knihu za knihou. Každý alebo každý druhý deň bol na blogu nejaký článok - hlasovali sme o obálkach, fancastingoch, pozerali americké teaser trailery a snovali konšpiračné teórie... ak ste o to prišli, prišli ste o veľa. 

2. Už máš prečítanú celú sériu?
Keby len raz. Okej, nie až tak veľakrát, ale jednotku, dvojku, trojku a šestku mám každú aspoň dvakrát.

3. Čo ťa na tejto sérii zlákalo a čím sa odlišuje?
Dimitri.
Tak v troch bodoch?
- skvelý, svieži a vtipný štýl
- úžasný charakterový vývoj
- Dimitri perfekná romantická línia v štýle "jeden bozk na knihu"

4. Aká bola tvoja prvotná mienka o knihe a zmenilo sa to po prečítaní?
Skúsim vám vytvoriť obraz, ako som tú sériu čítala. Bolo to v počítači 100 rokov pred čítačkou. V zle naformátovanom PDF. A uprostred noci, v miestnosti ožiarenej len svetlom obrazovky, alternatívne rannými zorami. Myslíte, že akákoľvek moja mienka mohla byť zlá???!!!

5. Aká je tvoja obľúbená časť v každej knihe?
Upírska akadémia: ...nah, to ešte nie je ono :) 
Mrazivý bozk: Rose na streche vraví Dimitrimu, že by mal zobrať Tašinu ponuku.
Tieňom pobozkaná: Žeby "cabin scene," wink wink? 
Blood Promise: Haha, z prvej polovice si nepamätám takmer nič, pretože som takmer sústavne plakala, ale ak sa to ráta ako scéna, celá tá časť, ako Rose od Dimitriho uteká.
Spirit Bound: "Love fades. My has."
Last Sacrifice: Niekde okolo pätnástej kapitoly je scéna, keď nad sebou Dimitri stratí kontrolu a psychicky sa zrúti. Vtedy tam príde Rose a snaží sa ho dať dokopy. Je to moja úplne najobľúbenejšia scéna z celej série, lebo je to presne ten moment, keď sa k sebe Rose a Dimitri "zladia" - Rose dospela, Dimitri sa otvoril. 

6. Ktorá bola najťažšia časť na čítanie? Ten moment, keď si musela odložiť knihu a jednoducho odísť.
Nechápem, ako som psychicky zvládla prvú polovicu štvorky, proste nechápem. 

7. Čo sa ti na sérii nepáči?
...hm. Možno na niečo do konca dotazníka prídem.

8. Ktorá je tvoja najobľúbenejšia postava a prečo?
Neviem, či sa to zdá iba mne, ale na hlavu Rose padá viac nenávisti, ako by si taká silná a vtipná hrdinka podľa mňa zaslúžila.

9. Kto je tvoj obľúbený zloduch?
Ten v štvrtej časti :)

10. Ktorú postavu nenávidíš?
Korunujem Tatianu. Jej jediné znesiteľné pasáže sú tie, kde je mŕtva.

Vtip pre pamätníkov.
11. Čím by si chcela byť: kráľovská Morojka, ochraňujúca dampírka, napätá alchymistka alebo zlá strigojka?
Easy way out, royal Moroi for me!

12. Ak by si sa mohla špecifikovať na morojskú mágiu, aký element by si chcela ovládať?
Ja by som sa nechala prekvapiť, aj keď sa necítim pohodlne pri myšlienke na ducha.

13. Ak by si bola dampírkou, vybrala by si byť strážkyňou alebo "Krvavou štetkou"?
Život v ustavičnom strese o život niekoho iného alebo šťastná zubatá rodinka? Obávam sa, že z toho prvého by veľa blogovania nebolo.

14. Ak by si bola dampírkou, koho by si chcela ochraňovať?
Ó, s Abem by bola sranda. (Aj keď si nie som istá, či Abe ochranu vôbec potrebuje.)

15. Dimitri (Ruský Boh), Adrian (Bad Boy), Christian (Ohnivé Zlatko), Mason? Koho by si si vybrala - môžeš si vybrať iba jedného.
...pre prípad, že to nebolo ešte dosť jasné, vráť sa k otázke 3. (Dlhé vlasy sú sexi.)

16. Ktorý je tvoj obľúbený pár, Rose a Dimitri alebo Lissa a Christian?
Rose a Dimitri. (Je vôbec niekto, kto by odpovedal tým opačným?) Rose a Dimitri majú v priebehu šiestich kníh krásny vzťah plný silných momentov, aký som doteraz v žiadnej YA knihe ešte nevidela. 

17. Ak by si mohla byť niektorou postavou, ktorá by si bola?
Ohohó, ako som sa už vyjadrila v inom kontexte, s Abem by bola sranda.

18. O ktorom hercovi/herečke si myslíš, že najviac pasuje na svoju rolu vo filme?
Filmová Rose akoby z knihy vypadla. Keď som ju prvý krát počula prehovoriť, trochu som na stoličke nadskočila, ale inak - wow.

19. Nejaké otázky, na ktoré by ste sa chceli opýtať Richelle?
Ak si prečítate po šiestej znovu prvú časť, zistíte, že sú v nej naznačené všetky dejové línie, ktoré sa v ďalších dieloch rozbehnú - okrem Adriana. Vždy ma zaujímalo, či to bol zámer, alebo sa tam ten darebák proste priplichtil.

20. Prečítaš si aj sériu Bloodlines?
Akokoľvek Upírsku akadémiu milujem, s Bloodlines som sekla po tretej časti. UA je skvelá, svieža, nabitá dejom a akciou... Bloodlines sú pre mňa meh. Veľa kecov o ničom. Romantika bez štipky iskry. Sydney z Kalifornie, ktorá nemá nič spoločné so Sydney z Ruska. Adrianove hlášky zredukované na Adrianovu hlášku (jednu za knihu, ak mám šťastie). Rozhodnutie rozdeliť štvrtú časť na dva uhly pohľadu bola posledná kvapka, aby som Bloodlines zavrela. A spravila čo? Šla si znovu prečítať UA.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates