Ramblingový týždenník (6) - Superveveričiak zasahuje!  

Posted in

Interná informácia: pôvodný názov znel Superveveričiak v akcii. Ale nedávno som prezerala, akými slovami sa mi ľudia pregooglujú na blog a ak si chce niekto kúpiť zlacnenú superveveričku... nechcem o tom vedieť.

KNIHA VO SVETLE REFLEKTOROV
Normálne by to malo fungovať tak, že čím ste starší, tým vyspelejšie knihy čítate, ALE NIE. Predstavujem moju momentálne najlepšiu knihu tohto roka.

Flóru a Odyseusa by som zaručene minula, keby kniha minulý mesiac nevyhrala strašne slávnu vec zvanú Newbery Medal za najlepšiu detskú knihu roka. Ostatné z užšieho výberu som nečítala, ale nepochybujem, že popri TOMTO proste nemali šancu.

Flóra je desaťročné dievčatko, ktoré žije s rozvedenou matkou. Matka má vlastné záujmy a Flóra má pocit, že viac času než jej venuje aj chodbovej lampe. Čiže Flóra reaguje svojsky: zahĺbi sa do superhrdinských komiksov.

A potom si jedného dňa susedia kúpia vysávač, ktorý sa mierne vymkne z rúk, vybehne do záhrady a tam povysáva veveričku - respektíve veveričiaka. A veveričiak to nie len že prežije, ale získa superhrdinské schopnosti: nadľudskú nadveveričiu silu a dar písať poéziu. Odyseus a Flóra, superveveričiak a jeho "sidekick", vyrážajú do boji proti ich najväčšiemu nepriateľovi...

...a oh môj bože. Máte doma desaťročné dieťa? Dobre, tvárte sa, že to idete kúpiť jemu a kúpte si to pre seba. Lebo ja som pri tom skoro umrela. Priemerne na každej tretej stránke.


Ani neviem, odkiaľ mám začať. Autorkin štýl? Čarovný. Celá kniha je na vás vychŕlená na jeden nádych - v podstate som Flóru a Odyseusa otvorila len zo zvedavosti... a skončila o jednej v noci. A nedokážem opísať, aká nádherne uletená táto kniha je. Deti ocenia magický príbeh a krásne ilustrácie - vy oceníte zabijacký humor, bizarné situácie a fenomenálny nápad :D Takže...

...stane sa Odyseus skutočným veveričím superhrdinom?
...odhalí a porazí svojho najväčšieho nepriateľa?
...napíše o tom všetkom básne?

Dajte na moje slová - naozaj, naozaj zatvorte oči pred tým, že ste dospelý, a risknite to s týmto skvostom.

SPÄŤ K (NEPREČÍTANÝM) KNIHÁM

URČITE SI PREČÍTAM
A Death-Struck Year vychádza 4. marca a má niekoľko predností, pre ktoré mi neunikne - stand-alone, rok 1918, nemocničné prostredie a epidémiu španielskej chrípky.

Čo kniha sľubuje: hrdinku, ktorá počas spomenutej pandémie odíde zo školy a pridá sa k Červenému krížu. Vypäté situácie a "Edmund, a handsome medical student". 
Čo očakávam: Neviem, kedy sa stalo, že som sa tak namotala na obdobie okolo prvej svetovej vojny (Lisa T. Bergren, si to ty?), ale začínam byť ním slušne fascinovaná. Umierajúce konvencie devätnásteho storočia, nové videnie sveta, nové vynálezy, sociálne prevraty... španielska chrípka a dráma o sestričke v zázemí počas vojny! Čiže... atmosféra. Očakávam atmosféru!


VYTÚŽENÉ POKRAČOVANIE
Na Love Reborn som čakala tak dlho, že kniha dokonca medzičasom zmenila názov. Ak toto nie je láska, tak neviem. 

Čo kniha sľubuje: vyriešenie toho, ako môže ústredný párik v šťastí dožiť, ak majú hrdinovia len jednu dušu, ktorú si medzi sebou nedopatrením posledné dve knihy vymieňajú.
Čo očakávam: bohužiaľ, ľúbostný trojuholník, ktorý sa objavil v druhej časti. Ale zmierim sa s ním. Pretože autorka má talent vytvoriť veľmi pochmúrnu atmosféru, má niekoľko skvelých nápadov a celá séria je menej romantická a viac dejová, ako by sa na základe prvej časti (-recenzia-) zdalo. A čo ešte čakám? Ako dokelu vyriešia to, čo kniha sľubuje!




FYZICKÁ STRÁNKA VECI
Beznádejná od Colleen Hooverovej leží hneď vedľa mňa. Respektíve už otvorená na nejakej tej malej strane, keďže tento príspevok som založila asi pred týždňom a odvtedy už začala čítať.

Čo kniha sľubuje: hrdinka začne chodiť do školy ako sedemnásťročná a majú ju radi len samí skrachovanci. A pekný Holden, s ktorým má spoločnú minulosť.
Čo sa modlím: prosím, žiadne ďalšie Pushing the Limits! Prosím, aby boli utrpenia rozbitej duše znesiteľné, aby bola romantika romantická, aby sa postavy nesprávali ako melodramatické bábky a aby to bolo dobre napísané. Verím v Colleen Hooverovú, že aspoň niečo z toho dostanem.



CITÁT NA ZÁVER
Chvíľu som zvažovala, či namiesto "citátu" nepoužiť anotáciu k tretej časti (vážne, choďte si ju prečítať, aj keď ste o sérií nikdy nepočuli), ale nakoniec som vybrala rozhovor medzi dvanásťročnou Stephanie a mágom Skulduggerym, ktorí práve veľmi "decentným" spôsobom unikli bande upírov - Stephanie skočila zo strechy a na zem prepadla cez strom. Upírov striasli a Skulduggery ju vezie domov.

"Nebolí ťa niečo? Nie si zranená?"
"Nie, len pár modrín. Som v pohode, fakt. Nemusíš sa báť."
"Stephanie, skočila si zo strechy."
"Áno, ale tie vetvy ma spomalili. Všetky do jednej."
"Aké to bolo?"
"Od vankúšov to malo dosť ďaleko."
"Mohla si sa zabiť."
"Ale nezabila."
"Ale mohla."
"Ale nezabila."
"Nepopieram, že v niečom pravdu máš, ale stále si sa mohla. Už som raz blízkeho priateľa stratil a nechcem to zažiť znovu."
Pozrela sa naňho. "Znamená to, že by ťa veľmi hnevalo, keby som zomrela?"
"Veľmi je trochu silné slovo..."
"No ale ak ma naučíš čarovať, možno si nabudúce tak neublížim."
"Vravela si, že si v pohode."
"Šibe ti? Skočila som zo strechy - samozrejme, že nie som v pohode."
"Stephanie..."
"Áno, Skulduggery?"
"Niekedy si vážne otravná."

HLÁSENIE NA ZÁVER
Čítate série? Ja čítam. Ale keď máte medzi dvoma dielmi dvojročnú prestávku...

Blog SOS - série, obsahy, spoilery je prvá pomoc pre všetkých nešťastníkov stratených v dlhých sériach. Idete čítať tretí diel a za ten svet si nemôžete spomenúť, ako skončil druhý? Voilà, SOS a sekcia "Ako to končí?" na konci každého príspevku sú vám k dispozícií.

Existujeme tri dni a počet spracovaných kníh nie je veľký, preto virtuálne vybozkávame každého, kto má časť a chuť nám pomôcť. Základné informácie nájdete na stránke - napíšte nám na redakcia.sos@gmail.com alebo do správ na SOS Facebooku. Tešíme sa na vás - či už ako na prispievateľov, alebo čitateľov :)


POTEŠENIE NA ZÁVER!
Vyhrala som ocenenie v hlasovaní našej malej slovenskej blogosféry o Najlepších blogerov 2013! A musím sa priznať, že som tento rok vôbec nič nečakala (nie som si istá, či tých recenzií bolo minulý rok vôbec dvojciferne), čiže ma veľmi prekvapilo a potešilo, že na mňa nezabúdate :)

Tiež sa nezabudnite zájsť pozrieť na niektorý z blogov organizátoriek, ktoré si dali hromadu roboty Ocenenia pripraviť a navštívte ostatné ocenené blogy.

Ja ďakujem ♥

This entry was posted on sobota, februára 15, 2014 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

5 komentárov

Superveverka? Bože, už jen ta představa mě rozesmává. :D Fakt doufám, že se mi ta knížka jednou dostane do ruky. :D
A ten citát? Skvělé! :D Vážně se musím podívat aspoň na ten první díl! :D :)
SOS - opravdu moc dobrý nápad! Určitě se mi to bude jednou hodit, u některých YA knih mívám totiž děsný bordel v postavách, tak budu mít takhle aspoň přehled. :)
K výhře samozřejmě moc gratuluji, rozhodně jsi si to zasloužila! :)

A Death-Struck Year, mě vyloženě zaujalo. Trochu mě ale vyděsilo jedno z hodnocení na GR zmiňující "Most of the beginning Cleo is in school doing nothing..."

K ocenění gratuluju. Podle mě je zasloužený :) Kvalita dá kvantitě vždycky na frak.

Zaujaly mě vlastně všechny knihy zmíněné v článku, ale superveverka nejvíc. Stále se snažím předstírat, že mi není 20, a tahle knížka by mi to mohla ulehčit :D

Jinak to SOS je neskutečně super nápad!

Flora & Ulysses znie veľmi zaujímavo.:)
Ten citát zo SP mi pripomína, že vždy, keď dočítam tvoj článok, mám chuť sa pustiť do jednotky!:D Raz to aj urobím.:D
Hádam sa ti tá Beznádejná bude páčiť.... hm... aspoň niektorý z bodov by to malo spĺňať hádam.:D
SOS je úplne úžasná záležitosť, tlieskam vám! Čitateľom budem rozhodne a dúfam, že raz prispejem aj obsahom...:D
No a na záver gratulujem k výhre, zaslúžiš si ju.:)

Kristie & Myanmar - kašlite na vek a ak sa usmievate už len nad tým nápadom, nemáte nad čím váhať :D Mne to bolo podstrčené, že či nechcem niečo na zasmiatie, otvorila som prvú stranu a potom hodinu robila "Nieeeeeeee" a *rehoooot* :D

Chceli by sme SOS samozrejme rozšíriť aj mimo YA, ale momentálne sme začali tým, čo sa nám robilo najľahšie... verím v žiarivú budúcnosť toho projektu :)

Dasha - videla som to review a dúfam, že to nebude také strašné. Povzbudzuje ma to hodnotenie 4.15 :)

Neliss - teraz som za 24 hodín prečítala zo Skulduggeryho dve časti a ak už to nie je znamenie, že je to návyková séria (na ktorú by si si mala hneď navyknúť prvým dielom), tak neviem... :D Vidím to tak, že dorazím rýchlo aj ostatné, lebo sa to rozbehlo úplne úžasným smerom a jednoznačne odporúčam :)
Beznádejnú som tak trochu hlbšie načala včera večer - prečítala som asi len 30 strán, ale celkom sa to dá - hlavne hrdinka je zatiaľ celkom fajn. Takže zatiaľ to vychádza. Uf :D

A ďakujem samozrejme za gratulácie :) Ani neviete, ako ma teší (teší je také oficiálne slovo, predstavte si za ním mňa pred obrazovkou s tvárou ako dojaté maslo), že mám takých čitateľov, čo nie len zahlasujú, ale ešte aj prídu a napíšu komentár :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...