7. 5. 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (apríl 2014)


Reťazovka, ktorá sa každý mesiac bude obmieňať? Sem s tým. 
ADD YOURS - viac info u Judit.

Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam:
Momentálne by som si od Sarah J. Maas prečítala aj inštrukcie k praniu ponožiek. Ale ak bude trojka Throne of Glass zlá, budem čítať telefónne zoznamy už len od Johna Greena.

Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem:
Moja "nenávisť" k autorom spočíva väčšinou vo veciach ako "som zelená od závisti, že je taký dokonalý autor" alebo "nemohol by prestať spávať, aby mal viac času na písanie ďalšej knihy?" Buď autorov milujem, alebo tvrdošijne ignorujem, asi nič medzi tým... ale ak to môžem zvrtnúť na "autor, ktorý je taký zlý, až ho milujem", tak Lisa Tawn Bergren je môj miláčik :3 Zakazujem vám ju čítať.

Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespala:
Hmm... chceli by ste ich abecedne?
Bez srandy, je ich veľa. Odkedy vládnem magickej kombinácii Kindle & Kreditka & Konečne dospelá, môžem si dovoliť objaviť viac, kúpiť viac a keďže najčastejšie čítam práve v noci... stačí naďabiť na niečo, čo ma nepustí až do rána.

Naposledy som vôbec nespala kvôli povinnej literatúre do školy, ale vy o tom nechcete počuť a ja sa na to veľmi úpenlivo snažím zabudnúť. Takže sa vrátim k malebným spomienkam na Crown of Midnight od Sarah J. Maas.

Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky:
...rozmýšľam, či je bezpečné sa priznávať, že som ešte stále neprečítala Výnimočnú O:)

Postava, ktorá mi zlomila srdce:
Maddie z Code Name Verity, čo je kniha tiež známa ako "srdcolam, ktorý majú všetci pod nosom a starostlivo ignorujú", pretože vám nikto nepovie, aké veľmi srdcervúce to v druhej polovici je, LEBO SPOILER.

Poznámka - napísať článok a všetkých vás presvedčiť. Aby som mala na GR len štyroch priateľov, čo Verity čítali... nie, tak toto nie.

Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných:


Hrdinka, ktorá ma sklamala:
Sydney z Bloodlines bolo také veľké sklamanie, že som tú sériu prestala po treťom diele čítať. Kto si a čo si spravila so Sydney z Upírskej akadémie? T_T

Knižný pár, ktorý nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!
Myslela som si, že toto bude problém, ale našla som taký párik veľmi rýchlo - Simon Snow a Baz. Ak ste čítali Fangirl, neverím, že so mnou nesúhlasíte :D

Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?
Vo všeobecnosti by som skôr obličky dávala, aby niektoré adaptácie nevznikali... ale ok. Spomenula som Code Name Verity. To by bolo dokonalé.

Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok:
Pozrela som sa na ASOIAF Wikiu, či moja najobľúbenejšia postava ešte žije. Neľutujem ničoho.

4 komentáre:

  1. Throne of Glass už putuje ke mně domů a jsem upřímně zvědavá, co na to řeknu, až to jednou přelouskám. :D Mám v plánu se na to vrhnout v létě, uvidíme, jak dlouho mi to s mojí angličtinou bude trvat přečíst. :D :)
    Výnimočnú si vážně přečti, podle mě se ti ta knížka bude líbit. :)
    Na Code Name Verity se chystám! :D Jen si nejsem jistá, jestli mám dostatečně dobrou angličtinu, abych si to mohla vychutnat. Ale kvůli tvé chvále mám v plánu si to určitě jednou přečíst. :)
    S párem Simon Snow a Baz souhlasím! :D Podle toho, jak je zobrazila Cath, se k sobě vážně hodí. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já začínám mít pocit, že autor, od kterého bych přečetla i telefonní seznam, jsi ty :)
    Ale z těch knižních to bude asi Richelle Mead. Právě vím, že její další knihy nejsou jako VA, ale mě všechny tak trestuhodně baví... Moje guilty pleasure se vším všudy. A pak asi Rick Riordan. Nebaví mě knižní videa, na jeho 50 minut dlouhé povídání jsem se koukla už třikrát. A nikdo se na něj nechce kouknout, protože má 50 minut, takže nikdo nechápe moje poznámky jako "bring hot dogs!" a "could your hair get even any longer? yes it could." či "my history teacher spoke monotone 'turn-in-your-home-work ex-ter-mi-na-te'". Ehm. To jsem odběhla.
    Výjimečnou si přečti!
    Když jsem přemýšlela nad odpověďmi na otázky, Verity jsem dala úplně na stejné místo. Pořád se snažím přesvědčit lidi, aby si to přečetli, a furt nic, protože nejde říct ten spoiler, achjo...
    Zato na pár jsem nemohla přijít, ale s tím tvým naprosto souhlasím! :D
    A co se týče ASOIF, tak tam už mám tolik spoilerů, že jsem si jich taky pár našla. Třeba ten ze třetí knihy. Taky nelituju :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ha! Je pravda, že od objevení magický kombinace kindle a kreditky jsem i já zažila pár bezesných nocí ;)

    Throne of Glass vychvaluješ docela často, ale stále jsem ve fázi odhodlávání pustit se do prvního dílu - šest částí (nedopsaných, samozřejmě), kde ta první je očividně ztělesněním všeho, co nesnáším? Uh... Ale láká mě to!

    A víš ty co? Já bych si i Code Name Verity přečetla... někdy ;) Ale při recenzi na Rose Under Fire jsi mi doporučila spíš tu... Navazujou na sebe? Jsou v jedný spoilery ohledně tý druhý? Pokud se mi bude líbit jedna, chtěla bych si přečíst i tu druhou, tak mě zajímá, jestli je vlastně nutný dodržovat chronologii série.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ide sa odpovedať! Dúfam, že si nemyslíte, že vás ignorujem... nemala som počítač -_-

    Kristie - ach jaj, bojím bojím, že sa ti nebude ToG páčiť :D Síce ak bude... aby si potom rýchlo nezhltla aj dvojku :D Lebo ak sa ti bude páčiť, garantujem, že to bude povinná jazda :D
    Simon Snow a Baz - všetci, čo v tej knihe preskakovali tie úryvky, nevedia, o aký skvelý párik prichádzajú :3

    Freckles - ja by som zase kľudne čítala telefónne zoznamy od teba :D Rick Riordan je môj veľký dlh YA knihám -_- Neverím, že som ho ešte nečítala (mala som ho dať hneď vedľa tej Výnimočnej). Mám pocit, že až raz začnem, zhltnem to všetko naraz, a keď si predstavím to more času, čo to zaberie... :D
    Verila by si inak, že si jediný môj GR priateľ, kto čítal Rose Under Fire? Neuveriteľné. Pohoršujúce! :D Dúfam, že u seba máš viac :D
    Najväčšie spoilerište na ASOIAF je bezpochyby tumblr, a ja som na tumblri pečená varená... takže už tiež viem všeličo -_- Snažím sa vyhýbať sa im, ale motivuje ma do čítania, že môj favorit na jednu kráľovskú korunu je ešte stále nažive :D

    Dasha - mám z odporúčania Throne of Glass napoly hrôzu, napoly mániu... :D Najradšej by som to totiž neodporúčala nikomu, lebo mám pocit, že ľudia budú len sklamaní - tá jednotka je ozaj taká pol na pol, že ľudia to buď milujú, alebo sa im to zdá nekonečne nudné. Takže, s mierou :D Ale môžem vrelo odporučiť tú Code Name Verity, prípadne aj Rose. Nadväzujú na seba asi tak, že Verity píše vo väzení o službe v RAF, kde mala kamarátku Maddie - Verity si akože spomína na minulosť. V RAF slúži aj Rose, a Rose tiež pozná Maddie, ale nepozná Verity. V tomto má Rose (ako kniha) takú malú chybu, že má veľmi natiahnutý úvod, pretože je to taký akoby fanservis, že najprv čítaš Code Name Verity, kde sa na tie dni v RAF iba spomína, a potom v Rose Under Fire dostaneš RAF priamo z miesta činu, takže už poznáš a tie osoby a zostáva už len pišťať že jeeeeej :D Ak budeš čítať ako prvú Rose, je možné, že ti pri čítaní Verity dôjdu niektoré veci skôr ako ich autorka odhalí, ale že by tam bol vyslovene spoiler ako päsť na oko, to nie :)

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates