24. 5. 2014

ADD YOURS: Knižná edícia (máj 2014)

Májové otázky o autoroch, knihách, čítaní a blogovaní vám prináša...
ADD YOURS - viac info u Judit.

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy:
Oh, vy ešte nepoznáte Dereka Landyho, že. Dobre. Spoznajte. Ale nezačínajte čítať večer. A ROZHODNE nemajte pripravené ďalšie diely série Skulduggery Pleasant.

Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE:
Lisa Schroeder. Je pravda, že som ešte nečítala jej MG knihy, takže v zálohe stále niečo je... :D Ale Lisa Schroeder píše tak úžasne, že každú jej YA knihu bez váhania zhltnem v momente, ako ju objavím, a potom musím rok a pol čakať na ďalšiu.

Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo:
...hm, aktuálne napríklad Sea of Tranquility (Moře klidu). Pushing the Limits? Beznádejná? Ok, vidím tú príťažlivosť, aj keď sa u mňa minula s účinkom. Ale Sea of Tranqulity? Skôr sa mi zdá, že mala len šťastie vyjsť v pravý čas.

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom:
The Fault in Our Stars, Na vine sú hviezdy v angličtine... s podpisom Johna Greena.


Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu:
Budem nudná a vytasím s Throne of Glass, pretože som tou sériou v posledných týždňoch nezdravo zaujatá (žmurk žmurk ↑) a momentálne nechcem čítať knihy o nikom inom, než o postavách z nej. Viem, že Yrene už dostala jednu novelku, ale nemohla by ďalšiu? Niekedy... čo najskôr?

Postava, ktorú z celej duše nenávidím:
Nenávidíte Umbridgeovú? Pfr. Zoznámte sa s Rowenou z Fever.

Hrdina, ktorý si môže dovoliť nevyzerať perfektne:
Mužské postavy sú v knihách pre dievčatá večne opísané tak, že aj keď je vlastne chalan nepekný, vždy je neuveriteľne príťažlivý... ale Levi z Fangirl je ak nie rovno škaredý, tak minimálne divný a nezaujímavý. Až kým ho nespoznáte. Veľké plus pre autorku za veľký kopanec do zadku, ktorý všetkým dokonalým hrdinom a láske na prvý pohľad uštedrila.

Hrdinka, ktorú obdivujem:
Sansa Stark! Sansa je pre mňa TOP hrdinkou A Song of Ice and Fire série, pretože prešla úžasným vývojom a nakoniec všetkým nakope prdel.

Najlepší nie hlavný knižný pár:
Opäť budem nudná a poviem (spoiler z Mesta sklaMagnus a Alec z Nástrojov smrteľníkov, pretože sú jeden z mála vedľajších knižných párov, ktorým je v knihách venovaný skutočný priestor. Kedy som sa do nich zamilovala? Keď ma v tejto extra scéne presvedčili, že to medzi nimi iskrí viac ako medzi medzi Jaceom a Clary.

HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?
Eeeeh no eeeeh akoby eeeh som to eeeeeh no takže *škvrrrk* eeeeh *škvrrrk* klasická.

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Musíme sa porozprávať o tom, čo je to spoiler. Pretože ak máte utkvelú predstavu, že spoiler je všetko, čo je v knihe za tridsiatou, päťdesiatou, stou stranou... tak áno, používam spoilery. BU!

Sú veci, ktoré o knihe v recenzii musíte vedieť, a tie nie vždy spadnú pod nejaký stranový limit. Katniss sa dostane do arény - kniha bude z veľkej časti o prežití v aréne.

Potom sú veci, ktoré by ste vedieť nemuseli, ale pomôžu vám utvoriť si o knihe dojem. Aby Katniss prežila, musí sa spojiť s Peetom - kniha bude asi aj o vzťahu.

A potom sú veci, ktoré vedieť nesmiete: Rue zomrie.
A ja vám to nepokazím tým, že by som vám ich povedala.

11 komentárov:

  1. Musím říct, že TFiOS je naprosto úžasná kniha. Před ní jsem četla Allegiant a probrečela jsem asi dvě hodiny. A pak jsem se pustila do Hvězd. Upřímně, blbej nápad. Doteď to mám doma na talíři. Že furt jenom bečím....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :D :D Ja som síce neplakala a Allegiant som ešte nečítala (ale po skúškach bude maratóóóón!), ale súhlasím, že je to dobrá kniha :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To TFiOS! Závisť najväčšia.:D Sea of Tranquility ma tiež nenadchlo.:D Ale PtL a Hopeless hej takže, eh...:D
    Inak s tými videorecenziami to je top odpoveď.:D A plne sa s ňou stotožňujem.:D
    Celkovo super článok.:):D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Chystáš nějaký projekt k Throne of Glass? :D To abych se do toho prvního dílu pustila co nejdřív, co? :D :)
    Skulduggery Pleasant má na konci nějaký velký cliffhanger? Šmarjá, co budu dělat, když doma nemám další díl? :D
    Moře klidu jsem nečetla a nějak mě to ani neláká. A teď už vůbec ne. :D
    Podepsané Hvězdy nám nepřály závidím. :)
    Co se týče spoilerů - vadí mi ty, které jsou pro příběh zásadní a vadí mi hlavně v tom případě, když to nikde není označeno jako spoiler, já si to přečtu a až po přečtení mi dojde, jak moc velký spoiler to byl. Pokud si přečtu spoiler, který byl řádně označený, tak je to už moje vina, že. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Humm a hmm... zase to Throne of Glass. Já si to asi fakt budu muset přečíst. I kdyby jen proto, aby mě tyhle letmý zmínky tolik nedráždily :D

    Hej, úplně každej The Sea of Tranquility nevychvaluje. Tak se přidám. Psaný je to krásně. Ale obsah o ničem.

    Je Fangirl vážně tak dobrý? Už jsem od autorky četla jednu knihu a její styl se mi docela líbí. Koukám, že si potrpí na tyhle "awkward" hrdiny. Slibný...

    A co se týče spoilerů, tak je zřejmě jedno, jestli někdo napíše mega varování nebo je pečlivě začerní - já jim stejně neodolám a přečtu si je (ano, oba dva tvoje spoilery mám už navždy vrytý do paměti). Asi bych nemohla číst recenze od někoho, kdo je používá, i když je řádně značí.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jééé, tamto s Mestom skla bol ale krásny spoiler (ale neobviňujem, sama som si povedala, že ho chcem vedieť :D)! Prečítala som si celú ukážku a chcem celú knihu - teda, ak tak majú podobné scény dostatok priestoru. :D Resp. to prosto chcem čítať a dočítať, ani neviem, prečo som Nástroje smrteľníkov ešte nedorazila. :D Musím! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neliss - v pohode, stále vravím, že je lepšie, keď sa mne kniha nepáči a iným áno, ako naopak :D

    Kristie - joooooop, niečo sa chystá :D Nebude to také veľké rozsahom, ale bude to veľké obsahom. Malo to vypuknúť tento týždeň, ale mám pri tom spolupracovníka a musíme sa skoordinovať, takže možno to ešte trochu počká... ale bude to (dúfam) posledný kliniec do rozhodnutia, aby sa o to ľudia začali zaujímať :D
    Skulduggery má na konci trojky taký bombový, že som hneď začala čítať štvorku :D Len tak, niekedy o desiatej večer som dočítala trojku a potom do rána čítala štvorku :D Ktorá má tiež cliffhanger, ale už sa bolo treba aj trochu vyspať :D Mám to ako TOP 1 prioritu po štátniciach :D
    Mne tie spoilery vadia hlavne na GR, v komentároch sa hocikto rozpráva o hocičom, alebo hneď na úvod recenzie napíše koniec predchádzajúceho dielu... uuuuuh! -_-

    Dasha - už strašne dlho sa na Fangirl snažím napísať recenziu, ale páčilo sa mi to tak veľmi, že sa vždy nejako zamotám do vlastných slov a musím prestať :D Asi to bude chcieť nejaký radikálny prístup... takže čakám na záblesk inšpirácie :D Keď sa ti páčila od autorky už iná kniha, tak nie je dôvod na obavy. Obyčajne je to na GR tak, že sa ľuďom od nej buď páči všetko, alebo nič :)
    Stále verím, že recenzia sa dá napísať aj bez spoilerov, takže sa ich snažím vynechať úplne... lebo presne, láka to :D Aj ja si poviem, že to predsa nemôže byť také veľké alebo dôležité... a potom, hups :D

    Dada - takéto dlhé už bohužiaľ nie, ale stále je tam tá chémia :3 A teda od štvorky úplne kašlem na nejakú Clary a jej problémy, pretože proste... najlepší vzťah tej série sú oni dvaja :D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Souhlasím naprosto s tím, že Sansa ušla obrovský krok kupředu.
    Závidím podepsané Hvězdy nám nepřály :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Páči sa mi na ASOIAF, že je v nej kopu postáv, ktoré vyzerali ako krovie tým dôležitejším... a čoraz viac tých dôležitejších umiera a tie vedľajšie sa ukazujú ako úplne skvelé a zaujímavé. Čiže yay Sansa! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Och nesmierni ti závidím tú TFIOS knihu s podpisom .. :D
    Mimochodom , rozbieham nový blog tak ak niekedy náhodou bude čas → http://addicted-to-read.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Mala som na ňu šťastie, je to prvé vydanie. Kto si ho predobjednal, dostal podpísanú knihu :) A ďakujem za odkaz, som odteraz tvoj prvý follower na Bloglovine :D

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates