20. 8. 2014

Blíži sa najnadupanejšia jeseň od... od odjakživa

Pred začiatkom každého ročného obdobia sa vždy pozriem, či nemám v TBR niečo, o čom by som mohla napísať článok. Ako často tu také články vidíte? Ó, áno. Presne tak.

Obyčajne sa pozriem na moju GR poličku a pri polovici skonštatujem, že ak to budem čítať, bude to len zo zvedavosti. Keď som sa tam pozrela teraz... no, uvidíte. 

HISTORICKÁ FIKCIA 
Black Dove, White Raven
Jesenný maratón pre mňa začína 28 augusta, kedy vychádza táto kráska. Ktorá krásne zapadne do mojej zbierky k Verity a Rose.

Čo kniha sľubuje: AFRIKU. PILOTKY. VOJNU. EMÓCIE. Rhoda sa po smrti svojej najlepšej kamarátky presťahuje so svojou dcérou a kamarátkiným synom do Etiópie, kde vo vzduchu visí politické napätie v predvečer talianskej invázie.
Čo očakávam: AFRIKU. PILOTKY. VOJNU. EMÓCIE. Prvá kniha Elizabeth Wein - pilotka padne na zem v nepriateľskej krajine - ZLOMENÉ SRDCIA. Druhá kniha Elizabeth Wein - pilotku v nepriateľskej krajine zatvoria do pracovného tábora - ZLOMENÉ ZLOMENÉ SRDCIA. Absolúte nepotrebujem vedieť, o čom tá kniha bude, len že to písala Elizabeth Wein, hrdinka je pilotka a... už ten vzorec k zlomeným srdciam nájdete. 

CONTEMPORARY
The Secret Sky: A Novel of Forbidden Love in Afghanistan
Nemôžem sa až tak sťažovať, že Američania píšu knihy zasadené v Amerike, ale ŽERIEM, keď nájdem niečo z iného kúta sveta. Tadá, Afganistan.

Čo kniha sľubuje: Lásku v časoch Talibanu.
Čo očakávam: na zamilované pohľady samy o sebe ma kniha nenalákala, ale... ale Afganistan. A vysoké hodnotenia na Goodreads. Dúfam v trochu nádychu kultúry, netradičné prostredie a samozrejme zaujímavé postavy. Modlím sa, aby sa to nezvrhlo v klasickú nudu, kde je cudzie prostredie spomenuté len v anotácii.




Diamonds in the Rough
Málokedy čítam contemporary série. Ak už, tak obyčajne po prvom diele seknem, lebo hrdinovia sa na konci dajú dohromady a dvojka buď buď o niekom inom, alebo ma čaká náramná dráma o tom, ako sa hrdinovia rozídu a potom to 300 strán ľutujú, lebo ich život jeden bez druhého nemá zmysel. Jedna zo svetlých výnimiek?

Čo kniha sľubuje: pokračovanie príhod sestier Diamantových (-recenzia-), ktoré sa po vzrušujúcich... hmm... troch dňoch, ktoré prvá kniha opísala, chystajú do luxusnej školy plnej namyslených zbohatlíkov.
Čo očakávam: každé klišé o strednej škole, na aké si dokážete spomenúť. Čo sa to so mnou stalo, že sa na to teším.
Prvá kniha ma však bavila presne preto - že to bol váš úplne typický, sladký, debutový cukrík, ktorý bol však dobre napísaný a nostalgicky mi pripomenul staré časy.

Dám ti aj slnko
Jandy Nelson bola jedna z prvých autoriek, ktoré som po vstupe do YA sveta zaregistrovala (úprimne, nebolo to s 5 a pol známymi contemporary knihami ťažké), ale ako to už býva... ehm...

Čo kniha sľubuje: Noah (chlapec) a Jude (dievča) sú veľmi rozdielne dvojčatá - on je utiahnutý, ona žije naplno. A potom sa NIEČO stane a každý z nich z toho videl iba jednu stranu.
Čo očakávam: slávnu Jandy Nelson! Dúfam vo vážnejší a taký akoby "zaoblenejší" príbeh, ktorý sa nebude sústrediť len na lásku, ale aj na kamarátske, rodinné a súrodenecké vzťahy... kde proste romantika nebude alfou a omegou, ale len spestrením. A keď už to bude vychádzať aj v slovenčine, som dvojnásobne zvedavá.


SCI-FI BETH REVIS
The Body Electric
Správy o The Body Electric prišli po roku a pol bez polky slova tak rýchlo, že BookDepository sa ešte nestihlo spamätať a zaradiť ju do ponuky.

Čo kniha sľubuje: Ella dokáže vďaka technologickej vychytávke vstupovať ľudom do snov, vďaka čomu skončí ako vládny špión v skupine rebelov. Nie, nestarám sa o to, aká slabá je to anotácia, leboooo...
Čo očakávam: TO NAPÍSALA BETH REVIS! Ja a VŠETKY knihy Beth Revis máme veľmi priamočiary vzťah: chytiť knihu - nepustiť knihu - dočítať knihu. Úplne čokoľvek tam na mňa čaká, chystám sa na svižnú, napínavú a pohlcujúcu jazdu.




FANTASY
Heir of Fire
Fangirl time (viď: Trón zo skla v slovenčine).

Čo kniha sľubuje: Celaenu v hre o záchranu sveta, mágiu, víly, čarodejnice. Kto čítal Korunu z temnoty, radostne zapradie pri tom poslednom.
Čo očakávam: epický príbeh, ktorý chytím a nepustím. Úžasnú atmosféru, skvelé zvraty, premyslený dej... oh, my. Autorka na konci poslednej knihy poslala hrdinov všetkými smermi, takže sa môžeme "tešiť" na viac uhlov pohľadu, ale momentálne tejto sérii tak verím, že sa toho vôbec nebojím.






Clariel
Abhorsenov, tretí diel v sérii Staré kráľovstvo, som čítala v roku 2010. A už vtedy sa hovorilo "onedlho vychádza Clariel, OMG onedlho vychádza Clariel!"
Strih do augusta 2014. Ehm.

Čo kniha sľubuje: šestnásťročná Clariel žije 600 rokov pred udalosťami Sabriel v Belisaere a nepáči sa jej tam. Vtom sa ale v meste objavia voľnomagické tvory a... je to drak, čo na obálke vidím?
Čo očakávam: fantasy v najfantasy slova zmysle. Keď sa o pár dní dozviete viac o Sabriel, pochopíte. Nixov magický systém je úplne dokonalý, jeho fantasy svety sú originálne, hrdinky perfektne napísané... a ľudia... drak!



Snow Like Ashes
Jediná fantasy, pri ktorej nejdem na istotu, ale na zbožné dúfanie, že to bude stáť za to.

Čo kniha sľubuje: šestnásťročné dievča zachráni svet, pokiaľ nájde náhrdelník, ktorý navráti jej podmanenému kráľovstvu ukradnutú mágiu.
Čo očakávam: V skutočnosti by mi možno táto kniha ušla pomedzi prsty, ale chodím na Pinterest a tak pred pol rokom som objavila túto inšpiratívnu zbierku, ktorú autorka pre príbeh má. Keď som kvôli takému bizarnému dôvodu knihu rozčítala naposledy, spoznala som Throne of Glass. Očakávam, že budem mať šťastie a nájdem napriek hlúpej anotácii niečo podobné :D



STEAMPUNK
Waistcoats & Weaponry
Už by to pre mňa nebolo chladné počasie bez hrejivého rehotu nad Etiketou a špionážou. Po tretie a rozhodne nie naposledy: Gail Carriger.

Čo kniha sľubuje: Sophronia, Dimity, Soap a Lord Felix Mersey sa spolu so Sidheag vydávajú do Škótska a cestou objavia sprisahanie, ktoré môže narobiť problémy celému Londýnu.
Čo očakávam: úplne uletené postavy, nápady, humor a trochu milého červenania sa pri prvom flirtovaní, ktoré na Sophroniu mužská polovica osadenstva skúša. Táto séria je vtipná, originálna, milá a zábavná - v podstate o inom hodnotení ako 4 alebo 5 hviezdičiek nepochybujem.





PARANORMAL
The Retribution of Mara Dyer
Čo kniha sľubuje: záverečnú časť Mary Dyerovej.
Čo očakávam: že to týždeň pred vydaním znova o rok odložia.














Toto je mojich 10 dôvodov, prečo vstať a ísť zistiť, kam som na začiatku leta zahodila školské veci.
A tá vaša kniha, na ktorú sa v jeseni najviac tešíte?

7 komentárov:

  1. Aaaaaaaaaa....! Tak toto je poriadne spríjemnenie jesene :3 A hneď prvá Elizabeth Wein - čím viac mi tá žena láme srdce tým viac tie knihy milujem (a tie postavy). Wait.. to vychadza ked Skulduggery!!! Toho si nespomenula! I'll give you the sun je s ilustraciami - už len to mi stačí. A mara dyer konecne vyjde! tie ostatne knihy su len pripomienkou serii ktore som chcela rozcitat a este som sa k tomu nedostala. no, hadam tu nebolo vela vykricnikov ale toto robi jesen este lepsou

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já doufám, že Code Name Verity se u CooBoo dobře chytí a nakonec vydají ostatní knihy od Elizabeth Wein, protože po tvém básnění o nich si je chci vážně moc přečíst. :D :)
    Kdo by si I'll Give You the Sun nechtěl přečíst poté, jak nadšená z něj byla Judit? :D Upřímně doufám, že kniha nakonec vyjde i v češtině, když CooBoo chystá The Sky is Everywhere. :)
    Na The Body Electric jsem také zvědavá. :)
    Snow Like Ashes mě též zaujalo, i když už si nepamatuji přesně čím. :D
    To já se těším, až vyjde pokračování Etikety a špionáže v češtině, jop. :D :)
    Á, nemyslím si, že vydání Mary se posune. :D Jen by mě dost zajímalo, jak to bude s českým vydáním - jestli k němu dojde nebo jestli si mám knihu sehnat v AJ. :)

    Já sama jsem z podzimních titulů zvědavá třeba na Afterworlds od Scotta Westerfelda, rozhodně se těším na závěr Bohů Olympu, i když asi budu čekat na české vydání, ale možná to nevydržím. :D Zaujal mě i Talon od Julie Kagawa. Zajímám se i o novou knihu od Cat Winters - The Cure for Dreaming a co bych si chtěla pravděpodobně koupit je ta sbírka povídek My True Love Gave to Me. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jéj! Ja sa moc teším, ale že neskutočne teším na Papierové mestá, druhé vydanie Ak zostanem, Eleanor a Park a na neskorú Cooboo knižku Já, košišta! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Elizabeth Wein - vlastně nepotřebuju nic dodávat.
    O Secret sky slyším prvně, tak pak dej vědět :)
    Co se týče Jandy Nelson, jsem beznadějně navnaděná. Jedna má část si chce počkat na český překlad Sky is..., druhá část chce vyslyšet Erika, který mi včera doporučil koupi UK verze (a jakože až pojedu do toho Londýna, tak si prostě musím přinést nějaké knihy, takže nevím, jak to s mým prvním předsevzetím dopadne...)
    Beth Revis - není moje největší oblíbenkyně, ale její knihy mám tendenci přečíst za jeden den. Doufám, že to vyjde česky.
    Já jsem z toho Nixe tak rozpačitá... přečetla jsem asi 5 jeho knížek někdy mezi lety 2006 až 2007 (Úterý z Klíčů jsem četla v lednu 2008, to vím jistě), a nějak mi to vždycky přišlo... divný. Ten svět, ty zvonce, zeď sama o sobě... prostě jsem tomu nepřišla na chuť. Lirael byla bezkonkurenčně nejlepší, ale... Ale. Jen kdybych věděla, jestli mě to nebavilo nebo jsem na to byla ve třinácti moc malá.
    Snow Like Ashes jsem zaregistrovala vysoko na seznamu knih Fall 2014 - asi taky počkám, co řekneš.
    Etiketa - nemůžu se dočkat překladu druhého dílu, už aby to bylo :)
    U Mary jsi to vystihla. Mně osobně docela překvapilo, že jsem dostala email s tím, že už mi fakt poslali Islu. Tak nějak jsem podvědomě čekala, že to zase posunou...
    Super článek, jako vždy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. takže postupne:
    Black Dove, White Raven - dokonalý názov, škoda, že tieto knihy vôbec ale vôbec nie sú pre mňa. ALew ten názov!!!!
    prečiarknuté sci-fi na beth revis :D :D :D :D súhlasím ,že Body electric musí byť super, lebo Beth!!!
    Heir of Fire!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    stále čakám na slovenský preklad Sabriel, takže Clariel je chúďa zabudnutá momentálne
    Etiketa #3 !!!!!!! (a tredične okolo mojich narodiek aby mi zlepšili náladu)
    Mara - strašne si zabila, som sa tu začala rehliť jak sprostá :D
    Ja sa ešte teším na ďalšiu knihu od Katie Alender - Famous last words
    Etiketa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ToG3 bolo super, mne sa nechcelo čakať do septembra, takže som si to prečítala a objednám si to aj s dvojkou z BD, aby som si to mohla prečítať ešte raz. Jááááj, ale ten koniec. Nemám slov. Teraz zase čakať na ďalší diel. Mala som radšej počkať, kým bude všetko vonku. Toto je týranie.
    Snow like ashes má brutálnu obálku a tiež som na to veľmi zvedavá. Zopár ľudí aj písalo, že je to podobné ako ToG, no ja budem rada, ak to bude rovnako dobré. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. nivalia - Skulduggery oh nieee ja som zabudlaaa! :O Výkričníkov nie je nikdy dosť, táto jeseň si to zaslúžiiiii!!!!!! :D

    Kristie - My True Love Gave to Me je dobrá pripomienka, v poslednej dobe na to stále všade narážam a tiež sa teším :D A Bohovia Olympu, och, až mi je ľúto, že ich nemám rozčítaných práve pre to tešenie sa :D

    Aly V. - Eleanor a Park! Ak by som si mala vybrať jednu slovenskú, tak asi táto :D Teším sa na ňu :3

    Freckles - Erik mi takmer zakázal prečítať si Sky is Everywhere inak ako v UK verzii :D S Nixom sa netráp, každý má niečo, čo mu nesadne :) Ďakujem za preposlatie toho mailu, otvárala som ho s takou paranojou, že "oni to posunuli, oni to posunuli a boja sa to oznámiť verejne, takže iba ticho posielajú maily" :D

    Sašenka - teším sa na naše fangirlenie nad Etiketou :3 A konečne aj nad Heir of Fiiiiire!

    Majka - včera som niečo robila pri mojej poličke s knihami, vytiahla som náhodou dvojku, otvorila a zalistovala sa... a obávam sa, že keď mi tá trojka príde, tak najprv zbehne re-read prvých dvoch dielov :D Hrozne sa teším :D Ale potom to čakanie na štvorku... presne chápem to týranie -_-

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates