Ramblingový mesačník (7) - Bezkindlovo & po slovensky  

Posted in

...nechápem, nechápem, tisíckrát nechápem v akom univerze som žila, keď som dokázala túto rubriku viesť týždenne. Skúsime to mesačne? Skúsime to mesačne.

KNIHA MESIACA

Black Heart Blue je taký skrytý poklad že nemáte ani šajn. Vážne.

Cítim sa ako keď som pred rokmi čítala Zakázanú lásku od Tabithy Suzumy - ak nepoznáte anglickú obálku, pozrite sa na ňu. Skromné, smutné, nenápadné... nesiahnete po tom, kým vám to niekto neodporučí. A v podstate môžem pokračovať ďalej - aj Black Heart Blue je britské, šokujúce a o súrodencoch.

Hephzibah a Rebecca sú dvojčatá.
Rebecca je utiahnutá, Hephzibah spoločenská.
Rebecca je škaredá, Hephzibah krásna.
A Rebecca je živá, a Hephzibah mŕtva.

Absolútne netuším, ako vám túto knihu predstaviť tak, aby neznela ako najtuctovejšia vec EVER. Pretože máte dva uhly pohľadu - Rebeccin v prítomnosti, Hephzin v minulosti - ktoré sa vám takmer celú knihu striedajú s tým, že si máte sami poskladať, čo sa vlastne Hephzi stalo.

Nuda, že. ALE! Ale toto je jedna z tých kníh, ktoré na smiešnych 200 stranách vedia zasiahnuť každým slovom. Nemám vám to ako dokázať a nemôžem na vás cez internet použiť násilie, ale verte mi, po 80 stranách som to musela odložiť a ísť rozdýchať. Rebeccine pasáže sú tragicky smutné, Hephzine plné života, ktorý sa rúti do záhuby. Black Heart Blue ľudia, myslite na to. Ešte vám to pripomeniem.

MESAČNÁ CHVASTAČKA
Alias rubrika, ktorú zrejme nenápadne zlúčim s touto, pretože som prestala chvastačku robiť a štve ma to.

Čo nové?

Ani neviem, z čoho mám najväčšiu radosť, pretožeee... Queen of Shadows! Trón zo skla v slovenčine! Sedem minút po polnoci! A Carry On! Íííííííí!





Sedem minút po polnoci je váš tohtomesačný must read. Fakt. Nabehnite do kníhkupectva a tie peniaze za to dajte - je to úžasné, originálne, nádherne-prenádherne ilustrované a ešte aj hrozný doják.






Čo bude môj must read - keďže ten váš som už čítala - bude prekvapivo Kódex Tieňolovcov, pretožeeee... ilustrácie. Hromada ilustrácii, poznámok, textu vpísaného medzi riadky a rôznych iných krás, pri ktorých si poviete jedine WOW.





NA SLOVENSKÚ NÔTU
Tragické nešťastie postihlo minulý mesiac môj svet... zbohom buď, Punťo, môj prvý a doteraz jediný e-reader, tragicky navždy zaseknutý na nekonečnej loading screen.

Čo teda robím? Nečítam. Lebo sakra, zvykla som si vytiahnuť tú čítačku pri každej ceste autobusom, lebo bola ľahká, štíhla a jednoducho ovládateľná... proste všetko, čo papierová kniha nie je. Nič proti vám, krásky. Predsa len som teraz odsúdená jedine na vás.

NOVINKA V PREKLADE

Zase raz jedna z kníh, čo som očakávala ešte pred vydaním v angličtine... a slovenský preklad vyšiel skôr, ako som stihla prečítať originál. 

Čo kniha sľubuje: Vymyslela som si ťa sa zatiaľ tvári ako jedna z tých kníh, ktoré pochopili, že o duševných chorobách sa má rozprávať vážne. Alex má schizofréniu a to je asi tak všetko, čo som potrebovala vedieť.
Čo očakávam: Že stále vysoké priemerné hodnotenie má svoje opodstatnenie. Bojím sa, že to po polovici klasicky uvädne, ale snáď dúfam, že aspoň všetko nevyrieši všemocná láska.




PREKVAPIVO VYTÚŽENÉ POKRAČOVANIE!

Jane Austenová mi prebrala frajera, lebo ako sa hovorí, it grew on me. Prvý diel teda, Jane Austenová bola moja najlepšia kamoška. Možno ste ho postrehli, také sladkoružové čosi, čo sa tvári, že spraví z Jane Austenovej pošahanú pubertiačku, pre ktorú bude všetko cool a omg omg omg.

Prekvapivo, ona je to úplne normálna historická fikcia. Trošku bližšie k dolnej hranici YA ako k niečomu vážnejšiemu, ale to vôbec nevadí - je to skrátka sladké žužu a... no... niekedy potrebujete do života trošku sladkého žužu.

Takže ani neviete ako a to riešenie toho, či si Jenny a Jane budú môcť dovoliť na ples nové šaty a či našijú drobné perličky na sukňu alebo vlečku je celkom prekvapivo zaujímavé. Nie nutne tak, že by z toho bol adept na najlepšiu knihu roka, ale unavenú hlávku po ťažkom dni poteší. Preto hurá na toto pokračovanie. Na obsah aj krásne ilustrácie.



DOMÁCE ZBOŽIE, JUJ!

A posledná vec, na ktorú sa teším už veľmi veľmi dlho - Tanec pre Luciu Frey.

Čo kniha sľubuje: Neteším sa kvôli deju - šestnásťročná Lucia sa vracia po tragických udalostiach vo Francúzsku späť domov na Slovensko, rozhodne sa smutné spomienky prekonať tancom a stretne Lásku s veľkým L - ale preto, že je slovenská kniha, debutová slovenská kniha A EŠTE AJ debutová slovenská kniha od sedemnásťročnej autorky - a vraj je dosť dobrá.
Čo očakávam: Možno pár kiksov a klišé momentov, ale vo všeobecnosti mám pocit, že ľutovať nebudem.

Som zvedavá tak, že by som ju najradšej rozčítala hneď teraz, ale ešte to pár dní musím vydržať. Teším sa a dúfam.


HLÁŠKA MESIACA
V mene môjho mŕtveho Kindla. David Levithan a Every You, Every Me:

Na jej mieste zívala prázdnota. Prázdnota, nie ničota. Ničota by znamenala, že tam nikdy nič nebolo a to nič je tam úplne prirodzené. Totálne vákuum. Ale prázdnota - pri prázdnote viete, čo tam byť má. Prázdnota znamená, že niečo chýba. 

Dovi o pár dní pri nejakej recenzii. Keďže dočasne bez Kindla, na dlhú dobu prvú z rady na papierové knihy v slovenčine.

This entry was posted on štvrtok, novembra 19, 2015 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

6 komentárov

Som rada, že si späť! Snáď ti Ježiško prinesie novú čítačku :) Teším sa na tvoje (papierove) recenzie!
(Už si niekedy odfotila svoju knižnicu? Rada by som sa pozrela!)

Noo... naposledy som fotila pred dvoma rokmi :D http://luu-ya.blogspot.sk/2014/01/kouzelna-knihovnicka-po-dvoch-rokoch.html A odvtedy som narazila na problém v podobe nedostatku miesta, čiže na tej hnedej polici sú vyložené len niektoré knihy a zvyšok je schovaný a ťažko nefotiteľný :D

Black Heart Blue vravíš? No... nechám sa ešte chvíľu presviedčať, ale ak napíšeš recenziu, určite ma presvedčíš, že tomu chcem dať šancu.:D

Fuu, to sú aké skvelé prírastky! Kódex bol prekvapivo super, hoci som od neho nič nečakala... A na Tanec pre Luciu Frey som zvedavá z tých istých dôvodov ako ty, vlastne aj očakávania sú podobné.:D Tak hádam to dobre dopadne.:D

Punťa mi je, samozrejme, veľmi ľúto.:( Musíš si objednať nejakú novú lásku a zatiaľ môžeš... redukovať svoj počet papierových kníh.:D

Haha, co tak koukám, tak na nějakou dobu bude zase všude samá Rowell! Sama bych se do Carry On hned pustila, ale trochu mě děsí recenze, který vesměs tvrdí "Just know that this book is full of teenagers having Feelings and Angst." Takže si musím vytipovat chvíli, kdy budu schopná přežít kombinaci teens+feelings+angst :D

Hmm... všichni pějou takovou chválu na Sedem minút po polnoci (A Monster Calls), že si až říkám, že jsem možná četla jinou knihu, absolutně mě neoslovila. Rozumově jo, ale stylově šla mimo mě. Možná jí ale křivdím, protože jsem ji četla za okolností, který mě nutily, abych knihu neustále odkládala, takže to všechno přerušování mi nijak nepomohlo, abych se dokázala ponořit do děje. Možná jí dám někdy v budoucnu ještě jednu šanci.

Jinak z těch chystaných knih - četla jsem Vymyslela som si ťa (Made You Up) a malý varování - není pravda, že kniha o schizofrenii vypráví vážně. Přímo naopak. A to stále vysoký průměrný hodnocení opravdu má svoje opodstatnění - je to krásně napsaný a drtivá většina čtenářů si neuvědomuje, že není seriózní. Takže je to samý óch a ách, jak je krásně a realisticky popsaná závažná nemoc. Sorry, že tak brblám, ale štve mě to (kdyby to nebylo jasný).

Dasha - začnem od konca, čítala som nedávno jednu knihu o schizofrénii, tam to bolo z toho pohľadu, že hrdinka začala so schizofrenikom chodiť a tak sa nejako sama vzdelávala o čo ide a ako sa to prejavuje... tak možno preto som zvedavá, aké to bude tu. Tých Sedem minút po polnoci som zase ja čítala na jeden nášup, a doslova ešte aj po polnoci, takže možno atmosféra pomohla :D A Carry On bude pre mňa úplne skok do neznáma, mala som rada tie pasáže vo Fangirl, ale recenziám som sa pre istotu úplne vyhla - akurát som zachytila na GR jeden status, že je to ako nabehnúť do Harryho Pottera od päťky :D Som zvedavá, ozaj zvedavá.

Neliss - Black Heart Blue, och, počkaj na tú recenziu, a ja ti na zraz rovno donesiem na požičanie moju papierovú :D Stojí to za to, fakt.
A chudák Punťo... uvidíme, kedy mu kúpim nasledovníka, nemám ešte vybraté nič okrem značky a mena... bude to Dunčo :D

Mmm, to by mi vôbec neprekážalo teda.:D
Dunčo...:DD A hm, idú Vianoce, mohla by si na tom popracovať.:D

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...