4x MINIRECENZIA: edícia One Train Stand  

Posted in ,

Neviem, ako trávite jazdy vlakom vy, ale ja čítam. Obyčajne niečo, čo som mala rozčítané už predtým, ale niekedy po nástupe do vlaku začnem niečo nové - a niekedy (hoci fakt len niekedy) to do vystúpenia aj dočítam. Napríklad?

Rebecca Westcott: Dandelion Clocks
Čím viac o tejto knihe premýšľam, tým viac sa mi páči. Dokonca tak, až som si ju už v duchu premenovala na Púpavové hodinky, lebo ÁNO, tej knihe by slovensky názov pristal.

Hlavná hrdinka Liv má 11 rokov a dve veľké starosti: ešte stále neprepichnuté uši a brata s Aspergom. Isaac je iný a v domácnosti sa mu musí VŠETKO prispôsobovať, či sa to Liv páči alebo nie. Jasné, že má Liv svojho brata rada, ale niekedy ho má skrátka plné zuby.

Jedného dňa sa však všetko zmení: mama Liv vezme dať si tie uši prepichnúť. Dovolí jej viac pozerať televíziu. Daruje jej svoje staré denníky. A keď večer Liv kráča okolo rodičovskej spálne, započuje stadiaľ niečo strašne zvláštne: "Musíme jej to povedať..."

Prečo sa Livin život hrozitánsky zmení si uvedomíte pri čítaní veľmi rýchlo. A rovnako rýchlo sa vám stratia strany medzi číslami 50 a 200, pretože hoci sa Livin život začne rúcať, nedá sa od jej hnevu, smútku a sklamania odtrhnúť. Púpavové hodinky sú kniha pre fanúšikov Obyčajnej tváreŠťastnej sedmičky (-recenzia-) alebo See You At Harry's (-recenzia-): tragické, smutné a istým spôsobom krásne nežné. Nenechajte sa odradiť vekom hlavnej hrdinky, lebo ako hovorím - čím viac času od tejto jazdy vlakom ubehlo, tým viac na jej príbeh myslím.

Michael Grant, Katherine Applegate: Eve & Adam
Predstavte si, že vám pri nehode rozmliaždia nohu a kým sa zotavujete, hráte doma počítačové hry. Ja by som asi skončila pri nejakom fantazijnom RPG. Keďže nemám IQ génia, stačilo by mi.

Šestnásťročnú Evening jej matka zamestná simuláciou tvorby človeka.

Eve zistí, že ju jej malý projekt - uprostred supermoderného vedeckého komplexu - celkom fascinuje. Program je geniálny a zákony, podľa ktorých musí človeka stavať, maximálne prepracované.
Komu sa to celé páči menej je mladý zamestnanec Solo. Evina matka totiž skrýva v komplexe množstvo tajomstiev a Solo je odhodlaný sa k nim dostať...

Jednoduchá pointa (už teraz asi všetci tušíte), sympatický počet strán (300), jedno polhodinové meškanie ku tomu a zhltla som to ako lusk. Je to jednoduché, ale tak sympaticky jednoduché, dej sa nezamotáva do vedľajších odbočiek a krátke kapitoly Eve a Sola zrejme písali autori osobitne, pretože každý hrdina je výrazne iný a okamžite viete, koho očami na svet hľadíte.

Čo na tom, že od začiatku viete, ako to dopadne? Nehrá sa to na dramatickú záchranu sveta a nerozťahuje sa do troch častí. Palce hore, mne sa to páčilo.

Kasie West: Pivot Point
Addisonini rodičia sa rozvádzajú a pred Addie stojí nepríjemná voľba: s ktorým rodičom chce ostať žiť? V budúcnosti s mamou ju čaká jej vlastná izba, škola a kamaráti. V budúcnosti s otcom ju čaká úplne iný svet: svet, v ktorom o existencii ľudí s nadprirodzenými schopnosťami - žijúcich v utajených mestečkách ako to Addino - nikto netuší.

Addisonin dar je schopnosť prežiť potencionálnu budúcnosť. Kedykoľvek Addie čelí nejakému rozhodnutiu - hm, prijať pozvanie na rande alebo nie? - dokáže si na vlastnej koži prežiť obe budúcnosti, vrátiť sa späť a vybrať si tú, ktorá sa jej páči viac.

Logicky sa teda Addie rozhodne pozrieť do oboch budúcností a... viete, aké super by to bolo, keby sa naozaj riešilo to, čo Addie zistiť chce? S ktorým z rodičov sa jej bude žiť lepšie - a či dokáže opustiť paranormálny svet a zapadnúť medzi obyčajných ľudí? Viete? Viete?

Čítala som od Kasie West jej contemporary a VÁŽNE som čakala niečo viac, ako ktorého chalana si hrdinka vyberie. Síce... možno len nie som schopná oceniť to napätie... viete... no ktorý, ktorý z nich to bude? Namyslený sexoš z paranormálnej školy, alebo... alebo... milý a chápavý z normálnej!?

Stačilo by mi hocičo - naozaj aspoň trochu vzťahov s rodičmi alebo nejaký zvrat o Addiných schopnostiach - hocičo. Ale nie, Pivot Point je kniha o tom, ako úžasná hrdinka randí s dvoma chalanmi (a popri tom sa snaží vyriešiť nejakú divnú záhadu o neznámom vrahovi, ale seriously, kam sa hrabú vrahovia na chalanov). Jediný dôvod, prečo som to dala za jednu jazdu? Nebolo nič lepšie. To je najväčšia pochvala, akú si táto kniha zaslúži.

Catherine Wilkins: My Best Friend and Other Enemies
A ešte jedna middle-grade vec, aj keď tentoraz naozaj pre mladšie publikum. Alebo pre každého, kto čaká niečo veselé, milé a plné obrázkov.

Šiestačky Jessica a Natalie sú najlepšie kamarátky - a potom sa do mesta prisťahuje Amelia. Amelia je namyslená snobka... a Natalie sa zrazu začne správať, akoby Jessica neexistovala.

Čiže čo naša hrdinka urobí? Pokúsi sa svojej bývalej najlepšej kamarátke dokázať, že je viac cool než nefúkaná Amelia. Čo nie je také jednoduché, keď doma rodina šetrí každú penny a jediné, v čom je Jessica dobrá, je kreslenie...

200 strán, veľké písmenká a kopa Jessicinych ilustrácií - áno, toto ubehlo vo vlaku rýchlo. A ani mi nevadili pohľady, ktoré ľudia okolo mňa občas do knihy vrhali, pretože to na middle grade bolo fakt dosť dobré. Čiže ak ste - podobne ako ja - ešte aj v dospelosti ich nekonečným fanúšikom... mám tu pre vás veľmi sľubný začiatok ďalej milej série. 

This entry was posted on pondelok, februára 01, 2016 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

1 komentárov

Vždy som chcela prečítať knihu za jednu jazdu, ale zatiaľ to nevyšlo, večne robím aj niečo iné a potom nestíham.:D
Dandelion Clocks putovalo okamžite do might-read (a verím, že sa presunie do to-read), lebo to znie super a hm... spomenula si Šťastnú sedmičku (hoci viem, že to sa ti nepáčilo:D).
Aj ostatné znejú dosť dobre, teda až na Pivot point, to ma faakt nezaujalo.:D Ktovie prečo, že.:P

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...