27. 1. 2017

3x MINIRECENZIA: edícia Knihy s fakt dlhým názvom

Sarah J. Maas: Na dvore z tŕňov a ruží (Na dvore z tŕňov a ruží #1)
Feyre žije v krajine, ktorá spamätáva z vlády desivých férov. Dnes síce vládne mier, ale ľudia sa stále neodvážia ísť do lesa bez toho, aby za každým stromom nečkali nejakú krvilačnú férsku príšeru.

Aj Feyre sa bojí, ale je zima a treba jesť. Preto sa raz na love vydá do lesa hlbšie a na jej veľkú hrôzu narazí na vlka. Skúsená lovkyňa sa nedá, vlka zabije, stiahne z kože, tú dobre predá a spokojne sa vráti domov... ale hups, tu už na ňu čaká vlkov férsky kamarát, ktorý požaduje odplatu. Život za život. Buď Feyre položí hlavu na klát, alebo odíde žiť do hrôzostrašnej krajiny férov.

Feyre je život milý a smutne si vyberie Fériu... no namiesto hororu plného krvavých potokov a vnútorností sa ocitne na nádhernom hrade. Z krvilačnej beštie a vykľuje vlastne celkom sexy (prekliaty) princ a... odvtedy to ide dolu vodou. Aspoň pre mňa. Pretože celý ten sľubný a krásne atmosferický začiatok nahradí trápna romantika.

Po štyroch častiach epického Trónu zo skla pre mňa veľké sklamanie. Na dvore z tŕňov a ruží nie je zlé - ako rozprávkový fantasy retelling Krásky a zvieraťa je naopak DOSŤ slušné - ale jediné, čo má s Trónom zo skla spoločné, je autorkin skvelý štýl. Priveľa zbytočnej romantiky, priveľa presladených scén, priveľa klišé. Ale sakra, tak dobre napísané, že ak vás ani jedno z mojich varovaní nedesí a naopak sa na to tešíte... smelo do toho.

Leah Thomas: Because You'll Never Meet Me (Because You'll Never Meet Me #1)
Ollie má alergiu na elektrinu, Moritz strojček na srdci. Ak by sa Ollie a Moritz niekedy stretli, Ollieho reakcia na elektrinu by vyskratovala Moritzov strojček a oboch by to zabilo. Takže nie je to vlastne šťastie, že žijú na opačnom konci sveta a môžu si len písať?

Prvých 100 strán som si pripadala, akoby som práve objavila skrytý poklad. Román v listoch, osamelí postihnutí hrdinovia, priateľstvo a žiadna romantika - Because You'll Never Meet Me sa prvú tretinu proste tvári ako niečo, čo zahreje na duši.

Prvú tretinu. Kým nepríde fantasmagória o tajných laboratóriach a genetických úpravách.

Áno, je tak trošku spoiler, ale povedala som si, že vás idem varovať - táto kniha nie je contemporary, ale skôr špekulatívna fikcia. A nie dobrá špekulatívna fikcia. Už dávno som sa necítila tak sklamaná ako tu - kde bol naozaj DOBRÝ úvod iba taktika na oklamanie nepriateľa, a všetko, čo prišlo po ňom, stálo o dve triedy nižšie. Because You'll Never Meet Me mohla byť fakt dobrá kniha. Keby ostala "iba" contemporary o úžasnom priateľstve.

Adele Griffin: The Unfinished Life of Addison Stone
Šok a škandál! Addison Stone je mŕtva! Zdravotné problémy? Nehoda? Samovražda? Umenie? Slávna novinárka Adele Griffin sa vydáva hľadať pravdu! Kde? V biografii talentovanej, geniálnej, obľúbenej a netradičnej umelkyne Addison Stone.

Kto dokelu je Addison Stone a ako je možné, že som o nej nikdy nepočula? Pretože je vymyslená. Pretože táto biografia - plná rozhovorov, novinových článkov, fotografií, malieb a výpovedí Addisoniných priateľov - je fikcia. Predaná tak vierohodne, že si to budete musieť ísť na internet overiť. Toto je niečo, čo vám slovami jednoducho neopíšem. Boh žehnaj tejto francúzskej blogerke, že vám kúsok z vnútra vyfotila.

Technická stránka je proste taká úžasná, že si možno ani nevšimnete, aký oničom je príbeh. Tá kniha sa totiž na biografiu hrá tak presvedčivo, že poriadny príbeh ani nemá. Addison maľuje, Addison je umrnčaná, Addison je drzá, Addison maľuje ďalej, stále dookola a dookola, a pokiaľ proste čakáte v písmenkách niečo originálne, nedočkáte sa. Vadí to? Pokiaľ chcete túto knihu čítať ako román, áno. Pokiaľ naopak po nej siahnete ako po niečom fakt inom a nekonvenčnom... pekné čítanie a užite si.

4 komentáre:

  1. Tie názvy sú fakt také dlhé, že sa im idem pokúsiť vyhnúť.

    ACOTAR bol aj pre mňa sklamaním, keby to nebola Sarah, ani to nedočítam... A druhej časti sa mi akosi nechce púšťať, napriek pomerne pozitívnym ohlasom. Som ale zvedavá, čo na ňu povieš ty. :D

    Druhá kniha vyzerala veľmi zaujímavo... Do tretieho odseku tvojej minirecenzie. :D Vďaka za varovanie.

    Tretia (ne)biografia vyzerá zaujímavo, mám rada netypické veci, ale to by tuším chcelo papierovú verziu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No, druhú časť ACOTARu som rozčítala a kvôli nej som ešte nečítala nový Trón zo skla, lebo sa mi to veľmi nepáči (všetci sú sexy a všetci tragickí hrdinovia a všetci jeden ako druhý a nič sa nedeje -_- ) a dosť sa bojím, že bude také aj Empire of Storms.
    Tú tretiu knihu som mala ako PDF, ale áno, myslím, že v papierovej by to bolo úplne skvelé a oveľa lepšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj alebo Dobrý deň  
    Píšem článok o najlepších slovenských knižných blogoch, a vybrala som aj tento...Písala som ti na FB, tak ak si správu nájdeš, prosím, ozvi sa mi.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Žiadna správa neprišla, tak sa asi niekde stala chyba.

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright © 2015 LuuYA
| Distributed By Gooyaabi Templates