4x MINIRECENZIA: edícia Žiaden môj priateľ na GR túto knihu nečítal  

Posted in ,

Tess Sharpe: Far From You

Poviem vám, ako som na túto knihu bola nalákaná: HLAVNÁ HRDINKA JE BISEXUÁLKA! A viete čo? Nakoniec o to takmer nešlo. Čo je vlastne DVOJNÁSOBNE SUPER... but still.

Sophie je totiž už 9 mesiacov čistá bývalá feťáčka. Skok o 9 mesiacov vzad: Sophie a jej kamarátka Mina sa vezú v aute, Mina je zastrelená a Sophie uprataná do liečebne. Skok o 16 mesiacov vzad: Mina sa Sophie zdôveruje, ktorý chalan sa jej páči. Skok o 7 mesiacov vzad: Mina je mŕtva a Sophie je smutná. Skok do súčasnosti: Sophie sa vracia domov a nikto jej neverí, že Minina smrť bola vražda. Skok do...

Päťdesiat strán a nebudete vedieť, ktorá bije. Každých niekoľko strán príbeh z prítomnosti skočí do viac alebo menej vzdialenej minulosti - a nikdy nie v chronologickom poradí. Mina je chvíľu mŕtva, chvíľu žije, chvíľu sme v prítomnosti a chvíľu sa v tom strácate úplne...

Zápletka sa točí okolo Sophie, ktorá pátra po dôvodoch, prečo Minu niekto zastrelil a prečo jej polícia túto verziu neverí - a keby ju neustále neprerušovali skoky do minulosti, bola by celkom zábavná. Takto si v nej najprv musíte PORIADNE upratať a to vám z čítania uberie toľko chute, že vám zvýši akurát tak na zotrvačné dotrepanie sa do konca.

Gregg Rosenblum: Revolution 19 (Revolution 19 #1) 
Roboty prevzali vládu nad Amerikou! Cass, Nick, Kevin a skupinka ďalších random tínedžerov žije v tajnej ľudskej komunite, kde ich jedného dňa krvilačné roboty vypátrajú (nie je to trochu odveci? Krvilačné roboty?), hrdinovia musia utiecť a zachrániť rodičov.

Prečítala som prvých 40 strán, zanechala hrdinov pri akomsi čudnom love na veveričky a šla sa na internet pozrieť, čo to vlastne čítam, lebo som si bola 100% istá, že mi niečo asi uniklo. Napríklad - ako to v tom svete funguje? Ako je to s postavami? Čo si o svete myslia? Kam to všetko smeruje? Ibaže, hups, neuniklo mi nič. Nič z toho len v knihe nie je.

Nikdy ma neprestane fascinovať, ako niektorí autori dokážu napísať laserové prestrelky, napínavé boje, úteky, výbuchy, mučenia a vzdor robotickej apokalypse tak, že na pol oka pri tom driemete, pretože vás osudy kartónových hrdinov proste nezaujímajú a nezaujímajú.

J.V. Kade: Bot Wars (Bot Wars #1)
Vo svete dvanásťročného Trouta je robotická technika taká vyspelá, až ju zakázali: z robotov sú teroristi a akýkoľvek kontakt s nimi sa trestá. Trout sa do robotej politiky veľmi miešať nemieni, pretože má iné starosti - zmizol mu otec. Chlapec teda zahrá na citlivú strunu a na internet zavesí video, v ktorom prosí o pomoc. Trout si až také nádeje nerobí, ibaže video sa stane virálne a tým sa spustí lavína nepredvídateľných udalostí...

...a pre vaše dobro vám nepoviem, koľko z 370 strán som práve štyrmi vetami zhrnula. Ak niekto tvrdí, že Bot Wars sú napínavé od začiatku do konca, musel z pamäti vytesniť prvých 100 strán. Také šialené tápanie v temnote len tak nenájdete: takže, hm, roboty, alebo roboti, sám neviem, a, hm, otec, preč, hm, roboty, hm, môj brat sa chce bozkávať, hm, roboty. Kto vlastne som a čo tu chcem?

Bot Wars akoby z oka vypadli tým x-krát prevareným animovaným 3D filmom - malý chlapec prišiel o otca, vyberie sa na dobrodružstvo, nájde si cestou kamarátku, otca zachráni a spozná silu priateľstva a rodinných pút. Čo na to deti, to je otázka. My dospelí to len znudene pretrpíme.

Lindsey Rosin: Cherry
Layla, Alex, Emma a Zoe sú štyri kamarátky, ktoré si pol roka pred maturitou povedia, že do konca školského roka prídu o panenstvo. Respektíve, za všetky štyri rozhodne Layla, ktorá je v skupinke jediná zadaná, a ktorá kamarátky presvedčí, že mať prvý sex v priebehu nasledujúcich 170 dní znamená prvý mať sex v najlepšom možnom životnom období. No pressure.

Áno, mám veľký problém s ideológiou, že ak ide dievča na vysokú ako panna, ide na vysokú "s hendikepom", a preto sa treba "toho zbaviť" čo najskôr. A tak by som v roku 2016 aspoň od jednej hrdinky knihy - ktorá 400 strán šíri dobrú zvesť o tom, že sa za bezpečný konsenzuálny sex/handjob/blowjob netreba hanbiť - čakala, že obecenstvu povie: "Ale ja sa na to necítim." Nuž, neviem, čo je menej uveriteľné: či to, že je v Cherry každý osemnásťročný človek myšlienkami na sex priam posadnutý - alebo to, že si VŠETKY ŠTYRI HRDINKY v priebehu POL ROKA niekoho nájdu. A niektoré z nich VIACKRÁT.

Niekde v polovici čítania mi docvaklo, že Cherry je vlastne tínedžerská komédia. Kde sa vážne veci proste neriešia a ide o to baviť sa, sledovať trápne momenty a po odchode z kina sa nad filmom nezamýšľať už ani sekundu. Nečakám drámy s neželaným tehotenstvom - ale že keď už tvorím štyri hrdinky, vymyslím im napríklad rôznu osobnosť! Rôznu povahu! Rôzne reakcie! Ale nah. V lacnej filmovej komédii nehrozí. Hahahahaha, seeeeeex!

This entry was posted on štvrtok, januára 05, 2017 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

6 komentárov

Hm... A mám pocit, že tyhle knihy nikdo z tvých GR přátel ani číst nebude. :D Ale zase nám tímhle aspoň šetříš čas! :D Který pak můžeme věnovat těm knihám, které za to stojí, že jo. No ale nejvíc mě pobavil tvůj komentář k té poslední knize. Já prostě zbožňuji, když knihy kritizuješ. :D

Mám plnú administráciu takýchto grrr minirecenzií a vždy si vravím, že by mala byť aspoň jedna v článku pozitívna. A vzhľadom na to, koľko dobrých kníh som v poslednej dobe čítala... poznáme odpoveď na to, prečo blog umiera :D

No konečne ďalší článok. Milujem tvoje recenzie, pretože nikto nedokáže knihu pár vetami opísať tak "vtpino-ktiticky" ako ty. V tomto jednoducho nemáš konkurenciu a strašne ma bavíš :-)

Ďakujem :D Na niektoré knihy to proste sedí, že si až pýtajú len taký krátky recenzný facepalm :D

Ja sa len vždy čudujem, ako všetky tie "podarené" knihy dočítaš do konca :D

Veľmi pomaly a unudene, tak :D Nedočítam každú knihu, čo rozčítam, ale ak sa to stane, nechám ju tak už na začiatku - pokiaľ dôjdem do polovice, tak už to dorazím nech to stojí čo to stojí :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...