Ramblingový mesačník (9) - Ugh  

Posted in

Ráta sa do knižnej výzvy na Goodreads, ak knihy síce nečítate, ale vyrábate?


Začala som minulý rok prekladať knihy, lebo prečo nie, menej rentabilná práca sa už nedala. A tak. Poznáte ten moment, keď sa vás niekto spýta, akú knihu práve čítate, vám je dopredu jasné, že o vašej obskúrnej YA knihe isto nikdy nepočul, a musíte mu to nejako rozumne opísať? Skúste tú otázku dostať, keď tá kniha ešte ani nemá názov.

A viete, keď máte blog a chceli by ste naň o niečom písať, čítať jednu knihu štyrikrát nie je to isté, ako čítať štyri rôzne knihy raz.

KNIHA "MESIACA"

Mám TBR na Goodreads zoradený podľa priemerného hodnotenia a Six of Crows bola niekde na vrchole celú večnosť - ale vážne, vážne som nečakala, že autorka vyslovene priemernej série Griša by mohla napísať niečo TAKTO DOBRÉ.

Najlepšie na celej veci je, že Grišu čítať vôbec nemusíte - vykašlite sa na tie pochody v zmysle "mal by som to čítať chronologicky, aby mi neušli súvislosti, a preto najprv zbytočne prehryziem tri iné knihy". Naozaj netreba. Predstavte si to ako dve série od toho istého autora, z ktorých jedna sa odohráva v Rusku a druhá v Dánsku. A to je všetko.

Takže naozaj choďte do toho - či už ste Grišu čítali alebo nie. Zápletka nie je taká prehnane epická (šesť kriminálnikov sa chystá vlámať do superstráženého paláca a ukradnúť odtiaľ človeka), postavy sú omnoho zaujímavejšie (žiaden ľúbostný trojuholník - a takmer žiadna romantika!!!) a autorka sa fakt, fakt vypísala.



MESAČNÁ CHVASTAČKA

Ani neviem, ako dlho túto fotku vyfotenú mám, ale že Zrodená z ohňa vyšla niekedy v lete môže mnohé napovedať. Inak vám to všetko budú známe veci - mimochodom dvojka Girl Online ma dokonca tak nadchla, že som trojku prečítala v origináli, a ak sa podarí, možno o tom vyjde aj obsiahlejší článok.


Ale kedy vyšlo My ostatní tu len tak žijeme, to netuším už vôbec. Spomenula som si naň, keď som naposledy rýchlo hľadala niečo tenké do vlaku a teraz pri pohľade na blog zistila, že ho v žiadnej mesačnej chvastačke nemám. Cat Clarke som ulovila v nejakej zľave a Winter bola povinná jazda k zvyšku série.


NA POLIČKE VEDĽA MŇA

V ANGLIČTINE

Rozhodla som sa spomenúť niečo, čo mi stojí na poličke s požičanými knihami, takže som sa obzrela a... zrak mi padol na veľkú Barbie hlavu. Ó áno. Only Ever Yours a Barbie hlava.

Čo kniha sľubuje: Hrdinky žijú v budúcnosti, zo žien je komodita, cieľom každého dievčaťa je byť dokonalá manželka a spoločníčka, zjaví sa úžasný chalan, jedna/obe sa zamilujú, zistia, že spoločnosť nie je taká dokonalá, atď atď atď.
Čo očakávam: Nulové literárne kvality, maximálny spád (bol to debut, autorka sa ešte musela snažiť), romantický fluff. Odreagovanie. Bude to (minimálne) tretia kniha s touto témou, čo sa chystám čítať, takže nemyslím, že z niečoho padnem na zem. Autorka však o rok neskôr napísala aj "serióznu" contemporary a kritiky ju vynášali do nebies, čiže sa možno nechám milo prekvapiť.

V PREKLADE

Aristoteles a Dante spoznávajú svet a tajomstvá vesmíru. Lebo že konečne.

Čo kniha sľubuje: Dvoch chlapcov s čudnými menami, radosť, šťastie, emócie, lásku, nič konkrétne a všetko naraz.
Čo očakávam: Počúvam o tej knihe toľko, až mám pocit, že som ju už čítala. V skutočnosti mám pocit, že v poslednej dobe čítam mnoho kníh, ktoré sú PRESNE ako Ari a Dante, ale keďže som Ari a Danteho nečítala, nemôžem to povedať s istotou, a nemôžem vám tie knihy ani odporučiť. Hm?

This entry was posted on utorok, januára 10, 2017 and is filed under . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Prihlásiť na odber: Zverejniť komentáre (Atom) .

6 komentárov

Keby si si jednu knihu nahodila štyrikrát v rôznych edíciách, nezarátalo by sa to náhodou do chall? :D :D

Inak ti teda prajem veľa šťastia s bývaním, prekladaním a tak.:)

Rada počujem, že sa dá Six of Crows čítať aj samostatne, lebo o nej počúvam veľa dobrého... A práve predstava ďalších povinných kníh ma odrádzala.:D

Barbie hlava je zaujímavá, obsah už menej, ale ktovie, trebárs budeš fakt príjemne prekvapená.:D

Netušila som, že si nečítala Ari & Danteho. Som zvedavá, čo na to povieš.:D Hoci si myslím, že sa ti to bude páčiť.

Ty si nečítala Ariho????!!!! VIEŠ, že teraz musíš odložiť všetko rozprekladané a rozčítané a prečítať si to! A My ostatní... (mooc dlhé meno) vyšlo v paríli a ja som to furt nezrecenzovala, ale bolo to priemerné.
Ale dala si post :D Som ráád :)

Neliss - no to už vidím tú stránku knihy a pod sebou:
Luu - 4 hviezdičky
Luu - 4 hviezdičky
Luu - 2 hviezdičky s recenziou "bolo tam veľa chýb, trebalo to kontrolovať s originálom a nebavilo ma to"
Luu - 4 hviezdičky

Jo a no, baby, Ari a Dante, to sa stalo, ja neviem ako, nechcela som, zabudla som ho doma a už to šlo O:) :D

Na Six of Crows mám úúúplně stejný názor! :D Jako já jsem si teda Grishu celou přečetla, než jsem se do SoC pustila, a u toho druhého dílu jsem byla fakt ráda, protože tam to na Grishu naráží trochu víc a mě to tak bavilo ještě víc. :D Jinak fakt mě překvapilo, že z takové klišé a utahané série se dokázala autorka vyšvihnout k něčemu tak zábavnému, promyšlenému a akčnímu. :)
A jako já jsem si také myslela, že jsi Aristotela už četla! Já bych i věřila, že si patřila mezi ty, kteří mi to doporučovali. :D Každopádně se k tomu koukej dostat, chci vědět, co na to povíš! :D

Po Six of Crows pokukujem už dlho. Najskôr som neplánovala čítať Grišu, potom som počula názory, že si tú trilogiu zaspoilerujem ak si prečítam Six of Crows prvé, tak som to nechala tak. Teraz sa zasa asi skôr prikláňam k tomu, že kašlem na celú Grišu a prečítam si Six of Crows. Je to so mnou ako na húpačke :D

Prvý krát vidím niekoho na blogu spomínať Cat Clarke. Čítala som od nej jednu knihu a mala som z nej trochu zmiešané pocity, ale príbehy jej ostatných kníh stále znejú zaujímavo.

Kristie - navrhujem teóriu, že sem presakuje nejaký alternatívny vesmír, kde som Aristotela a Danteho čítala, lebo inak si to vysvetliť neviem. A som teda zvedavá, čo bude v tej Six of Crows dvojke, už by som to mala prečítané, keby neležím chorá mŕtva v posteli, len to ma zastavuje :D

Martina - neviem, ako pri tom druhom diele, ale v jednotke vôbec žiadne spoilery nie sú - respektívne tam nie je nič, čo by ti niečo povedalo bez toho, aby si poznala, o čom je Griša. Takže navrhujem prečítať Six of Crows a potom prípadne Grišu :D
Cat Clarke nie je zďaleka taká neznáma vec na blogoch - možno sa o nej len dlho nepíše, odkedy prestala vychádzať v češtine, a tie novšie knihy už toľko ľudí nečíta. Ja ju mám každopádne dosť rada, sedí mi ten jej prístup, že je to spracované inak, akoby človek čakal, a som zvedavá na to toto :)

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...